Gå til innhold

Er det ingen norske helsesekretærer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har jobbet på 2 legekontor på bup, kun vært norske der unntatt meg. Ofte blitt ansatt fordi de ønsker en utmelding for minioritetsgrupper

Anonymkode: 7a509...e89

Ja jeg jobber som psykolog på en stor BUP. Stort sett etnisk norske som er sekretærer hos oss også

Anonymkode: f5ac7...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet på sykehus, de fleste helsesekretærer var norske.

Er forøvrig fra en liten bygd, men bodd ganske mange plasser. Ble overrasket over hvor mange utenlandske som jobbet som helsefagarbeidere da jeg flyttet til Oslo. Hadde jo mest sånne tråder og hørt i media om alle disse utlendingene som ikke jobbet, og her var det jommen meg flest utlendinger som gjorde den tøffeste og varmeste jobben! 🥰 

Anonymkode: 922ef...51e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 23.21):

På mitt legesenter er det kun det du antagelig anser som norske helsesekretærer. 

Til opplysning var kun 16 % av befolkningen innvandrere. Inkludert svensker og europeere. Så jeg tror kanskje du bør sette deg på et tog og se litt av Norge om du mener nordmenn "kanskje allerede" er i mindretall i Norge 😅

Anonymkode: ae1c2...f4b

Jeg jobber på sykehus og har vært på utallige avdelinger. Vil anslå at 90 prosent har innvandrerbakgrunn. Revnende likegyldig for meg om de er født her, de er fortsatt ikke norske i den betydningen ts antyder. Ikke at det har noe å si. 

Anonymkode: 71277...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har jobbet på sykehus, de fleste helsesekretærer var norske.

Er forøvrig fra en liten bygd, men bodd ganske mange plasser. Ble overrasket over hvor mange utenlandske som jobbet som helsefagarbeidere da jeg flyttet til Oslo. Hadde jo mest sånne tråder og hørt i media om alle disse utlendingene som ikke jobbet, og her var det jommen meg flest utlendinger som gjorde den tøffeste og varmeste jobben! 🥰 

Anonymkode: 922ef...51e

Det finnes tall og fakta på hvor mange innvandrer og norske med minoritetsbakgrunn som ikke jobber, så det nyttet ikke å benekte fakta selv om du har observert mange av dem på et sykehus 

Anonymkode: 71277...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 23.17):

Skal søke jobb som helsesekretær, og ser helst etter legesenter. Ser på de ulike nettstedene for å se hvem som jobber der. Og seriøst minst 80% er utlendinger. (Eller så ser de ut som de er pensjonister.) Jeg er ikke rasist, men hvor blir det av alle norske? Norske er jo snart (hvis ikke allerede) i mindretall i dette landet. Det er utlendinger absolutt OVERALT. Synes det er skremmende.

Anonymkode: 197ee...11c

På mitt legekontor er det seks leger og samtlige er hvite menn. 😂 På Kiwi er det to svensker, så jeg frykter at vi snart blir invadert og tatt over av dem🥴

Du er rasistisk og du har rasistiske holdninger når du skriver slikt.

Hva legger du i utlending? Navn, farge eller hvor de faktisk er født? 🤔

Anonymkode: 3d9ee...1e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal søke jobb som helsesekretær, og ser helst etter legesenter. Ser på de ulike nettstedene for å se hvem som jobber der. Og seriøst minst 80% er utlendinger. (Eller så ser de ut som de er pensjonister.) Jeg er ikke rasist, men hvor blir det av alle norske? Norske er jo snart (hvis ikke allerede) i mindretall i dette landet. Det er utlendinger absolutt OVERALT. Synes det er skremmende.

Litt uklart for meg hva du mener med norske her? Mener du at stillingene fylles av vikarer fra utlandet så de ikke snakker norsk? 

Og hva er skremmende med utlendinger? Jeg skjønner ikke innlegget ditt..

Anonymkode: 6c5e7...c6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du egentlig med utlendinger? Alle som ser mørke ut? Er svensker eller tyskere utlendinger? Er tredje generasjon innvandrere norske eller utlendinger for deg? Hva er adopterte? Noe skurrer virkelig med resonnementet ditt. 

Anonymkode: ab346...fc7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun norske helsesekretærer på mitt legesenter, men det er en del utenlandske leger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på en annen måte: Hva skal alle innvandrerne gjøre om de ikke jobber?

Sitte hjemme og motta trygd?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på sykehus. Vi er 5 helsesekretærer på min avdeling hvor alle er norske. 

Anonymkode: 69886...042

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en smilende thaidame med gebrokken norsk over en sur, utdatert etnisk norsk dame som bare er frekk, any day. Hos oss er sekretærer norske, gamle og sure.

Anonymkode: 9bb3b...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er norsk, og vi er 9 stk på min avdeling, 2 er fra Kroatia eller noe sånt (sykehus). Av de på andre avdelinger er 1 fra Sverige, og 1 fra Kroatia el.n.sånt, blandt 9-10 andre… er en utenlandsk av og til på legekontoret jeg går, de er 3 stk der til daglig. 

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesekretær er et lavstatus yrke. Det har du nå oppdaget. De Norske med evner og muligheter studerer videre etter å ha fått studiekompetanse. 

Anonymkode: 8f0fa...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...