AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #1 Skrevet 16. mai 2024 Vi vurderer å flytte, men stedet vi vurderer har helt håpløse bussforbindelser. det tar ca 23 min i bil til skolen, men 1,5 timer med buss hver vei. jeg har mulighet til å kjøre og hente, men har svært lite lyst da det bryter opp dagen min litt uheldig. Jeg har sagt jeg kan kjøre til skolen, men at de må komme seg hjem selv (8. og 10. klasse) Dette aksepterer de, men jeg tror ikke de selv forstår hvor langt det faktisk er før de står i det. Noen andre som har erfaring med å kjøre til/fra hver dag ? Blir det en vanesak eller blir det bare en enorm belastning? Anonymkode: 3b875...71e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #2 Skrevet 16. mai 2024 Tar skolebussen like lang tid som rutebuss? Alt går jo for en periode, men 1.5t på buss var lenge. Jeg pendlet før, og det går jo, men man mister jo tid på en måte. 20min i bil er helt greit, mange gjør det hver dag til jobb. Anonymkode: 9a623...855 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #3 Skrevet 16. mai 2024 Dere velger å flytte men stiller krav til hvordan barna kommer seg hjem? 1,5 time en vei er jo helt sjukt, det er en selvfølge at dere kjører til skolen i det minste. Jeg har 45 min til jobb, det er langt nok Anonymkode: 5742a...dc3 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #4 Skrevet 16. mai 2024 Her må barna gå 2,8 km til skolen fordi de akkurat ikke har rett på skolebuss det. De kjøres en god del eller sykler. Men at em busstur tar 1,5 time er ditt problem. Ikke barna. Velger du å flytte så langt unna skolen får du ta ansvar fpr kjøringen også. Anonymkode: 48c14...241 6 1
mommyaka Skrevet 16. mai 2024 #5 Skrevet 16. mai 2024 Så om barna slutter 14-15 så er de ikke hjemme før ca 1630. Det er seint. Da hadde jeg kjørt 1
Gjest jegerrinne Skrevet 16. mai 2024 #6 Skrevet 16. mai 2024 Dette er jo slik det er mange steder. Her tok buss til grunnskolen for 1 time. Til videregående fort over 2 timer på enkelte skole linjer. Drar fort kl 6 om morgenen og hjemme 17.30. Her så gjorde de fleste lekser på bussen for da var de ferdig når de kom hjem
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #7 Skrevet 16. mai 2024 Barna ønsker dette selv, så det er ikke noe jeg pålegger dem. men tror likevel de ikke forstår belastningen… ts Anonymkode: 3b875...71e
tussi84 Skrevet 16. mai 2024 #8 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi vurderer å flytte, men stedet vi vurderer har helt håpløse bussforbindelser. det tar ca 23 min i bil til skolen, men 1,5 timer med buss hver vei. jeg har mulighet til å kjøre og hente, men har svært lite lyst da det bryter opp dagen min litt uheldig. Jeg har sagt jeg kan kjøre til skolen, men at de må komme seg hjem selv (8. og 10. klasse) Dette aksepterer de, men jeg tror ikke de selv forstår hvor langt det faktisk er før de står i det. Noen andre som har erfaring med å kjøre til/fra hver dag ? Blir det en vanesak eller blir det bare en enorm belastning? Anonymkode: 3b875...71e Jeg skjønner ikke hvorfor noen ønsker å Bo så langt unna skole/bhg hvor kollektivt omtrent er ikke eksisterende.. De kommer til å bli veldig slitne av å skulle måtte bruke 1,5 t hver dag hjem. Og hva med venner og fritid? Skal du kjøre hit og dit for det? 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #9 Skrevet 16. mai 2024 Men får de lov til å fortsette på den skolen, eller er det slik at de da egentlig sokner til ny skole om de flytter? Anonymkode: 7066d...711 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #10 Skrevet 16. mai 2024 tussi84 skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor noen ønsker å Bo så langt unna skole/bhg hvor kollektivt omtrent er ikke eksisterende.. De kommer til å bli veldig slitne av å skulle måtte bruke 1,5 t hver dag hjem. Og hva med venner og fritid? Skal du kjøre hit og dit for det? Og vi som bor på bygda skjønner ofte ikke hvordan folk orker å bo med naboer tett og ha naboer som ser inn i huset , og at en ikke kan gjøre som en vil i hage uten at nabo bryr seg om at alt er galt Her har ungene hatt 1 time med buss siden 1 klasse og det har vært 0 problem. På videregående har det hvis en velger linje som ikke er på de nærmeste er det fort 2 timer. Fleste tar moped, lett motorsykkel, atv eller traktor lapp så fort de blir 16 og bil når de blir 18 Anonymkode: 01365...6f1 1
tirben Skrevet 16. mai 2024 #11 Skrevet 16. mai 2024 Hvis du har mulighet til å kjøre dem, synes jeg du skal gjøre det. Så kan de heller unntaksvis ta bussen hvis noe kommer i veien for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #12 Skrevet 16. mai 2024 Det hadde jeg ikke ønsket for mine.. Anonymkode: 8b452...82b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #13 Skrevet 16. mai 2024 Jeg bodde i Oslo og brukte, fra dør til dør, 45 minutter til skolen på videregående… Dette er ikke bare en bygde-greie. 😂 Anonymkode: 7ec6a...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #14 Skrevet 16. mai 2024 Hvorfor flytter dere så langt inna da. 1,5 time i buss hver vei er heftig. Hva med venner og sånt da, de må jo bli helt isolert på fritiden.. Hadde satt barna først og ikke flyttet. Kan virke greit gør man står der midt i det. Blir laange dager på dem. Anonymkode: f9462...b15
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #15 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi vurderer å flytte, men stedet vi vurderer har helt håpløse bussforbindelser. det tar ca 23 min i bil til skolen, men 1,5 timer med buss hver vei. jeg har mulighet til å kjøre og hente, men har svært lite lyst da det bryter opp dagen min litt uheldig. Jeg har sagt jeg kan kjøre til skolen, men at de må komme seg hjem selv (8. og 10. klasse) Dette aksepterer de, men jeg tror ikke de selv forstår hvor langt det faktisk er før de står i det. Noen andre som har erfaring med å kjøre til/fra hver dag ? Blir det en vanesak eller blir det bare en enorm belastning? Anonymkode: 3b875...71e Det blir en vanesak. Jeg kjører min autist til/fra skolen hver dag. Anonymkode: 796fd...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #16 Skrevet 16. mai 2024 Man flytter ikke et sted som gir barna 1.5 times skolevei. Jeg hadde en time på videregående og det var skikkelig dritt. Men er de enige så lar du dem ta turen en gang før dere signerer papirene, slik at de faktisk kjenner hvor langt det er. Anonymkode: e1d3a...582
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #17 Skrevet 16. mai 2024 Man flytter ikke til et sted som gir 1,5 time skolevei hver vei. Det gjør man bare ikke. Anonymkode: d969b...24f
Gjest jegerrinne Skrevet 16. mai 2024 #18 Skrevet 16. mai 2024 Ser flere sier at de ikke vil bo hvis ungene får så lang vei til skole. Vet dere hvorfor det blit slik? Ska si hvorfor skolen våre barn kunne gått på hvis ikke kommunen skulle spare penger hadde ligget 6 min gange unna. Her blir 60 skolebarn busser fra 1 til 7 klasse i litt over 1 time fordi kommunen mente skolen var for liten og for de de mente det kostet for mye. Nå vurderer de å stenge en skole til slik at det kun blir 1 skole i hele kommunen. Da ender enda flere med enda lenger skole vei Altså det er politikken i kommunene og økonomien i kommunene som gjør dette Alt for å spare penger Ska alle bo i byer og rundt tettsteder. Eller ska vi faktisk kunne leve i hele Norge.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #19 Skrevet 16. mai 2024 jegerrinne skrev (12 minutter siden): Ser flere sier at de ikke vil bo hvis ungene får så lang vei til skole. Vet dere hvorfor det blit slik? Ska si hvorfor skolen våre barn kunne gått på hvis ikke kommunen skulle spare penger hadde ligget 6 min gange unna. Her blir 60 skolebarn busser fra 1 til 7 klasse i litt over 1 time fordi kommunen mente skolen var for liten og for de de mente det kostet for mye. Nå vurderer de å stenge en skole til slik at det kun blir 1 skole i hele kommunen. Da ender enda flere med enda lenger skole vei Altså det er politikken i kommunene og økonomien i kommunene som gjør dette Alt for å spare penger Ska alle bo i byer og rundt tettsteder. Eller ska vi faktisk kunne leve i hele Norge. Altså det er jo forskjell på det og på å frivillig flytte så langt unna. Da blir man fort outsiderne. Anonymkode: f9462...b15
Gjest jegerrinne Skrevet 16. mai 2024 #20 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså det er jo forskjell på det og på å frivillig flytte så langt unna. Da blir man fort outsiderne. Anonymkode: f9462...b15 Ikke nødvendigvis. Her så er det blitt en del i nflyttere. Selv er jeg egentlig by jente men fant mannen min her vi bor. Ser innflyttere her er med på alt som skjer på lokalet, selv føler jeg vi har mer samhold mellom naboer en da jeg bodde i byen. Der kunne jeg eks ikke høre med naboen hvis jeg på en søndag oppdaget jeg manglet melk. Her er det bare å banke på eller sende en melding. Vi har kvelder der hele bygda blir invitert hvor vi har det koselig med musikk og spill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå