jenta123 Skrevet 16. mai 2024 #1 Del Skrevet 16. mai 2024 Heisann! Jeg har for første gang i mitt liv fått med en stor terasse som jeg har lyst å plante mye fint på. Men er så dårlig på slikt og er så mye å sette seg inn i. Igår kjøpte jeg kattemynte og plantet den i en stor potte ute i krukkejord fra plantasjen. Også plantet jeg noen frø i en annen krukke med såjord. Men der er jeg litt usikker på om det kommer til å skje noe hehe Jeg har en del såjord igjen og vurdere å kjøpe disse: https://www.plantasjen.no/lavendel-felice-o105-cm-bla-510452.html Og eventuelt plante de enten der hvor frøene er, hvis det ikke funker eller eventuelt plante de i en egen krukke. Men kan jeg bruke såjorden som jeg har igjen eller er det best å kjøpe krukkejord igjen? Eller kan jeg kjøpe denne i stede? https://www.plantasjen.no/plantejord-kvalitet-40-l-548042.html Tenker det er jo en del prisforskjell på krukkejord og plantejord. Har det egentlig så mye å si? Eller er det bare for å tjene penger de har så mange ulike varianter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #2 Del Skrevet 16. mai 2024 Såjord pleier å inneholde mer sand og mindre gjødsel. Den er beregnet til å så frø i, små spirer trenger ikke så mye næring den første tiden. Det er ikke noe i veien for å bruke såjord til andre planter, men du må gjødsle mer og tidligere. Anonymkode: 95896...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #3 Del Skrevet 16. mai 2024 Den plantejorden du linker til er laget av torv og kunstgjødsel, ikke det beste valget, både med tanke på miljøet, men også plantene dine. Anonymkode: 95896...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå