Nowayback Skrevet 16. mai 2024 #21 Del Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Her i huset feires ikke 17. mai, bare 1. Fler som får litt vond bismak i munnen av 17. mai? Synes liksom det blir litt vel nasjonalistisk? Anonymkode: 3370f...d78 Kjipeste dagen i året. Holder meg unna folkemengdene. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym11223344 Skrevet 16. mai 2024 #22 Del Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ferier med å bake kaker og godt fra bunnen av, og være familie. Gir så mye glad at andre koser seg på dagen med noe godt. Drar aldri til byen på 17.mai, er bare stress. Anonymkode: c84c0...9e1 Da feirer du ikke dagen, men gjør det folk driver med i helgene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #23 Del Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er rett og slett for fyllesyk. he-he 😄 Håper festen var bar da i det minste. Jeg blir nok å henge her inne idag også, fordi jeg har temmelig heftige smerter i kroppen. Må bare prøve å konsentrere meg om andre ting. Overstå helga på en eller annen måte og krype til legen på tirsdag Anonymkode: b3b90...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #24 Del Skrevet 17. mai 2024 Jeg orker ikke bråket den dagen. Hater hornemusikk og all støyen og talene. Jeg passer en hund for noen venner. Anonymkode: b0966...6c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 17. mai 2024 #25 Del Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Før i tida feira ein Noregs sjølvstende 17. mai; dette var noko ein høgtideleg kunne feira. I dag er sjølvstendet erstatta med EØS-direktiv og straumkablar til utlandet, og 17. mai-feiringa blir dominert av fyll og dritings russ som trur det er normalt med ein russebil til to millionar. Eidsvollsfedrene hadde snudd seg i grava om dei hadde sett korleis ein feirar nasjonaldagen i dag. Anonymkode: f10e1...eea dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 17. mai 2024 #26 Del Skrevet 17. mai 2024 Men har man barn så... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. mai 2024 #27 Del Skrevet 17. mai 2024 I år feirer jeg på min måte. Koser meg i hagen hele dagen, og har sagt at venner er velkommen innom, men at jeg ikke går noen steder. Man kan jo kalle det å ikke feire, men jeg koser meg med at det er pyntet med flagg og liv og røre rundt, så har en fin 17- mai stemning, og føler at dette også er en feiring av dagen. Jeg har bare "hoppet av karusellen ". Har ikke lenger småbarn, så kan feire på denne måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 17. mai 2024 #28 Del Skrevet 17. mai 2024 Setter pris på dagen, men feirer alternativt av og til. Dvs at vi ikke møter opp i sentrum/skolen for opplegget der, men feirer hjemme. Har alltid god mat og en kake og is uansett hvor vi er. I år er jeg med kjæresten min på hytta hans og vi soler oss på verandaen. Blir grilling og is, og jordbær med fløte. Vi har sett litt på tvsendingen og vi flagger. Så feirer ikke ute blant folk, men feirer likevel. 🇸🇯🌞🥳 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #29 Del Skrevet 17. mai 2024 Bra vi feirer at vi ble selvstendig med egen grunnlov. Jeg har hengt ut flagget, men vi deltar ikke på noen feiring. Sønnen er 15 år, men sliter med høye lyder og orker ikke alt styret rundt feiringen, så jeg føler vi har det best hjemme. ❤️ Vi skal spise pølse i brød + is, slik vi alltid gjør på denne dagen. Man trenger ikke å delta på alt selv om man er glad i 17. mai. Anonymkode: 9f0d4...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. mai 2024 #30 Del Skrevet 17. mai 2024 Bare fordi det er en deilig langhelg i år, så feires det ikke, men nyter sol, sjø og ro på hytta ☀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 17. mai 2024 #31 Del Skrevet 17. mai 2024 Jeg synes tradisjoner er fint og det som binder et samfunn sammen. Og jeg er helt for når det fører folk sammen og barna har det kjekt. Synes det blir i overkant med selvhat når en skal mislike alt ved egen kultur når det ikke er noen grunn til det. Mange av tradisjonene i Norge er jo noe folk tar del i fordi det byr på fellesskap og familie samles. Pluss grilling og is😋 Tror at mange av disse som skal snakke ned alt av tradisjoner ikke kan ha det helt godt med seg selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 17. mai 2024 #32 Del Skrevet 17. mai 2024 Fjugur skrev (18 minutter siden): Bare fordi det er en deilig langhelg i år, så feires det ikke, men nyter sol, sjø og ro på hytta ☀️ Det høres ut som en perfekt langhelg 🤩 Kos deg og nyt fineværet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet 17. mai 2024 #33 Del Skrevet 17. mai 2024 Vi "feirer" med å ha en fridag der vi gjør akkurat hva vi vil, noe som oftest er å dra ut i naturen. Pynter oss aldri, går ikke i tog, ser ikke på at andre feirer, men gratulerer folk med dagen og heiser flagget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 18. mai 2024 #34 Del Skrevet 18. mai 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, brukerangrep og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. januar #35 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 23.38): Før i tida feira ein Noregs sjølvstende 17. mai; dette var noko ein høgtideleg kunne feira. I dag er sjølvstendet erstatta med EØS-direktiv og straumkablar til utlandet, og 17. mai-feiringa blir dominert av fyll og dritings russ som trur det er normalt med ein russebil til to millionar. Eidsvollsfedrene hadde snudd seg i grava om dei hadde sett korleis ein feirar nasjonaldagen i dag. Anonymkode: f10e1...eea Enig så enig 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
8ilver8nake Skrevet 23. januar #36 Del Skrevet 23. januar Er uten barn og for tiden singel, så blir lite mening for min del med feiring, heller ikke så mye historikk med min egen familie og høytider og tradisjoner. Så ikke så glad i eller noe nært forhold til feiringer slik som 17. Mai. Når jeg er i forhold og de har et fint forhold til det så deltar jeg mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #37 Del Skrevet 23. januar Vi feirer ikke annet enn på skolen til barna. Går i tog sammen med minstemann, så er det den jævla skoledugnaden med stress, våte og kalde barn og null kos, så er det hjem og slappe av. Ingen av oss voksne er etnisk norske, så vi har ingen forhold til hjemmefeiring. Men som sagt, så deltar vi i pliktløpet på barnas skole uten å mukke. Anonymkode: d7a50...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #38 Del Skrevet 23. januar Jeg har ikke helse til å se på toget. Men litt kake det kan jeg spise hjemme. Har MS Anonymkode: a10fc...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. januar #39 Del Skrevet 23. januar Jeg feirer ikke 17.mai tradisjonelt, dvs at jeg ser ikke på togene, detaljer i lekene, hører på talene osv. Jeg har ikke barn som går i tog, og alle mine tantebarn er nå også så store at de ikke går i tog. (Jeg så på togene da de var små og gikk). Men jeg markerer det hjemme for min del. Jeg ser sendingene på NRK, har en tradisjon om å gå tur med hunden der lekene var etter de er ferdige, slik at han kan finne halvspiste pølser og vafler i grøftekanten. Så koser samboer og jeg oss med en flaske musserende og noen jordbær utover kvelden. Jeg er veldig glad i 17.mai og ser ingenting galt i å være nasjonalistisk så lenge det ikke bikker over. Det gjelder det meste. Det er lov å si "Jeg er glad i dette landet", noe annet å si "vi er bedre enn andre land". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #40 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 6.43): he-he 😄 Håper festen var bar da i det minste. Jeg blir nok å henge her inne idag også, fordi jeg har temmelig heftige smerter i kroppen. Må bare prøve å konsentrere meg om andre ting. Overstå helga på en eller annen måte og krype til legen på tirsdag Anonymkode: b3b90...818 Det tar på å være kanon hele helgen. Anonymkode: da2c2...4d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå