Gå til innhold

Symmetri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at folk som ikke er symetriske ikke er særlig pene?

Satt og tenkte på det nå, og jeg har ikke helt koblet det tror jeg. Jeg selv er veldig symmetrisk tror jeg da, men ikke særlig pen. Er dette en regel uten forbehold. Jeg har sett mange som ikke er helt symmetriske men veldig vakre..

Skjønner ikke helt jeg.

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Når jeg tenker over det, tror jeg alle som jeg har syntes er vakre, har vært symetriske.

Skrevet

Jeg kan nok ikke uttale meg. For mange av dagens fotomodeller synes jeg ikke har noe spesiellt vakkert ved seg i det hele tatt, og de mener jo flok at er pene! Men jeg har opplevd fascinasjonen av et usedvanlig ansikt. (Men om det var et symmetrisk eller asymmetrisk ansikt vet jeg ikke).

Gjest Gjest_tirill_*
Skrevet

Jeg tror det optimale må være dersom du er vakker OG i tillegg har symmetriske trekk. Kjenner folk som er pene, men som f.eks. har en skjev nese. Så er det folk med nokså symmetriske trekk som ikke er noe pene i det hele tatt. Tror helheten spiller inn, hvordan øyne, nese, munn, kinn osv står i forhold til hverandre. Og da er ikke symmetri det eneste som gjelder for om man er pen eller ikke. En nese kan være for bred, en hake for spiss, ansiktsform, avstandsforhold mellom øyne og munn, m.m. Så nei, jeg tviler på at symmetri er eneste kriteriet for å være pen. Sorry ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...