Gå til innhold

Bleie eller ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. jeg er alenemor til  2 barn, tvillingjenter på 7 år . Begge er sengevætere og kan små tisser i trusen når de må holde seg lenge. Begge jenten får bleier på blåresept, i morgen er det jo 17 mai og det blir mye gåing og lite tilgang til toalettet. Siden jente har vært liten, har de hatt blærevansker ( vi har vært til urolog og fått fastsatt det) . I år er det første gang de skal gå i folketoget. Jeg har settover gåplanen, det blir veldig mye venting og gåing. + at det blir en del vann og brus før vi starter å gå i toget. Begge skal ha bunad på, jeg har nettopp forhørt meg med begge jentene, de ønsker ikke at det blir tiss i trusen i morgen. Så de sa til meg at det de kan bruke natt bleien under trusen når de står og går i toget. Hva tenker der om det? Jeg skal kommer til å ha med en liten sekk der jeg kommer til å ha litt stelle utstyr om de har ulykke.

Anonymkode: ba805...8ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er komfortable med det selv, er det vel ikke noe problem? Det er ingen medelever som kommer til å se det under bunaden uansett (sånn mtp å bli ertet). Dere kunne sikkert alle tre ønske at det ikke var nødvendig å bruke nattbleie på 17. mai, men om det gjør at dere alle sammen går med litt senkede skuldre og nyter dagen, må jo det være greit tenker jeg.

Anonymkode: ea36d...522

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres helt greit ut. De er selv såpass store at de er bevisste på at de ikke ønsker tiss i trusen. Ingen ser at de har på bleie uansett under en bunad. Dere vil kanskje slappe mer av uten at dere hele tiden må tenke på hvor nærmeste do er eller hvordan du skal kunne skifte på dem midt i en folkemengde 

Anonymkode: ca548...612

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler du at du må spørre vilt fremmede på nett om dette er greit? Høres ut som om du allerede har tatt en vurdering av situasjonen og funnet en løsning som passer for dere 

Anonymkode: ee032...d6b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Begge guttene mine er sengevætere, og vi har alltid gjort det. Så lenge de selv godtar bleie er det ikke noe grunn å tvile. 

Anonymkode: 83edb...9c5

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du spør…

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. Høres fornuftig ut. I morgen er det meldt varmt vær i store deler av landet, så både is og drikke er spesielt nødvendig. Ingen ser hva jentene bruker, og ingen har noe med det. Ha en fin 17. mai :) 

Anonymkode: aec23...ff4

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan gikk det? 

Hei.. jo det gikk bra:) Begge jentene brukte bleie og trusen utenpå. Bunadene dekket det godt til. Jeg pakket ned litt våtservietter og ekstra ting i sekken min. Vi startet å dra kl 8, toget starter kl 10.30, det var mye mennesker ute. Tvillingene hadde drukket mye vann og litt brus før vi startet å gå i toget. Når vi var ferdige å gå så spurte jeg de om vi skal bytte, så da fant vi oss et handikaptoalett som ikke var møkkete. Der fikk vi tatt en rask stell. De hadde tisset i bleien ja, men de fikk på kjoler når vi var ferdige(uten bleie under) Min mor hadde de resten av dagen, de hadde gått på do titt og ofte, så når de kom hjem i går kveld så var de sliten og tørre, ble et raskt dusj før de la seg:)

Anonymkode: ba805...8ec

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra. Begge guttene mine brukte også bleie, og begge var våte når toget var over. Kunne sikkert droppet å sette på dem ny bleie etter det, men gjorde det likevel. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...