Gå til innhold

Hvordan fortynne olje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har kjøpt meg denne "Tea Tree oljen", som jeg skal bruke på et hudområde på føttene. Men står at den må fortynnes, hvordan får jeg gjort det? :) Kan jeg blande ut med litt vanlig fuktighetskrem?

https://www.blivakker.no/product/3223920?utm_campaign=pmax-groupd-low-google&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw3ZayBhDRARIsAPWzx8qTC3e9DNTKr4MINqDR3o9veoTExSjSOi0D25vuBrABlkiaavCtgukaArnyEALw_wcB

Anonymkode: e5309...f1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet? 😅

AnonymBruker
Skrevet

Bland med en baseolje og påfør i en konsentrasjon på 0,5 %. Dette tilsvarer ca. 5 dråper per 100 ml baseolje (5 dråper = 0,5 ml). Bruk med varsomhet – kan føre til sensitiv eller irritert hud.

Anonymkode: b0e07...932

AnonymBruker
Skrevet

Det logiske er å fortynne olje med annen olje (typ matolje av et eller annet slag). Da vet du at det er blandbart og dermed blir fortynnet nok

Dette står også på linken du sendte 😁 (under bruk):

• Tetreolje skal fortynnes før bruk på et større hudområde.
  • Det anbefales at tetreolje tilsettes en god, vegetabilsk olje av matkvalitet, for eksempel mandelolje.
  • Tilsett 1 dråpe tetreolje til 10 ml. vegetabilsk olje av god kvalitet og bruk utvortes – for eksempel på hud, hår eller negler.
  • Et par dråper tetreolje kan også tilsettes et fotbad eller karbad for en frisk og ren følelse.

Anonymkode: e2461...9ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen som vet? 😅

Du kan blande den med litt oliven olje, kokos, eller mandel olje blant annet 

Anonymkode: 95dd9...57b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 16.56):

Bland med en baseolje og påfør i en konsentrasjon på 0,5 %. Dette tilsvarer ca. 5 dråper per 100 ml baseolje (5 dråper = 0,5 ml). Bruk med varsomhet – kan føre til sensitiv eller irritert hud.

Anonymkode: b0e07...932

Takk for svar :)

Bare lurer, skjer det noe om jeg putter på olje uten og fortynne? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 16.56):

Det logiske er å fortynne olje med annen olje (typ matolje av et eller annet slag). Da vet du at det er blandbart og dermed blir fortynnet nok

Dette står også på linken du sendte 😁 (under bruk):

• Tetreolje skal fortynnes før bruk på et større hudområde.
  • Det anbefales at tetreolje tilsettes en god, vegetabilsk olje av matkvalitet, for eksempel mandelolje.
  • Tilsett 1 dråpe tetreolje til 10 ml. vegetabilsk olje av god kvalitet og bruk utvortes – for eksempel på hud, hår eller negler.
  • Et par dråper tetreolje kan også tilsettes et fotbad eller karbad for en frisk og ren følelse.

Anonymkode: e2461...9ca

Men hvor skal jeg blande ut? I fotbad? Eller bare i en skål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...