Fremmed fugl Skrevet 19. mai 2024 #41 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 8.27): TS her Jeg er enig og derfor blir jeg provosert. Jeg kan ikke skjønne at dette er mulig eller lov. At man kan bestille ting i mitt navn, som i utgangspunktet er provoserende, så skal Posten kreve penger fra MEG?? Jeg har INGENTING med dette å gjøre. Dette må de ordne opp i selv. Anonymkode: a803c...65e Skriv et brev der du kortfattet sier at du bestrider dette kravet. Når du har gjort det, så må Posten først ta saken til forliksrådet og så eventuelt til tingretten. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #42 Del Skrevet 19. mai 2024 Million skrev (21 minutter siden): Står det noen avsender i det hele tatt på denne sendingen? Er det en person eller et firma/butikk som er avsender? Må vel gå an å ta kontakt med dem og spørre hvordan dette ble bestilt? Er det fra en norsk bedrift, siden varen tydeligvis ikke er betalt ennå? Ts her Jeg har sjekket på bakgrunn av info på kravet. Avsenderen virker å være en selger hos Aliexpress som har slettet seg. Så avsenderen finnes ikke. Denne infoen har jeg gitt Posten. Denne infoen kan Posten også selv lett sjekke slik at man enkelt kan se at dette er svindel og at jeg ikke har noe som helst med dette å gjøre. Jeg forstår ikke hvorfor man vil tvinge på meg varen og tvinge på meg krav. Forstår du hvorfor jeg er forbannet? Det virker som Posten bare er grådig og vil ha penger. Anonymkode: a803c...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #43 Del Skrevet 19. mai 2024 Skal man ikke kunne bevise et kjøp før man krever penger. Jeg har ingen kjennskap til avsender. Anonymkode: a803c...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #44 Del Skrevet 19. mai 2024 Bestrid kravet skriftlig. Da kan ikke inkassoselskapet gjøre så mye og posten må ta det til forliksrådet, evt slette kravet Anonymkode: aee4c...46a 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #45 Del Skrevet 19. mai 2024 Forbrukerrådet sa noe interessant. De sa de har hørt om flere slike svindeltilfeller. De vil at man skal anmelde for da vil de fremstå som legitime bedrifter. Da synes jeg det er dumt at Posten ber anmelde. Anonymkode: a803c...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #46 Del Skrevet 19. mai 2024 bra at du skrev om dette her inne TS. Man blir jaggu meg forsøkt svindlet hvor man enn snur seg. Skjønner at det er en irriterende situasjon for deg - jeg hadde også blitt fly forbanna! Men det er viktig å dele slike erfaringer i allmennopplysningens navn. Du burde nesten gå til nrk med historien Anonymkode: 3b3cf...aff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #47 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bestrid kravet skriftlig. Da kan ikke inkassoselskapet gjøre så mye og posten må ta det til forliksrådet, evt slette kravet Anonymkode: aee4c...46a Jeg har gjort det. takk Anonymkode: a803c...65e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #48 Del Skrevet 29. mai 2024 Jeg kom til å tenke på denne saken da jeg selv fikk en slik melding om fortolling av en ukjent pakke i digipost og sjekket den med posten. Da jeg snakket med posten om dette sa de spesifikt at jeg ikke trengte betale hvis jeg ikke ønsket å motta den. I mitt tilfelle viste det seg å være en pakke jeg hadde bestilt for lenge siden, men som jeg trodde var tapt da det var gått veldig lang tid. Så da betalte jeg selvsagt gebyret. Men det finnes altså definitivt ingen regel om at man må motta hva som helst noen sender til en og betale toll for det. Det sier vel seg selv egentlig at man ikke trenger fortolle og motta noe man ikke har bestilt. Anonymkode: 1cf5a...cba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #49 Del Skrevet 25. juli 2024 TS her Jeg kommer med oppdatering etter å ha snakket med advokat. Og gjort slik som jeg ble fortalt. Jeg råder å ikke la seg bli seg lurt av Posten. Posten tvang varer jeg ikke hadde bestilt på meg ved å legge i min postkasse. Man truet deretter med at hvis jeg ikke betalte toll og avgifter ville kravet bli større. Det er absurd å kreve at man skal betale toll og avgifter på ting man ikke har bestilt. Posten ville også at jeg skulle anmelde svindel, noe jeg nektet siden jeg ikke har hatt noe med disse varene å gjøre. Jeg ser at noen også fikk en slik trussel om å betale ellers så ville kravet bli større. Ifølge advokat må Posten i likhet med alle andre bevise at man har bestilt en vare for å kunne fremsette krav og evt gå til innkrevning. Noe man ikke kunne. Derfor nektet jeg å betale. Jeg nektet også å anmelde. Det er viktig at dere bestrider kravene. Ignorer deretter deres mas og trusler. Anonymkode: a803c...65e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #50 Del Skrevet 25. juli 2024 TS her igjen Lever tilbake til Posten varer de med tvang legger i deres postkasse. bestrid kravene. Ignorer. Anonymkode: a803c...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #51 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 19.5.2024 den 16.17): Avsenderen virker å være en selger hos Aliexpress som har slettet seg. Så avsenderen finnes ikke. Anonymkode: a803c...65e Så du har ikke bestilt varer via Aliexpress som ikke er levert ennå? Anonymkode: 8bb72...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #52 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du har ikke bestilt varer via Aliexpress som ikke er levert ennå? Anonymkode: 8bb72...638 Jeg har ikke bestilt. Noen har brukt mitt navn. Anonymkode: a803c...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #53 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke bestilt. Noen har brukt mitt navn. Anonymkode: a803c...65e Men hvorfor nekter du anmelde at noen bruker ditt navn og svindler deg? Uansett om posten ettergir krav eller ikke, så har noen brukt ditt navn og forsøkt svindlet deg. Anonymkode: fe589...784 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #54 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 22.56): Jeg har fått brev om en pakke jeg ikke har bestilt, og Posten sier jeg må både ta imot og betale avgifter. Jeg vil selvfølgelig ikke ha noe jeg ikke har bestilt og heller ikke betale toll og avgifter på den. Jeg har kontaktet Posten og de sier jeg har ikke noe valg, og at pakken vil bli lagt i min postkasse. Jeg synes dette er svært provoserende og inngripende. De sier jeg kan anmelde. Hvorfor skal jeg belaste meg med anmeldelse og div. Så henlegger politiet for de har ikke kapasitet. Så risikerer jeg at dette skjer igjen og igjen. Har Posten lov til å legge noe jeg ikke har bestilt i min postkasse? Anonymkode: a803c...65e Scam sikkert Anonymkode: 5a45d...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå