Gå til innhold

Kveldsuro ved 12 uker??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hun er nesten utrøstelig hver kveld, holder på i flere timer. Helsesykepleier sier kveldsuro har en topp på 10 uker før det gradvis blir bedre. Men overalt på nettet står det at det peaker på 6-8 uker. Min baby er like utløselig på kvelden som for en måned siden. Er det da kveldsuro eller kolikk? 

Anonymkode: f25ae...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan være ar babyen har en periode med vond mage feks. Kan være hva som helst. Tror ikke du skal henge deg opp i antall uker og om det er kolikk eller ikke.

Alt med baby er midlertidig, og nesten alt med baby er gjetting 😅🤣

Anonymkode: a170a...2bf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være alt mulig. Vondt i magen, kveldsuro, over/understimulert, eller bare generelt misnøye for noe. 

Anonymkode: 3c152...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig kolikk hvis det har vedvart, men om det er i perioder syns jeg denne er nyttig. Viser utviklingstrinn og hva som for mange er gode og dårlige perioder:

Screenshot_20240412-212554_Drive.jpg

Anonymkode: a5d75...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kan være ar babyen har en periode med vond mage feks. Kan være hva som helst. Tror ikke du skal henge deg opp i antall uker og om det er kolikk eller ikke.

Alt med baby er midlertidig, og nesten alt med baby er gjetting 😅🤣

Anonymkode: a170a...2bf

Dette. 

legg fra deg alt stresset og bare vær der med babyen din. 

Anonymkode: 590e0...90a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker også at det er vanskelig å vite. Men skjønner at du lurer når det har vært tøft til nå, og du har hørt og sett frem til at det skulle være bedre ved 12 uker. Det minner meg om svangerskapskvalmen. "Alle" sier det går over rundt 12 uker, men vi er noen uheldige som opplever at det absolutt ikke gjør det. 

Det er en liten stund siden mine var babyer nå, men jeg husker i hvert fall at de ikke lot seg legge kl. 19 da de var tre måneder (som noen sa de liksom skulle kunne). Den eldste var bare våken, men ganske fornøyd på den tiden, mener jeg. Mens den yngste drev jeg fortsatt og ammet og ammet og hun var alltid inntil meg eller faren på kveldstid en god stund til etter 12 uker i hvert fall. Men ingen av dem var utrøstelige. Ikke ifbm. kveldsuroen heller. Det gikk bare ikke å legge dem, eller legge dem fra seg, for da gråt de. De sov og halvsov oppå meg. Og nå i ettertid tenker jeg på det som veldig koselig, og jeg savner det, men jeg husker at jeg fikk en litt klaustrofobisk følelse til tider også. Men mine gråt altså ikke så lenge de var inntil, og det var generelt lite gråt, bare fornøyde babyer som ville ha nærhet. Jeg vet fra bekjente at det ikke alltid er sånn. 

Hvis babyen har vært utrøstelig på kvelden hele tiden, og fortsatt er det, så tenker jeg nok at det ikke er en fase, men noe som plager babyen. Jeg har jo altså ikke personlig erfaring med det, men plager som refluks og melkeproteinallergi, har dere sjekket ut det?

Anonymkode: 3b902...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...