AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Del Skrevet 15. mai 2024 Skal søke jobb som helsesekretær, og ser helst etter legesenter. Ser på de ulike nettstedene for å se hvem som jobber der. Og seriøst minst 80% er utlendinger. (Eller så ser de ut som de er pensjonister.) Jeg er ikke rasist, men hvor blir det av alle norske? Norske er jo snart (hvis ikke allerede) i mindretall i dette landet. Det er utlendinger absolutt OVERALT. Synes det er skremmende. Anonymkode: 197ee...11c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Del Skrevet 15. mai 2024 På mitt legesenter er det kun det du antagelig anser som norske helsesekretærer. Til opplysning var kun 16 % av befolkningen innvandrere. Inkludert svensker og europeere. Så jeg tror kanskje du bør sette deg på et tog og se litt av Norge om du mener nordmenn "kanskje allerede" er i mindretall i Norge 😅 Anonymkode: ae1c2...f4b 10 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Del Skrevet 15. mai 2024 *En liten rettelse/tillegg: 16 % var tallene fra 2023 ifølge Statistisk Sentralbyrå. Anonymkode: ae1c2...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 15. mai 2024 #4 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skal søke jobb som helsesekretær, og ser helst etter legesenter. Ser på de ulike nettstedene for å se hvem som jobber der. Og seriøst minst 80% er utlendinger. (Eller så ser de ut som de er pensjonister.) Jeg er ikke rasist, men hvor blir det av alle norske? Norske er jo snart (hvis ikke allerede) i mindretall i dette landet. Det er utlendinger absolutt OVERALT. Synes det er skremmende. Anonymkode: 197ee...11c De norske velger andre yrker? Å telle helsesekretærer med utenlandske navn er neppe en relevant vitenskapelig metode for å anslå andelen innvandrere i landet. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 15. mai 2024 #5 Del Skrevet 15. mai 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke rasist, men hvor blir det av alle norske? Norske er jo snart (hvis ikke allerede) i mindretall i dette landet. Det er utlendinger absolutt OVERALT. Synes det er skremmende. Anonymkode: 197ee...11c En som ikke er rasist vil aldri føle for å presiserer "JEG ER IKKE RASIST ALTSÅ" 15 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #6 Del Skrevet 15. mai 2024 Jobber på 2 forskjellige legekontor, kun norske begge plassene. Samme når jeg jobbet på sykehus. Dette er i Nordland da, kanskje forskjellig fra større byer lenger sør. Anonymkode: 9e775...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 15. mai 2024 #7 Del Skrevet 15. mai 2024 "Utlendingar" er i mi erfaring overrepresentert på helse- og oppvekstfag på VGS, der dei som kjent utdannar helsesekretærane. Personleg priser eg meg lukkeleg for alle som held elevtala oppe i dei yrka. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #8 Del Skrevet 16. mai 2024 Jeg bor i en større by lenger sør, så det er nok forskjell fra her og andre steder i landet. Anonymkode: 197ee...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. mai 2024 #9 Del Skrevet 16. mai 2024 Jeg bor og har fastlege i Oslo sentrum, der er flertallet av sekretærene det TS ville ansett som norske. Dessuten er det tydeligvis på sin plass å minne om det selvfølgelige i at du ikke kan se på et navn hvorvidt vedkommende er norsk... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #10 Del Skrevet 16. mai 2024 Jeg er ikke rasist, MEN! 😂 Jeg er norsk helsesekretær, har som regel opplevd 50/50 fordeling mellom etniske nordmenn og innflyttede nordmenn. Anonymkode: 8472f...821 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #11 Del Skrevet 16. mai 2024 Haha. Vel, jeg jobber på et stort sykehuslaboratorie, og der er de fleste av helsesekretærene norske. De som ikke er det, gjør en like god jobb. Anonymkode: 9a7fa...4a5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bromance Skrevet 16. mai 2024 #12 Del Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Skal søke jobb som helsesekretær, og ser helst etter legesenter. Ser på de ulike nettstedene for å se hvem som jobber der. Og seriøst minst 80% er utlendinger. (Eller så ser de ut som de er pensjonister.) Jeg er ikke rasist, men hvor blir det av alle norske? Norske er jo snart (hvis ikke allerede) i mindretall i dette landet. Det er utlendinger absolutt OVERALT. Synes det er skremmende. Anonymkode: 197ee...11c Ved mitt legekontor er ingen av helsesekretærene fra andre land enn Norge. Ellers så er sikkert også du klar over at man kan være norsk uten å ha typisk nordiske gener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 16. mai 2024 #13 Del Skrevet 16. mai 2024 Ehh.. jeg er bare glad noen tar de jobbene, jeg! Viktig jobb! ❤️ Jeg bor i en av Norges største byer målt i innbyggertall, og har kun møtt etnisk norske. Men kunne ikke falle meg inn å reagere om det kom inn noen uten norsk etnisitet? «takk for at du tar blodprøve av meg og gir meg time hos legen», heter det! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #14 Del Skrevet 16. mai 2024 Jeg jobber på et sykehus i Oslo som helsesekretær og hos oss er vi som er etnisk (fy fader som jeg hater å kalle meg det) norsk i mindretall. Og ikke alle snakker godt norsk heller. Anonymkode: 80cdd...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #15 Del Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Skal søke jobb som helsesekretær, og ser helst etter legesenter. Ser på de ulike nettstedene for å se hvem som jobber der. Og seriøst minst 80% er utlendinger. (Eller så ser de ut som de er pensjonister.) Jeg er ikke rasist, men hvor blir det av alle norske? Norske er jo snart (hvis ikke allerede) i mindretall i dette landet. Det er utlendinger absolutt OVERALT. Synes det er skremmende. Anonymkode: 197ee...11c Når du først kritiserer at det er såpass mange utlendinger som jobber der og så har du et behov for å si at du ikke er rasist så stiller jeg så stiller jeg spørsmålstegn ved den påstanden. Anonymkode: 94923...522 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #16 Del Skrevet 16. mai 2024 En setning som starter med presiseringen "Jeg er ikke rasist altså, ", kan like gjerne avsluttes med "jeg bare hater alle svartinger". Anonymkode: a8a6e...1e0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #17 Del Skrevet 16. mai 2024 Uff, håper du ikke blir sekretær på noen av kontorene jeg ferdes. Foretrekker å forholde meg til mer hyggelige og realitetsorienterte folk, som jo er så utrolig mye viktigere enn hvilken opprinnelse man har. Anonymkode: c7e03...077 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #18 Del Skrevet 16. mai 2024 Hvis du ikke er rasist, hvorfor er det «skremmende» at du opplever at det er innvandrere «overalt»? Og som en annen har svart, det er en dårlig statistisk metode å anslå hva den totale innvandrerbefolkningen er basert på én yrkesgruppe. Det er som å tro at 99% av befolkningen er kvinner basert på hvilket kjønn som arbeider som helsesekretærer. Anonymkode: 892e5...ea2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #19 Del Skrevet 16. mai 2024 Har faktisk aldri møtt en utenlands helsesekretær. Verken på bygda, i Oslo sentrum, Drammen, Sandefjord i andre halvsentrale strøk…. Anonymkode: 5604a...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2024 #20 Del Skrevet 14. august 2024 Har jobbet på 2 legekontor på bup, kun vært norske der unntatt meg. Ofte blitt ansatt fordi de ønsker en utmelding for minioritetsgrupper Anonymkode: 7a509...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå