AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #1 Skrevet 16. mai 2024 Det kom nettopp frem at min datter på 15 år (blir 16 til høsten) har sex. Hun og kjæresten (nylig blitt 17år) har vært sammen i litt over 1år. Pga avstand har hun fått overnatte etter avtale med foreldrene hans (ca hver andre helg).Hun sover på gjesterommet og overnatter kun når foreldrene er hjemme. For 6mnd siden starter hun på prevensjon pga menssmerter (mitt og leges forslag). Og jeg har hatt en åpen dialog rundt det med sex. Og bare fordi hun gikk på prevensjon så betyr ikke det at jeg gir noe tillatelse til at de har sex. Noe hun var inneforstått med. Men nå har det altså skjedd. Hun sier de har brukt kondom i tillegg (som i det minste er betryggende). Jeg tar jo meg selv i å tenke at dette kan jeg takke meg selv for? Hun er jo egentlig en fornuftig jente. Gjør det bra på skolen og videre utdanning er virkelig for henne. Og kjæresten hennes er en utrolig flott og hyggelig gutt som vi liker veldig godt. Burde jeg aldri sagt ja til overnatting? Burde hun slutte å få dratt dit på overnatting? Burde hun aldri begynt på prevensjon? Burde jeg snakke med foreldrene hans? Er mange tanke tanker som kommer og jeg vet ikke helt hva jeg burde si/gjøre. Anonymkode: 7058c...6bc 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 16. mai 2024 Aldersgrensen er bare for å beskytte barna fra utnyttelse. Det er uproblematisk at to likesinnede begår samleie. Anonymkode: a3369...e10 46 11
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #3 Skrevet 16. mai 2024 Ingenting galt i at to kjærester som er glade i hverandre har sex. Veldig bra at de bruker prevensjon. La de få overnatte med hverandre. Anonymkode: 564fa...919 33 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 16. mai 2024 Ingen spør mamma om tillatelse til å ha sex uansett, så akkurat den tanken kan du bare legge ifra deg. Anonymkode: f833d...61d 60 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #5 Skrevet 16. mai 2024 Dette er da helt ok? De er kjærester og jevngamle Anonymkode: 02695...d1c 23 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #6 Skrevet 16. mai 2024 Langvarig, trygg relasjon og datteren din blir 16 til høsten. Forstår at det er en overgang for deg, men dette er helt vanlig og naturlig Anonymkode: 1725e...748 28 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #7 Skrevet 16. mai 2024 Nå har jeg aldri bedt henne om å spørre om tillatelse først. 😆 Jeg har bare oppfordret til å i det minste vente til hun blir 16. Og snakket mye om hvor viktig det er med prevensjon. TS Anonymkode: 7058c...6bc 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #8 Skrevet 16. mai 2024 Hva er det som gjør deg usikker på dette? Er du redd for at han kan presse henne til noe hun ikke vil? Eller har du dårlige minner fra din egen ungdomstid? Jeg skal ikke avfeie tankene dine. Men det hadde hjulpet om du kunne ha skrevet noe om hva det er som gjør deg så betenkt. Anonymkode: 1f9a9...df0 8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #9 Skrevet 16. mai 2024 Jeg ser ikke problemet med dette. Du har ikke rett til å hverken gi eller nekte tillatelse heller, alt du har ansvar for er å gi henne de verktøyene hun trenger for å utforske seg og kroppen hennes på en måte som er trygg og riktig for henne. Hun virker til å ha disse verktøyene på plass og tørr også å snakke med deg om dette. Da har du gjort det meste riktig. Fortsett slik, snakk gjerne om følelser og tanker, både dine og hennes men gjør det klart at hennes kropp og hennes valg er det boktigste. Ta gjerne en oppfrisker rundt samtykke, hun har rett til å stoppe og si nei til videre aktivitet når som helst og skal aldri gjøre ting hun ikke ønsker. Oppstår det problemer er du der for henne. Anonymkode: 9ff4d...389 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #10 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Langvarig, trygg relasjon og datteren din blir 16 til høsten. Forstår at det er en overgang for deg, men dette er helt vanlig og naturlig Anonymkode: 1725e...748 Enig. Langt sunnere debut enn for de jentene som blir groomet av langt eldre menn. Anonymkode: 40448...de1 18 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #11 Skrevet 16. mai 2024 Sex kan de da ha utenom overnatting, om det er det du er bekymret for. Anonymkode: d97dd...989 10 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #12 Skrevet 16. mai 2024 I all verden, hun er 15. Jeg lovet dyrt og hellig til mine foreldre om at sex ikke ville skje bare jeg fikk være med kjæresten min på ferie. Halve slekten hans skulle være der også, så etterhvert fikk jeg lov. Sex skjedde helt uten press og vi holdt sammen i 25 år og fikk ett A4 liv sammen. Datteren din høres fornuftig ut, så du trenger ikke ja noen moralpreken for hverken henne eller de begge. Anonymkode: 88c98...fb0 5 1 1
Blåttvann Skrevet 16. mai 2024 #13 Skrevet 16. mai 2024 (endret) Du har ikke lagt tilrette for noe som helst og din datter gjør helt normale ting. Hun hadde pult uavhengig av p-pillene, de hadde uansett brukt kondom. Her skjønner jeg ikke helt problemet merker jeg. Flott at du har et så åpent forhold med henne at hun tør å fortelle deg dette. Et så fint forhold til henne burde du prøve å ha videre også, så her er det bare å slappe av og fortsette den gode og åpne relasjonen med din datter. Det er en overgang, men sånn er det. Bra at hun får en så fin (sannsynligvis) start på sexlivet. De som venter lenger kan bli utålmodige og ligge med noe rask for å bli ferdig med det. Endret 16. mai 2024 av Blåttvann 9 1
AllahBallah Skrevet 16. mai 2024 #14 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nå har jeg aldri bedt henne om å spørre om tillatelse først. 😆 Jeg har bare oppfordret til å i det minste vente til hun blir 16. Og snakket mye om hvor viktig det er med prevensjon. TS Anonymkode: 7058c...6bc Interessant at du reagerer sånn på dette, kan du fortelle oss dine tanker om dette? Altså, ikke at du syntes dette er galt, men hvorfor det er galt? Du har snakket mye om prevensjon, og de bruker prevensjon. Så hva er problemet da? 😊 5 1
Tradegy Skrevet 16. mai 2024 #15 Skrevet 16. mai 2024 (endret) Du har gjort alt riktig, kjære deg Altfor mange blir påført seksuell skam, som gjør at det naturligste i verden blir problematisk langt opp i voksen alder. Jeg tror at når hun kan få senke skuldrene, og være på lag med deg, så vil det generere mer trygghet og stabilitet. (Sunn seksuell helse, gjør kanskje at hun forblir lengre i forhold også, når sex ikke blir noe skittent og flyktig.) Det er ingen frislipp, men fornuftige og realistiske grep du har tatt. Heia deg! ❤️❤️❤️ Endret 16. mai 2024 av Tradegy 2
temolitus Skrevet 16. mai 2024 #16 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nå har jeg aldri bedt henne om å spørre om tillatelse først. 😆 Jeg har bare oppfordret til å i det minste vente til hun blir 16. Og snakket mye om hvor viktig det er med prevensjon. TS Anonymkode: 7058c...6bc Hvilket hun har tatt til seg og på alvor i og med at de brukte kondom i tillegg. Du verken kan eller bør gjøre noe mer. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #17 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva er det som gjør deg usikker på dette? Er du redd for at han kan presse henne til noe hun ikke vil? Eller har du dårlige minner fra din egen ungdomstid? Jeg skal ikke avfeie tankene dine. Men det hadde hjulpet om du kunne ha skrevet noe om hva det er som gjør deg så betenkt. Anonymkode: Det går vel mest i at dette er lille jenta mi fortsatt tror jeg🙈 Selv om hun ikke er liten mer. Er nok jeg som overtenker for mye her. Jeg ble selv gravid med begge mine mens jeg brukte prevensjon, så det er nok en liten frykt som ligger i bakhodet fortsatt. Jeg har ikke akkurat dårlige minner selv fra barndommen som jeg kan "skylde på". Dette er min først ungdom i huset. Så det er mye jeg sikkert på venne meg til. TS Anonymkode: 7058c...6bc 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #18 Skrevet 16. mai 2024 Tradegy skrev (7 minutter siden): Du har gjort alt riktig, kjære deg Altfor mange blir påført seksuell skam, som gjør at det naturligste i verden blir problematisk langt opp i voksen alder. Det er ingen frislipp, men fornuftige og realistiske grep du har tatt. Heia deg! ❤️❤️❤️ Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ❤️ TS Anonymkode: 7058c...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #19 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette er da helt ok? De er kjærester og jevngamle Anonymkode: 02695...d1c Ja innpå her så mener alle at det er ok. Gud forby at de skal vente med noe som helst idag. Anonymkode: df2a9...2c3 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #20 Skrevet 16. mai 2024 Nu vel....to yre tenåringer har ikke sex fordi det er mulig på natta. To jeg kjenner hadde sex i prøverommet på Kapp Ahl..... Dette hadde du ikke klart å stoppe, men du har muligens forhindret graviditet. Anonymkode: 1ddc4...47b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå