AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Barnet er snart ferdig på barneskolen og vil selvfølgelig henge med venner på skolen på 17. mai. Faren og fars familie gidder ikke komme. Foreldrene mine er syke og mannen min skal på arrangement på sitt eget barn sin skole… Blir jo litt rart å sette seg sammen med noen andres familie i de neste 2 1/2 timene etter at toget er ferdig (den familien jeg kjenner godt nok til at det hadde vært naturlig er bortreist) og det er jo grenser for hvor lenge man kan stå å smaaltalke med alle og enhver… Vet ikke helt hva jeg vil med dette, vil vel egentlig bare høre om det er flere som føler seg ensomme og synes sånt er vanskelig? Anonymkode: 0ec27...a3d 1 9
Snedig Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Hvis barnet snart er ferdig på barneskolen trenger du vel ikke være på skolen? Kan ikke du være hjemme da? 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Er det ingen foreldre i klassen som du kjenner litt? Som du kanskje kan sende en melding til og høre om noen andre er bare 1 eller 2 foreldre og ikke har med hele slekta og vil henge litt når barna driver med leker? Ellers så tror jeg ikke foreldrene våre var med de siste årene på barneskolen så vidt jeg kan huske.. Vi fikk penger, styra på selv, gikk hjem når vi var lei.. Møtte foreldrene der som hadde ordnet lunch. Anonymkode: a1769...7ab
Sukkerbunn Skrevet 15. mai 2024 #4 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnet er snart ferdig på barneskolen og vil selvfølgelig henge med venner på skolen på 17. mai. Faren og fars familie gidder ikke komme. Foreldrene mine er syke og mannen min skal på arrangement på sitt eget barn sin skole… Blir jo litt rart å sette seg sammen med noen andres familie i de neste 2 1/2 timene etter at toget er ferdig (den familien jeg kjenner godt nok til at det hadde vært naturlig er bortreist) og det er jo grenser for hvor lenge man kan stå å smaaltalke med alle og enhver… Vet ikke helt hva jeg vil med dette, vil vel egentlig bare høre om det er flere som føler seg ensomme og synes sånt er vanskelig? Anonymkode: 0ec27...a3d Da er det supert om du kan bistå med arrangementet. Hjelp til i kiosken f.eks Da blir du kjent med andre, er der for barnet ditt og hjelper til 🇳🇴🤗 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 Sånn har det vært hvert år for oss. Selv om vi er to voksne. Den ene må stå i kafeen eller arrangere noe leker. Den andre har "fri" og slår av en prat med bekjente, finner innimellom et hyggelig bord. Anonymkode: 34d6f...8bd
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #6 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barnet er snart ferdig på barneskolen og vil selvfølgelig henge med venner på skolen på 17. mai. Faren og fars familie gidder ikke komme. Foreldrene mine er syke og mannen min skal på arrangement på sitt eget barn sin skole… Blir jo litt rart å sette seg sammen med noen andres familie i de neste 2 1/2 timene etter at toget er ferdig (den familien jeg kjenner godt nok til at det hadde vært naturlig er bortreist) og det er jo grenser for hvor lenge man kan stå å smaaltalke med alle og enhver… Vet ikke helt hva jeg vil med dette, vil vel egentlig bare høre om det er flere som føler seg ensomme og synes sånt er vanskelig? Anonymkode: 0ec27...a3d Er i samme situasjon, men tenker at det skal jeg gjennomføre fordi barnet mitt elsker å være på skolen på 17.mai. Jeg? Føler meg ukomfortabel i 2-3 timer, men det hjelper å tenke at det er 1 år til neste gang Anonymkode: e6e38...f6b 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #7 Skrevet 16. mai 2024 Siden du har et såpass stort barn ville jeg blitt hjemme. Anonymkode: a834e...fc6
Nymerïa Skrevet 16. mai 2024 #8 Skrevet 16. mai 2024 Jeg vil tro at noen av dem som arrangerer blir glad for hjelp. Og så blir du kjent med flere også. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #9 Skrevet 16. mai 2024 Ja, dette kjenner jeg til🙈 Jeg er introvert og skikkelig dårlig på småprat, så det er bare å holde ut til vi kan gå hjem☺️ Skjønner ikke hvordan enkelte alltid har så mange å sitte med og alltid noe å prate om🧐 Anonymkode: 88b14...9ab 2
Kontorotta Skrevet 16. mai 2024 #10 Skrevet 16. mai 2024 For meg er 17. mai en fin dag hvor jeg kan prate med bekjente som jeg ikke treffer for ofte. Ha et åpen sinn, smil, småprat med andre foreldre fra klassen. Se på underholdningen.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #11 Skrevet 16. mai 2024 Hadde der alltid slik da barna gikk på barneskolen. Er innflytter. De to timene hvert år var kjedelige, men det er, tross alt, bare et par timer i året. Anonymkode: bd0e0...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #12 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, dette kjenner jeg til🙈 Jeg er introvert og skikkelig dårlig på småprat, så det er bare å holde ut til vi kan gå hjem☺️ Skjønner ikke hvordan enkelte alltid har så mange å sitte med og alltid noe å prate om🧐 Anonymkode: 88b14...9ab Samme her. Før jeg fikk kjæreste var jeg alene med barnet på 17.mai. Kjipt å ikke ha noen voksne å være med den dagen. Bor i en bygd der det er vanskelig å komme innpå folk, så har ikke så god kontakt med mødrene i klassa til barnet. Et kort hei, blir oversett etc, men har jo et par mødre i klassa som er lette å prate med heldigvis. Men folk er gjerne opptatt med familien/besøk på 17.mai, så ble ikke så mye prating. Men nå starter barnet mitt på ungdomsskolen til høsten, så jeg blir hjemme. Skal kikke på et par ting barnet skal, og så klarer barnet seg selv. Da reiser jeg hjem med minstebarnet og samboer. Vi skal feire med å grille og kose oss hjemme Mulig vi får besøk og Så dukker barnet mitt opp når hun er lei Anonymkode: f7f95...b31
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #13 Skrevet 16. mai 2024 Sånn har jeg også det. Føler meg som Vera venneløs hver 17. mai. Løsningen har vært å enten melde seg frivillig til en eller annen oppgave under arrangementet eller bare vandre litt rundt så blir det ikke så tydelig som hvis man sitter alene ved et bord. Anonymkode: ded6f...9f0 1
missLynch Skrevet 16. mai 2024 #14 Skrevet 16. mai 2024 I feel you, sister. Meld deg til noe, enten det er kiosk, rydding etc.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #15 Skrevet 16. mai 2024 Skal for første gang ikke på skolen eller toget i år. Barnet går i 7.kl. Ser toget fra huset vårt, så skal stå på verandaen å se 😇 Orker ikke følelsen av å være så ensom og føle meg så dum. Anonymkode: cf36d...408
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #16 Skrevet 16. mai 2024 I feel you too, sister! Jeg er ikke innflytter engang, men føler meg utenfor de «fine og perfekte» (tilsynelatende) A4-familiene. Det jeg gjør er at jeg melder meg til å gjøre oppgaver, og smalltalker med bekjente selv om jeg innerst inne føler meg ensom og utafor. Så blir det ganske greit allikevel, faktisk ganske hyggelig ble det i fjor! Når arrangementet nærmer seg slutten så går jeg med hevet hode og føler at jeg har bidratt på en positiv måte (og også fått noe ut av det selv, selv om det ikke er en drømmesituasjon). Anonymkode: d9a98...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå