AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:28 #61 Del Skrevet onsdag kl 09:28 AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 23.41): Jeg feirer ikke så mye. Men jeg synes det er en hyggelig dag. Man skal være stolt av landet sitt, og det er god grunn til å feire 17.mai. Nasjonalistisk? Nordmenn er generelt lite nasjonalistiske. Jeg synes veldig mange nordmenn hater seg selv, og alt det norske og sin egen kultur. Mange har vel glemt hvorfor vi feirer. 17.mai er en viktig dag av flere grunner. Vår historie er viktig. At man har en dag i året til å feire er ikke nasjonalistisk. Noe annet er hvis vi feiret hver uke. Anonymkode: 3a6a1...94c Nordmenn lite nasjonalistiske? Hvis du opplevde 90-tallet med med Lillehammer-OL, EU-avstemningen osv hadde du ikke sagt det. Se på YouTube om du finner videoer. Anonymkode: 54c95...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotball77 Skrevet onsdag kl 09:28 #62 Del Skrevet onsdag kl 09:28 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Anonymkode: 54c95...735 Nordmenn lite nasjonalistiske? Hvis du opplevde 90-tallet med med Lillehammer-OL, EU-avstemningen osv hadde du ikke sagt det. Se på YouTube om du finner videoer. Endret onsdag kl 09:30 av Fotball77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:34 #63 Del Skrevet onsdag kl 09:34 AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 12.13): Her i huset feires ikke 17. mai, bare 1. Fler som får litt vond bismak i munnen av 17. mai? Synes liksom det blir litt vel nasjonalistisk? Anonymkode: 3370f...d78 Vi feirer vår frihet. Om det er noe de siste årene i verden har vist, så er det at frihet ikke er en selvfølgelighet. Så det kanskje viktigste med 17.mai i 2025 er en påminnelse om at vi må gjøre alt vi kan for vår frihet. Anonymkode: 9c05c...9fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:39 #64 Del Skrevet onsdag kl 09:39 Synes ikke det er så enormt givende, så tar ikke initiativ til noe, men sier jo ikke nei til invitasjoner. Sånn generelt sett har jeg pleid å feire med kjæreste, men ikke som singel. Anonymkode: 6242a...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:30 #65 Del Skrevet onsdag kl 10:30 17.mai i en stor by og på mindre steder kan nok oppleves ulikt. Jeg er ikke glad i mye folk på ett sted. Var i Oslo en 17.mai. Aldri mer. Jeg er oppvokst på et lite sted og bor nå på et ganske lite sted. Begge disse små stedene er 17.mai-feiringen mye mer behagelig for slike som meg. Det er mer plass, toget går en ganske kort rute, talene er korte. Hele arrangementet er på skolen, og avsluttes til kl 15. Vi har gått når barna har vært lei av å være der. Foreldre må stille opp på litt salg i kafe/kiosk, men det har vært overkommelig. Mitt ene barn har elsket 17.mai, det andre barnet har vært sånn passe glad i den dagen. Jeg mener at det å ha en dag i året der vi sier høyt at Norge er et land vi er glad i er noe annet enn å være nasjonalistisk. Å verne om det som er bygget opp av tidligere generasjoner er heller ikke å være nasjonalistisk. Det er mye som er verdt å ta vare på i Norge. Selvsagt er ikke alt optimalt, og Norge er ikke et land som passer for alle. At Norge er et land som klarte å bli selvstendig uten at det ble krig er mer enn mange andre land har klart. Anonymkode: 5da8b...06a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet onsdag kl 11:12 #66 Del Skrevet onsdag kl 11:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skremmer ikke barn. Dersom barn skulle bli skremt, så får de ta det på sin kappe. Jeg endrer ikke min adferd bare fordi det finnes barn (eller andre voksne, for den saks skyld). For et trist liv det ville vært. Anonymkode: 39812...775 Folk som raver rundt dritings er på generelt grunnlag skremmende for barn. At du ikke tar hensyn til andre mennesker når du ferdes i offentligheten, er merkelig lesning. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:17 #67 Del Skrevet onsdag kl 17:17 Så du feirer heller kommunistene sin dag, men driter i Grunnlovsdagen. Anonymkode: f4b02...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:24 #68 Del Skrevet onsdag kl 17:24 Feirer bare annethvert år når jeg har barnet mitt. Synes det er helt greit å slippe kaoset 🙂 Anonymkode: 6e90f...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:27 #69 Del Skrevet onsdag kl 17:27 Jeg er takknemlig for å bo i Norge og liker at vi feirer landet vårt og Grunnloven. Men feirer i mitt stille med en tur i skogen, litt refleksjon og en is. Orker ikke "champagnefrokost med de beste jentene" eller instabilder av seg selv i bunad. Samme med jul, nyttår, påske, osv. Har kanskje meldt meg litt ut. Det blir litt for voldsomt. Men setter pris på å bli invitert på ting likevel. Anonymkode: a3189...d7a 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:38 #70 Del Skrevet onsdag kl 17:38 Feiret selvsagt 17. mai som barn på veldig tradisjonell måte, med leker og gøy, is, pølser og hele sulamitten. Har bursdag den dagen, så er litt ekstra stas. Som voksen har jeg mer lyst å få gjøre ting jeg har lyst til, fordi det jo også da er min dag..... men det blir aldri noe av, fordi familie og venner alltid bare vil feire tradisjonell 17. mai med musikk og spill, pølser og is og alt det der hele dagen. Jeg har ikke noe imot de typiske tingene med 17. mai. Syns det er hyggelig og gøy å tenke på så koselige tradisjoner vi har i Norge. Men selv ønsker jeg å feire meg, og drømmebursdagen min er for eksempel å dra på skogstur. Håper det blir en dag.... Anonymkode: 104e0...8c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet onsdag kl 18:19 #71 Del Skrevet onsdag kl 18:19 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Feiret selvsagt 17. mai som barn på veldig tradisjonell måte, med leker og gøy, is, pølser og hele sulamitten. Har bursdag den dagen, så er litt ekstra stas. Som voksen har jeg mer lyst å få gjøre ting jeg har lyst til, fordi det jo også da er min dag..... men det blir aldri noe av, fordi familie og venner alltid bare vil feire tradisjonell 17. mai med musikk og spill, pølser og is og alt det der hele dagen. Jeg har ikke noe imot de typiske tingene med 17. mai. Syns det er hyggelig og gøy å tenke på så koselige tradisjoner vi har i Norge. Men selv ønsker jeg å feire meg, og drømmebursdagen min er for eksempel å dra på skogstur. Håper det blir en dag.... Anonymkode: 104e0...8c6 Hvorfor kan du ikke dra på skogstur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:47 #72 Del Skrevet onsdag kl 21:47 Jeg hadde nok feiret 17. mai om jeg hadde barn og/eller venner. Men nei, jeg gjør ikke det nå Anonymkode: 207eb...aad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå