AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Del Skrevet 15. mai Spontanaborterte i påska, og er ferdig med renselse og er nå i gang med ny syklus. Er 34 år, og kunne i utgangspunktet kjørt på med ny prøving. MEN, det er flere ting som spiller inn 1) jeg vil gjerne ha sommeren fri for graviditetssymptomer, har vært en stor kroppslig påkjenning og 2) egentlig kunne jeg tenke meg å gå ned noen kilo og komme i bedre form ila sommeren, slik at evt. ny graviditet blir så sunn som mulig. Tror derfor jeg vil vente til over sommeren med ny prøving. Spørsmålet er om jeg kan ta meg luksusen å vente når jeg er har blitt såpass voksen, og ikke vet om jeg kommer til å oppleve å miste igjen... vet at ingen kan svare meg eller gi en garanti, men trengte å lufte tankene litt med andre som er i samme gamet..<3 Anonymkode: 5bf7c...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Del Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spontanaborterte i påska, og er ferdig med renselse og er nå i gang med ny syklus. Er 34 år, og kunne i utgangspunktet kjørt på med ny prøving. MEN, det er flere ting som spiller inn 1) jeg vil gjerne ha sommeren fri for graviditetssymptomer, har vært en stor kroppslig påkjenning og 2) egentlig kunne jeg tenke meg å gå ned noen kilo og komme i bedre form ila sommeren, slik at evt. ny graviditet blir så sunn som mulig. Tror derfor jeg vil vente til over sommeren med ny prøving. Spørsmålet er om jeg kan ta meg luksusen å vente når jeg er har blitt såpass voksen, og ikke vet om jeg kommer til å oppleve å miste igjen... vet at ingen kan svare meg eller gi en garanti, men trengte å lufte tankene litt med andre som er i samme gamet..<3 Anonymkode: 5bf7c...160 Jeg hadde ikke ventet. Kan bli vanskeligere å bli gravid, og som du selv sier så vet du heller ikke om du mister flere ganger. Du vet jo ikke om du får så mange symptomer neste gang. Kan hende du er i helt fin form og kan være aktiv 😊 Tenker det er bedre å heller ta små grep som sunt kosthold, trene / gå turer osv så lenge formen er okei (ikke slanke deg når du er gravid, men rett å slett leve sunt og aktivt så langt det lar seg gjøre). Anonymkode: fbed7...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Del Skrevet 15. mai Jeg ventet ikke etter min SA. Det sies at de 3 første månedene etterpå gir en liten boost i å bli gravid igjen. Men med tanke på alder også så ville jeg ikke ha ventet. Er selv 34 og føler stresset med alder på kroppen. Anonymkode: a37b8...1fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 15. mai #4 Del Skrevet 15. mai Du er 34 år, du har så absolutt tid til å vente til etter sommeren dersom det er det du ønsker! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 15. mai #5 Del Skrevet 15. mai Jeg ville ikke ventet. Trodde jeg hadde god tid da vi begynte å prøve på nr 2 av 3 planlagte som 27-åring. Nærmer meg nå 30 og er endelig gravid med hjelp av IVF, etter 8 spontanaborter og beskjed om at jeg er på vei inn i tidlig overgangsalder. Du kan fint ta tak i helsa som gravid også, og få et sunt svangerskap. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Del Skrevet 15. mai Kan du ikke gjøre alvor av det å komme i bedre form, legge om kostholdet ditt og skape en sunn og varig livsstil, og så ta det som det kommer hvis du i den prosessen blir gravid? Både du og barnet har godt av at du er i form og er sunn, bedre for deg, for barnet, for svangerskapet og fødsel og din og barnets helse både nå og videre i livet. Nyt sommeren, og ta det som det kommer. Graviditeter kan sjelden planlegges nøyaktig. Du kan bli gravid i morgen, eller det kan ta lang tid før du blir gravid igjen. Uansett - lykke til Anonymkode: 9f37d...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 15. mai #7 Del Skrevet 15. mai Melus skrev (9 minutter siden): Du er 34 år, du har så absolutt tid til å vente til etter sommeren dersom det er det du ønsker! Dumt å komme med slike "garantier" til folk. Ekspertene er noe uenige om når fertiliteten vanligvis begynner å synke, men man sier ofte at den begynner å synke fra 25-30-års alder, og synker drastisk fra 35 år. Også er det selvsagt store individuelle variasjoner. Noen kommer i overgangsalder i 20-årene, og noen (veldig få) i tenårene! Jeg er selv i perimenopause (forstadiet til overgangsalder) i 20-årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 16. mai #8 Del Skrevet 16. mai Jeg ville ventet og tatt den tida du trenger for å komme i form. Selv om du prøver nå har du ikke noe garanti at det funker, og hvis du fokuserer på kosthold og livsstil i sommer, så har du nok en bedre utgangspunkt å bli gravid/holde på en graviditet etterpå. Men jeg hadde også oppsøkt en privat gynekolog etter sommeren for å sjekke status og at alt var som det skal være - da slipper du å lure om du har god eller dårlig tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Del Skrevet 16. mai Du har tid. Viktig at man kjenner på kroppen om man er fysisk og psykisk klar under prøving. Kommer ingenting godt utav å pushe seg selv for langt. Trenger du en pause, så tar du en pause ❤️ Anonymkode: 111c2...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Del Skrevet 16. mai Tja jeg begynte prøvingen rundt 34.5 år. Fikk en SA etter jeg hadde fylt 35 tok et år å bli gravid på nytt. Nesten 37 da jeg fødte. Ble gravid på nytt som 38 åring men mistet og ting tar tid ja😄 Om du virkelig vil vente noen måneder bare så ser jeg ikke noe grunn til det, men bare husk at selv om man ble raskt gravid 1 gang så betyr det ikke at neste gang skjer like fort. Så du må ha i bakhodet at det kan ta mer tid enn du tror. Om du ikke har noe i mot at det potensielt tar lang tid så er det bare å utsette et par måneder til. Anonymkode: 52476...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Del Skrevet 16. mai Tenker det har litt å si om du har prøvd lenge? Dersom du mistenker at du kan ha vanskeligheter med å bli gravid bør du ikke vente. Dersom du akkurat har begynt å prøve kan du jo vurdere å vente til over sommeren. Man vet jo aldri hva som skjer. For min del tok det 4-5 år å bli gravid, flere IVF-forsøk og SAer. Vi ventet en del før vi begynte å prøve. Nå ønsker vi nr to og ser at sjansene for å bli gravid er betydelig redusert.. Når jeg ser tilbake angrer jeg på at vi begynte sent, at vi tok flere pauser da vi holdt på med IVF og at vi drøyde før vi gikk i gang med nr 2. Anonymkode: b631e...7ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. mai #12 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Spontanaborterte i påska, og er ferdig med renselse og er nå i gang med ny syklus. Er 34 år, og kunne i utgangspunktet kjørt på med ny prøving. MEN, det er flere ting som spiller inn 1) jeg vil gjerne ha sommeren fri for graviditetssymptomer, har vært en stor kroppslig påkjenning og 2) egentlig kunne jeg tenke meg å gå ned noen kilo og komme i bedre form ila sommeren, slik at evt. ny graviditet blir så sunn som mulig. Tror derfor jeg vil vente til over sommeren med ny prøving. Spørsmålet er om jeg kan ta meg luksusen å vente når jeg er har blitt såpass voksen, og ikke vet om jeg kommer til å oppleve å miste igjen... vet at ingen kan svare meg eller gi en garanti, men trengte å lufte tankene litt med andre som er i samme gamet..<3 Anonymkode: 5bf7c...160 Ingen garanti men det er slett ikke umulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 21. mai #13 Del Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 23.19): Spontanaborterte i påska, og er ferdig med renselse og er nå i gang med ny syklus. Er 34 år, og kunne i utgangspunktet kjørt på med ny prøving. MEN, det er flere ting som spiller inn 1) jeg vil gjerne ha sommeren fri for graviditetssymptomer, har vært en stor kroppslig påkjenning og 2) egentlig kunne jeg tenke meg å gå ned noen kilo og komme i bedre form ila sommeren, slik at evt. ny graviditet blir så sunn som mulig. Tror derfor jeg vil vente til over sommeren med ny prøving. Spørsmålet er om jeg kan ta meg luksusen å vente når jeg er har blitt såpass voksen, og ikke vet om jeg kommer til å oppleve å miste igjen... vet at ingen kan svare meg eller gi en garanti, men trengte å lufte tankene litt med andre som er i samme gamet..<3 Anonymkode: 5bf7c...160 Du har minst 8 år til å bli gravid. Du tydeligvis ikke vil bli gravid enda. Vent til august. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 21. mai #14 Del Skrevet 21. mai MariaIsabel skrev (På 16.5.2024 den 1.02): Dumt å komme med slike "garantier" til folk. Ekspertene er noe uenige om når fertiliteten vanligvis begynner å synke, men man sier ofte at den begynner å synke fra 25-30-års alder, og synker drastisk fra 35 år. Også er det selvsagt store individuelle variasjoner. Noen kommer i overgangsalder i 20-årene, og noen (veldig få) i tenårene! Jeg er selv i perimenopause (forstadiet til overgangsalder) i 20-årene. Om man har stabil syklus og har blitt gravid forholdsvis enkelt tidligere kan man faktisk ikke tenke krisetanker som at man kanskje kommer i overgangsalderen innen seks måneder. Hun er ikke 40. Hun har etter all sannsynlighet tid til å vente noen måneder hvis det er det hun ønsker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. mai #15 Del Skrevet 21. mai Melus skrev (4 timer siden): Om man har stabil syklus og har blitt gravid forholdsvis enkelt tidligere kan man faktisk ikke tenke krisetanker som at man kanskje kommer i overgangsalderen innen seks måneder. Hun er ikke 40. Hun har etter all sannsynlighet tid til å vente noen måneder hvis det er det hun ønsker. Sikkert år og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 21. mai #16 Del Skrevet 21. mai (endret) Melus skrev (7 timer siden): Om man har stabil syklus og har blitt gravid forholdsvis enkelt tidligere kan man faktisk ikke tenke krisetanker som at man kanskje kommer i overgangsalderen innen seks måneder. Hun er ikke 40. Hun har etter all sannsynlighet tid til å vente noen måneder hvis det er det hun ønsker. Jeg har blitt gravid og fått barn tidligere uten problemer og har regelmessig syklus. Om jeg hadde ventet et par år til, ville det likevel sannsynligvis vært for sent. Vi begynte å prøve da jeg var 27 og måtte ha IVF etter å ha prøvd selv i 1,5 år, men flere spontanaborter. Endret 21. mai av MariaIsabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 21. mai #17 Del Skrevet 21. mai Såå det du sier er, med andre ord, at du føler du må velge mellom barn om 9-10 mnd og en sommer uten gravidsymptomer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 21. mai #18 Del Skrevet 21. mai MariaIsabel skrev (1 time siden): Jeg har blitt gravid og fått barn tidligere uten problemer og har regelmessig syklus. Om jeg hadde ventet et par år til, ville det likevel sannsynligvis vært for sent. Vi begynte å prøve da jeg var 27 og måtte ha IVF etter å ha prøvd selv i 1,5 år, men flere spontanaborter. Men hun snakker om noen mnd, ikke noen år! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 21. mai #19 Del Skrevet 21. mai Melus skrev (1 time siden): Men hun snakker om noen mnd, ikke noen år! Hun er også eldre enn meg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #20 Del Skrevet 21. mai Det er så vanskelig å vite. Jeg er gravid som 42-åring, helt naturlig. Mens andre som du ser skriver jer har slitt i yngre alder enn deg. Jeg personlig ville nok prøvd igjen nå, og samtidig hatt en sunn sommer med aktivitet, og sunn og god mat. Men dette må du jo nesten bestemme for deg selv, hva som er viktigst akkurat nå. Ønsker deg masse lykke til❤️ Anonymkode: a9997...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå