Gå til innhold

Kan mottaker se på konvolutten hvor brevet er innlevert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frimerke kjøpt i skranke men ikke stemplet, altså levert i felles kasse med luke. Kan mottaker se hvor brevet er innlevert?

Anonymkode: 5c5c3...e3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja

Anonymkode: 15728...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Frimerke kjøpt i skranke men ikke stemplet, altså levert i felles kasse med luke. Kan mottaker se hvor brevet er innlevert?

Nei, om du mener sånn rød posskasse. 

Anonymkode: 26dd0...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mulig det stemples på sorteringsterminal, men det er ikke noe som gjøres der du leverer inn. 

Anonymkode: 54579...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, om du mener sånn rød posskasse. 

Anonymkode: 26dd0...a3c

Nei den felles postkassen inne på butikken. 

Dette gjelder bekymringsmelding og jeg håper ikke de det gjelder får se konvolutten? 

Meldingen er sendt anonymt men kom til å tenke på nå om post stempelet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis brevet ikke er stemplet så kan ingen se hvor brevet er sendt ifra. Alt blir kastet i kassetter og levert samlet og blander seg med post fra andre postkontorer og PiB'er. 

Det som kanskje kan finnes ut av er hvor brevet er sortert, men kan ikke tenke meg at vanlige folk har greie på strekkoder og har tilgang til å se hvor brevet er sortert. 

Det er maskiner som sorterer, så det er ingen som stempler hvis ikke de gjør det der du leverer inn fordi du har spurt om de kan gjøre det. Noen som samler på frimerker vil ha stempel og da må de spørre etter det spesifikt. 

Anonymkode: 325a7...d34

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis brevet ikke er stemplet så kan ingen se hvor brevet er sendt ifra. Alt blir kastet i kassetter og levert samlet og blander seg med post fra andre postkontorer og PiB'er. 

Det som kanskje kan finnes ut av er hvor brevet er sortert, men kan ikke tenke meg at vanlige folk har greie på strekkoder og har tilgang til å se hvor brevet er sortert. 

Det er maskiner som sorterer, så det er ingen som stempler hvis ikke de gjør det der du leverer inn fordi du har spurt om de kan gjøre det. Noen som samler på frimerker vil ha stempel og da må de spørre etter det spesifikt. 

Anonymkode: 325a7...d34

Jeg får virkelig håpe dette stemmer for kjenner jeg blir litt redd for at de som er meldt skal finne ut av hvor brevet er innlevert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg får virkelig håpe dette stemmer for kjenner jeg blir litt redd for at de som er meldt skal finne ut av hvor brevet er innlevert. 

Konvolutten blir kastet, brevet scannet inn

Anonymkode: 2db15...880

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Konvolutten blir kastet, brevet scannet inn

Er du helt sikker? 

Jeg tenker nå at ellers hadde det jo vært litt merkelig om de kunne se det for da forsvinner jo en del av anonymiteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er du helt sikker? 

Jeg tenker nå at ellers hadde det jo vært litt merkelig om de kunne se det for da forsvinner jo en del av anonymiteten?

Du er passe paranoid hvis du tenker at et postkontor kan røpe hvem du er.. 

Og barnevernet går ikke inn for å finne ut hvem som har sendt en anonym melding. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det til barnevernet?

Anonymkode: 92e18...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det til barnevernet?

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er passe paranoid hvis du tenker at et postkontor kan røpe hvem du er.. 

Og barnevernet går ikke inn for å finne ut hvem som har sendt en anonym melding. 

Jeg er nok det desverre for ble veldig bekymret her nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et bittelite kamera i den kassa som filmer alle som legger noe i den. Så blir det sendt en fil til alle mottakere så de ser hvem som har lagt noe i den. Har du aldri fått sånn fil?

Anonymkode: 73f13...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enest om det blir rettsak om omsorgsovertakelse kan du bli innkalt som vitne. Da er du ikke lenger anonym, men dette har du nok innberegnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enest om det blir rettsak om omsorgsovertakelse kan du bli innkalt som vitne. Da er du ikke lenger anonym, men dette har du nok innberegnet.

Nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har ikke jeg opplevd. Jeg har skrevet brev i over 20 år og det står ikke stemplet på konvolutten hvor brevet er postet/innlevert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (15 minutter siden):

Nei, det har ikke jeg opplevd. Jeg har skrevet brev i over 20 år og det står ikke stemplet på konvolutten hvor brevet er postet/innlevert 😊

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette her gjelder KUN hvis innringer forteller navnet sitt til barnevernet og ber om å kunne melde anonymt. 

Det gjelder ikke helt anonyme brev. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...