AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #1 Skrevet 16. mai 2024 Hei Jeg har gått ned 40kg det siste året, og har deretter mistet mye hår også. Det er tynt, tørt, pistrete og meget..ikke fint. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få fyldigere hår, friskere? Det når meg til rett under brystene, men i en flette er det så tynt at ingen hårstrikk er små nok (utenom mini-gummistrikk) - så jeg vet jeg trenger en stuss også. Men..hårkur som faktisk virker? Vitaminer? Noe naturlig jeg kan lage, som virker? Anonymkode: 3b2d0...266
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #2 Skrevet 16. mai 2024 Det finnes ingen hårkur som fungerer, jeg sliter selv med hårtap og fastlegen sa det ikke var noe der ute, eneste mulighet å få hår var parykk.. Anonymkode: 86755...d3a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #3 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det finnes ingen hårkur som fungerer, jeg sliter selv med hårtap og fastlegen sa det ikke var noe der ute, eneste mulighet å få hår var parykk.. Anonymkode: 86755...d3a Så kjipt 😬 når jeg var feit hadde jeg masse hår, kjedelig at det skal falle av fordi jeg har gått ned i vekt. TS Anonymkode: 3b2d0...266
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #4 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 18.57): Så kjipt 😬 når jeg var feit hadde jeg masse hår, kjedelig at det skal falle av fordi jeg har gått ned i vekt. TS Anonymkode: 3b2d0...266 Sliter med det samme, tar B vitamin kompleks. Anonymkode: 70b09...118
skruf Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 Anbefaler b-vitamin, selv har jeg best erfaring med den som heter Suplex-B Mistet alt håret etter cellegift på slutten av 2020 og på nytt nå i fjor høst da kreften blusset opp. Etter første runde så tok jeg ingen tilskudd, men denne gangen så kom jeg på noe ei frisør-venninne av meg sa en gang: det hjelper ikke å tilføre håret ting og tang utenifra ift vekst da selve håret er «dødt», men det er hva man tilfører kroppen/spiser som har innvirkning. Hun kan se på tilstanden til håret på kundene sine om de har et bra kosthold eller ikke. Og b-vitamin er kjent for å ha gunstig effekt på hår/hårrøtter og negler Etter siste runde nå med celkegift så begynte jeg med suplex-b, og jeg har allerede fått mye hår Når jeg sammenligner med bilder tatt i mai 2021 og hvordan håret er nå så er det en betydelig endring. Og både i 2020 og 2023 så fikk jeg siste kur rett før jul. Det var også samme type cellegift. Eneste forskjellen er at jeg nå har tatt suplex-.b https://www.life.no/kosttilskudd/hud-har-og-negler/suplex-b-complex-180-tbl?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwjLGyBhCYARIsAPqTz19oCJHWmIffXt2QHRknpw8aCN-H3e595ZtG4uaxU9jSfGiuGAEw4sAaAhHaEALw_wcB 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #6 Skrevet 21. mai 2024 Flere vitaminer, samt proteiner og omega 3, er veldig viktig for hårvekst. Spis høykvalitets protein, rene produkter (egg, villfisk (fet og hvit), kjøtt. Det kan være greit å ta blodprøver for å se om du ligger litt lavt på f.eks d vitamin, b12, m.m Anonymkode: cf09e...3e2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #7 Skrevet 21. mai 2024 Tid kan også hjelpe. Et så kraftig vekttap stresser kroppen og kan føre til telogent effluvium, men det vil kunne komme tilbake av seg selv. Anonymkode: 2515d...9da
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #8 Skrevet 21. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Flere vitaminer, samt proteiner og omega 3, er veldig viktig for hårvekst. Spis høykvalitets protein, rene produkter (egg, villfisk (fet og hvit), kjøtt. Det kan være greit å ta blodprøver for å se om du ligger litt lavt på f.eks d vitamin, b12, m.m Anonymkode: cf09e...3e2 Jeg ligger på 24 på D-vitamin, så tar 80UG om dagen nå - ny kontroll om 12 uker. Ellers skal jeg prøve få i meg vitaminer gjennom kosten, mulig jeg har spist for lite vitaminrik mat. TS Anonymkode: 3b2d0...266
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå