AnonymBruker Skrevet 23. januar #41 Del Skrevet 23. januar Jeg feirer ikke 17 mai og kommer aldri til å gjøre det heller. Anonymkode: 6d2b9...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #42 Del Skrevet 23. januar Det er ingenting nasjonalistisk med å feire grunnlovsdagen og friheten vår. Å mene det er eksepsjonelt historieløst. Jeg ville vært flau om jeg var deg. Anonymkode: d871d...f42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #43 Del Skrevet 23. januar Jeg fikk ikke lov. Mine foreldre var Jehovas vitner. Ganske pyton å måtte gjemme seg vekk på en dag alle andre hadde det fint. Anonymkode: 625b6...91d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #44 Del Skrevet 23. januar Det beste med 17. Mai er at det er forventet at man drikke på dagtid. Å sitte rundt et bord utendørs i Oslo, og drikke seg dritings fra klokka 12:00 er bare helt herlig. Dét er 17. Mai for meg. Alt det med å se på tog osv gjør jeg ikke. Det er for barn. Anonymkode: 39812...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #45 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er ingenting nasjonalistisk med å feire grunnlovsdagen og friheten vår. Å mene det er eksepsjonelt historieløst. Jeg ville vært flau om jeg var deg. Anonymkode: d871d...f42 Nettopp, det er historieløst. Når man ser hva som skjer i ulike land nå, eks usa, så er vår feiring av 17 mai viktig. Anonymkode: 09012...7b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #46 Del Skrevet 23. januar Jeg elsker 17.mai og alt som hører med. Synes ikke det er stress, bare koselig! Blir rørt av barn som har pyntet seg og går i tog og vifter med flagget vårt. Er så glad og takknemlig for at jeg og mine barn bor i Norge. Et land med fred og demokrati. Det er virkelig gulloddet i livet, og verdt å feire. Jeg er stolt av landet mitt og stolt av hvor stor nasjonaldagen vår er. Jeg er patriot, men langt i fra nasjonalist. Glad for at vi som kan legge barna våre i varme trygge senger med mette mager, kan åpne opp og hjelpe mennesker som må flykte fra sine land. Det ene utelukker heldigvis ikke det andre, man kan elske 17.mai og alt vi som nasjon står for, og likevel sette pris på nordmenn tror på «gud, allah og altet» Anonymkode: 355cf...28c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet tirsdag kl 09:11 #47 Del Skrevet tirsdag kl 09:11 Vi markerer gjerne med noe kake, men vi er veldig få i vår familie. I år så faller 17 mai på en helg og vi kommer til å være på hytten da. Gleder meg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:27 #48 Del Skrevet tirsdag kl 09:27 Vi pleier å invitere på lunsj hjemme eller så går vi ut og spiser lunsj med familien. Anonymkode: a7d09...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet tirsdag kl 09:59 #49 Del Skrevet tirsdag kl 09:59 AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 12.13): Her i huset feires ikke 17. mai, bare 1. Fler som får litt vond bismak i munnen av 17. mai? Synes liksom det blir litt vel nasjonalistisk? Anonymkode: 3370f...d78 Du synes at en NASJONALdag blir for nasjonalistisk....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:59 #50 Del Skrevet onsdag kl 04:59 AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 9.50): Det beste med 17. Mai er at det er forventet at man drikke på dagtid. Å sitte rundt et bord utendørs i Oslo, og drikke seg dritings fra klokka 12:00 er bare helt herlig. Dét er 17. Mai for meg. Alt det med å se på tog osv gjør jeg ikke. Det er for barn. Anonymkode: 39812...775 Drikker folk seg drita på 17.mai? Det var nytt for meg. Anonymkode: fe363...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet onsdag kl 05:06 #51 Del Skrevet onsdag kl 05:06 Jeg har ikke feiret dagen på flere år. Liker ikke musikken og bråket. Holder meg hjemme eller på skogstur. Vi har da mistet mye av friheten til EU, så det er flaut å feire det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet onsdag kl 07:54 #52 Del Skrevet onsdag kl 07:54 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Drikker folk seg drita på 17.mai? Det var nytt for meg. Anonymkode: fe363...2a4 I Oslo raver det rundt fulle folk i 20-årene hele dagen, i finstasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:00 #53 Del Skrevet onsdag kl 08:00 Makavelli skrev (5 minutter siden): I Oslo raver det rundt fulle folk i 20-årene hele dagen, i finstasen. Ååå... Bor på et mindre sted, så har ikke sett det enda. Anonymkode: fe363...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet onsdag kl 08:01 #54 Del Skrevet onsdag kl 08:01 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ååå... Bor på et mindre sted, så har ikke sett det enda. Anonymkode: fe363...2a4 Er vel det samme i Bergen slik jeg har forstått det. Endret onsdag kl 08:01 av Makavelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:03 #55 Del Skrevet onsdag kl 08:03 Vi går i tog, og så drar vi hjem, griller og er sammen hele storfamilien 🥰 Anonymkode: c942e...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:05 #56 Del Skrevet onsdag kl 08:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ååå... Bor på et mindre sted, så har ikke sett det enda. Anonymkode: fe363...2a4 Er også fra et lite sted, og var sykt overrasket første året jeg studerte i Oslo. 😄 fulle folk i alle aldre, tomflasker og søppel overalt - tidlig på dagen allerede. Skikkelig deprimerende😅 Anonymkode: c942e...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:16 #57 Del Skrevet onsdag kl 08:16 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er også fra et lite sted, og var sykt overrasket første året jeg studerte i Oslo. 😄 fulle folk i alle aldre, tomflasker og søppel overalt - tidlig på dagen allerede. Skikkelig deprimerende😅 Anonymkode: c942e...40f Deprimerende? Det er jo det beste med hele dagen! Anonymkode: 39812...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet onsdag kl 08:24 #58 Del Skrevet onsdag kl 08:24 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Deprimerende? Det er jo det beste med hele dagen! Anonymkode: 39812...775 Helt greit at man drikker, men man trenger ikke rave rundt og skremme barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:57 #59 Del Skrevet onsdag kl 08:57 Makavelli skrev (31 minutter siden): Helt greit at man drikker, men man trenger ikke rave rundt og skremme barn... Jeg skremmer ikke barn. Dersom barn skulle bli skremt, så får de ta det på sin kappe. Jeg endrer ikke min adferd bare fordi det finnes barn (eller andre voksne, for den saks skyld). For et trist liv det ville vært. Anonymkode: 39812...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:00 #60 Del Skrevet onsdag kl 09:00 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er også fra et lite sted, og var sykt overrasket første året jeg studerte i Oslo. 😄 fulle folk i alle aldre, tomflasker og søppel overalt - tidlig på dagen allerede. Skikkelig deprimerende😅 Anonymkode: c942e...40f Ja, det høres faktisk skikkelig tragisk ut. Anonymkode: fe363...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå