AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #1 Skrevet 16. mai 2024 Prøver å hjelpe barnet min med selvtillit, hen tenker at vennene er bedre i «alt». Noe som slettes ikke er tilfelle. Hen kan gjøre en strålende håndballkamp og få masse ros fra trener, eller få masse skryt for både faglig nivå og væremåte/oppførsel på skolen, likevel er det så innarbeidet at hen føler hen ikke er så bra. Det er så vondt å se. Jeg foreller hen hver dag hvor god hen er, snill og fin på alle måter. Ikke fokusere på prestasjoner, men på hvor glad vi er i hen for den hen er. De nærmeste vennene hen har hatt siden barnehagen er dominerende, og spesielt en av de er «verdensmester» i alt og veldig dårlig på å tape når mitt barn er bedre i noe. Hen lyver om sine bragder og egenskaper og , barnet mitt biter på. Og når vennen sier hen er best i sport, i fag på skolen, eller hva som helst,, så tror mitt barn det. Hvordan kan jeg justere selvoppfattelsen, eventuelt bør jeg prøve å oppmuntre til å være mer sammen med andre som ikke er så dominerende? Anonymkode: d22ed...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå