Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg har vært sammen i over 4 år. Vi har snakket om ekteskap flere ganger og han sier han vil gifte seg med meg hver gang vi snakker om dette. Men han vil ikke fri før vi har hatt en større krangel. Vi krangler svært lite, vi kan diskutere ting som er vanlig i et forhold. Men vi krangler aldri. Jeg har prøvd å si det til han, at etter over 4 år uten en stor krangler så er det svært liten sjans om at vi kommer dit. Vi har eid hus sammen i to år og har to katter sammen. Men fortsatt så vil han ikke fri før vi har krangla. Jeg skjønner ikke hvorfor han er så opptatt av at vi må krangle først..

Noen som kan hjelpe meg her?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta ansvar og fri selv. 

Anonymkode: ba150...09f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke du bare fri?

Anonymkode: e6b2e...9ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snoken95 skrev (1 minutt siden):

Samboer og jeg har vært sammen i over 4 år. Vi har snakket om ekteskap flere ganger og han sier han vil gifte seg med meg hver gang vi snakker om dette. Men han vil ikke fri før vi har hatt en større krangel. Vi krangler svært lite, vi kan diskutere ting som er vanlig i et forhold. Men vi krangler aldri. Jeg har prøvd å si det til han, at etter over 4 år uten en stor krangler så er det svært liten sjans om at vi kommer dit. Vi har eid hus sammen i to år og har to katter sammen. Men fortsatt så vil han ikke fri før vi har krangla. Jeg skjønner ikke hvorfor han er så opptatt av at vi må krangle først..

Han vil vel være sikker på at dere kommer dere gjennom større utfordringer som kan dukke opp underveis ? Forskjell på hvordan vi mennesker takler ting, og hvordan er forhold blir påvirket av det. 

Uansett så bør man da ikke overtale noen til å fri. Hadde aldri gidda å forlove meg med viten om at han ble presset. 

Anonymkode: acb88...762

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta ansvar og fri selv. 

Han har sagt at han ville ha sagt nei hvis jeg frir... 

AnonymBruker
Skrevet

Dra i gang en krangel om den utsatte friingen hans da... ta en krangel kun for å krangel

Anonymkode: 6d4c1...a59

• Liker 15
Skrevet

Du får lage en skikkelig stor krangling he he...du får bare stå på og da er du ferdig 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta ansvar og fri selv. 

Som om jeg skulle sagt det selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han vil vel være sikker på at dere kommer dere gjennom større utfordringer som kan dukke opp underveis ? Forskjell på hvordan vi mennesker takler ting, og hvordan er forhold blir påvirket av det. 

Uansett så bør man da ikke overtale noen til å fri. Hadde aldri gidda å forlove meg med viten om at han ble presset. 

Anonymkode: acb88...762

Jeg vil ikke presse han, jeg vil bare at han skal forstå at det å vente på at vi skal krangle er dumt.. vi krangler jo aldri..

AnonymBruker
Skrevet
Snoken95 skrev (10 minutter siden):

Han vil ikke gifte seg.

Anonymkode: 38fcb...6f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snoken95 skrev (9 minutter siden):

Han har sagt at han ville ha sagt nei hvis jeg frir... 

Da er det stor sannsynlighet at han ikke vil gifte seg med deg,

Om han virkelig ville gifte seg med deg, så hadde han sagt ja når du fridde.

Anonymkode: e6b2e...9ab

• Liker 5
Skrevet

Det er bare å dra i gang en kjempekrangel om frieriet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du virkelig å gifte deg med noen du må overtale til å fri? Hvor er gleden i å gifte seg om den ene parten har blitt dradd til alteret? Å ikke være opprømt og gira sammen men alene, er jo utrolig trist. 

Dere må sette dere ned og PRATE sammen. Du ønsker å gifte deg. Hvor viktig er dette for deg? Er det en deal breaker om han ikke ønsker å gifte seg? Hvor lenge er du ok med å fortsette forholdet uten et frieri? 1 år? 2? 5? Hva om han aldri frir? 

Hva med han; ønsker han å gifte seg? Hvor lenge tenker han å vente på denne krangelen? Om krangelen ikke skjer innen 1 år, 2 år, vil han fri?

Dere må vite hva den andre tenker, ønsker, og dere må vite hvor terskelen til den andre ender. 

Anonymkode: 2e557...355

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg måtte overtale en om å fri eller gifte seg med meg så hadde jeg ikke giddet. 

Synest det virker veldig spesielt han mener dere må ha en stor krangel først. En krangel kan du jo prøve å få til, men det er ikke sikkert han synest det er en "god nok krangel'. 

Anonymkode: 61fa6...e3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så dra igang en krangel om det der da. 

Anonymkode: 5b8bc...6ed

AnonymBruker
Skrevet

Da får du starte en krangel

Anonymkode: 79115...a0e

Skrevet
Snoken95 skrev (24 minutter siden):

Å krangle om og prøve å overtale han til å fri er jo så lite romantisk som det kan bli. Det er 2024 så du kan fri til han, du, hvis du vil ha fart på sakene? Ellers får du bare vente til han finner det for rett og om han i det hele tatt gjør det. Men så lenge du krangler med han om at han må fri, desto lenger tid vil det ta før han gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gifta meg med en som må overtales til å gifte seg, hvor er gleden i det?

Anonymkode: d1b16...33d

Skrevet

Haha!

Vi har vært sammen i 20 år, og har fortsatt ikke hatt noen stor krangel. Glad for at jeg slapp å vente med bryllup, det hadde blitt en lang ventetid, gitt!

Det er den mest dustete bortforklaringa jeg noen gang har hørt. Han tør ikke engang si at han ikke har lyst å gifte seg.

Skrevet

Han vil ikke gifte seg. Han er ute etter et påskudd til å gå - etter den krangelen.
Dette er ikke slik man trygler om. Giftemål er frivillig. Du må heller spørre deg selv hva du vil.
Vil du være sammen med en som er falsk og manipulerende, og skaper et scenario for å kunne avrunde, eller skal du mase deg inn i det - og bli til han er lei på ordentlig? Trolig er dette et maktspill for ham; han sjekker hvor lenge du blir uten å få det som du vil, og det er fint å se deg frustrert. Du viser at du tåler mye, og at han kan strekke ubehag langt i din nærhet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...