AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #1 Skrevet 16. mai 2024 Må bare spørre her for å drømme meg litt vekk, men tenker jo at banken sannsynligvis ikke hadde vært spesielt positiv. Jeg er interessert i å kjøpe et småbruk. Det må påregnes en del oppussing, men mye av det dyreste har allerede blitt gjort. Det følger med fire ferdigregulerte hyttetomter i tilknytning til skisenter (som jeg antar kan selges for en grei sum uten så mye hokus pokus?), i tillegg til flere store områder som potensielt kan selges til samme formål. Det følger også med relativt nytt naust som kan selges. Vi er relativt nyetablerte og har kausjonist. Prisantydningen er innenfor vårt budsjett, men saken er at vi skal ha foreldrepermisjon i over et år, med 80% lønn, og da blir det naturligvis trangere økonomisk. Jeg mener at vi likevel skulle klart det, men siden det er snakk om en mellomfinansiering er jo tallene banken opererer med ekstra pessimistiske. Lurer derfor på hvordan de ville regnet inn eventuelt salg av hyttetomter? Det ville jo bidratt ganske mye økonomisk? Har foreløpig ikke tenkt å kontakte banken, så håper på svar her 😊 Anonymkode: 929d1...e72 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #2 Skrevet 16. mai 2024 Vi fikk høyere lån på gården enn takst. Men vi hadde inntekt på bruket Anonymkode: 24bd4...73d
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #3 Skrevet 18. mai 2024 Eier dere i dag slik at det er snakk om mellomfinansiering inntil dere for solgt der dere bor nå, eller er dere førstegangskjøpere og vil ha mellomfinansiering inntil dere får solgt hyttetomtene? Anonymkode: c807d...1ef
A-hunter Skrevet 18. mai 2024 #4 Skrevet 18. mai 2024 Du må nok si noe mer. Hva er lånebehovet? Hva er egenkapitalen? Hva er inntekten deres? Hva er en hyttetomt salgbar for i dagens svake marked? Hva er naustet verdt i dagens marked? Er det andre inntekter på bruket som er påregnelige fra dag en? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2024 #5 Skrevet 21. mai 2024 Hvor sikker er du på at dere får solgt hyttetomter? Det markedet er tregt om dagen, og det er også en del skisentere som sliter (og da blir hyttemarkedet i området enda tregere) Anonymkode: dd437...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå