Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Dog frykt for å bli ei skyteskive, så spør jeg uansett… Er det ok å smelte om en gammel giftering til en f.eks alliansering, og å bruke den selv om man er i et nytt forhold?

Er et løvetannbarn, vokst opp under ganske heftig omsorgssvikt og har også blitt mishandlet psykisk i tidlig voksen alder av første samboer, som faktisk er grunnen til at jeg ønsker å smelte den om.. Som et «bevis»/gave til meg selv, som sier at jeg kom meg gjennom dritten, har fått livet på stell og kjempet for det.

Det er godt mulig dette høres rart ut, men..

Takk for svar 😊

Anonymkode: ba557...f37

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Moren min smeltet om sin gamle giftering og forlovelsesring, og lagde ny ring til seg selv, selvom hun er gift på nytt 😊 Syns det er helt innafor.

Anonymkode: 3afd4...b2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det ok å smelte om en gammel giftering til en f.eks alliansering, og å bruke den selv om man er i et nytt forhold?

Det bestemmer du helt selv :) 

Anonymkode: e0c01...3d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at det kan være en litt kostbar affære? For det første bruker de ikke gullet man leverer inn, de legger det gullet sammen med alt annet gull som leveres inn, veier det selvsagt, så du får den samme vekten med gull i det de evt skal smelte om, men altså ikke det samme gullet. Også skal de selvsagt ha litt for jobben. Derfor kan man like gjerne kjøpe seg en helt ny ring, da? Iallefall hvis man har en gullring med affeksjonsverid, da er det null poeng å smelte den om.

Anonymkode: 2c316...11a

AnonymBruker
Skrevet

Du gjør det som er rett for deg. Alt i alt er det bare en ring, det er symbolverdien som betyr noe. 

Anonymkode: a8937...17e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har hørt at det kan være en litt kostbar affære? For det første bruker de ikke gullet man leverer inn, de legger det gullet sammen med alt annet gull som leveres inn, veier det selvsagt, så du får den samme vekten med gull i det de evt skal smelte om, men altså ikke det samme gullet. Også skal de selvsagt ha litt for jobben. Derfor kan man like gjerne kjøpe seg en helt ny ring, da? Iallefall hvis man har en gullring med affeksjonsverid, da er det null poeng å smelte den om.

Jeg tenker motsatt, at det er all grunn til å smelte den om hvis den har affeksjonsverdi. Hvis den ikke har det, kan man bare kjøpe ny. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker motsatt, at det er all grunn til å smelte den om hvis den har affeksjonsverdi. Hvis den ikke har det, kan man bare kjøpe ny. 

Men poenget er at de bruker jo ikke akkurat det gullet i den ringen, de bruker noe helt annet, så lenge det bare veier det samme. Da forsvinner jo gullet i akkurat den ringen inn blant alt annet gull som leveres inn.

AnonymBruker
Skrevet

Selg gullet og bruk pengene på ny ring. 

Anonymkode: b977f...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...