Million Skrevet 16. mai 2024 #21 Del Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har kontaktet posten både telefonisk og pr mail. Jeg har bedt de om å ikke legge pakken i min postkasse, og slette deres krav om utgifter. De ser jeg må betale, at pakken blir lagt i min postkasse, at jeg ikke kan stoppe det. ???!!! Anonymkode: a803c...65e Denne kommunikasjonen, hvordan har den foregått? Har du svart på meldinger du har fått om pakken, eller har du selv søkt opp Postens kundeservice og kontaktet dem der? Det er litt viktig hvordan dette har foregått, og kan gi hint om dette er svindelforsøk eller ikke. Ikke betal noe. Det lukter litt svindel av dette, men sikker kan man jo ikke være. Kan du legge ut kommunikasjonen her (bilder) hvis den har foregått på melding? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #22 Del Skrevet 16. mai 2024 Sikker på at det posten og ikkje side som utgjer seg for å vere posten? Anonymkode: 390a0...484 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #23 Del Skrevet 17. mai 2024 Jeg tror jeg ville prøvd å kontakte forbrukerrådet. Anonymkode: c3793...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #24 Del Skrevet 17. mai 2024 TS her Det virker som Posten prøver å lure meg ved å si at det blir lagt i min postkasse UANSETT for det har gått flere dager og pakken er ikke lagt i min postkasse, og de har gitt meg 14 dagers frist å betale. Det virker som pakken ikke blir levert før utgiftene er betalt. Jeg har kontaktet tolletaten. De forteller at Posten bør forstå at dette er svindel, og at slikt skjer, og at det er deres ansvar å sende varen i retur. Både Forbrukerrådet og Tolletaten forteller at når en vare ikke er hentet blir varen returnert, og da trenger man å ikke betale noe, og at dette står på Postens egen nettside. Dette forteller meg at Posten prøver å lure meg til å betale. De ber meg å ikke betale. Anonymkode: a803c...65e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #25 Del Skrevet 17. mai 2024 Dette er svindel. Jeg fikk en lignende sms der det sto at jeg måtte betale noen kroner ekstra for å få utlevert pakken. Blir man lurt, så er det surt, men det er en veldig grei måte å lære å være mer på vakt. Husk at hvis noen sier noe er fint, eller du skal betale noe gjennom telefon, så bør dette lyse røde kraftige lys illeskrikende lys "STOPP EN HALV" Bruk sunn fornuft. Selgere kan man aldri stole på. De fiser ut de ordene fra ræva som de klarer å tjene mest penger på. Anonymkode: 699b7...349 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #26 Del Skrevet 17. mai 2024 Men TS - er du sikker på at det faktisn ER Posten som har sendt deg dette, og ikke noen som utgir seg for å være Posten? Dette MÅ jo være svindel! Anonymkode: 6ee6a...17d 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #27 Del Skrevet 17. mai 2024 Dette er jo ikke Posten, men PostenPrinsFraNigeriaSvindel.com Håper ikke du har kommunisert via link, nummer og mail adresse du fikk fra dem? Anonymkode: 6eaca...aa3 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #28 Del Skrevet 17. mai 2024 Posten endret på dette fra nyttår. Nå gjør de en enkel fortolling for sendinger av lav verdi, og krever inn betaling via nett. Når du logger inn på posten.no eller i appen, så skal du se det utestående kravet der. Står det ikke der så er det ikke ekte. Disse sendingene kommer rett i postkassen (så lenge størrelsen passer). Det er ikke mulig å stoppe dem, og det hjelper ikke å la være å betale. Pakken kommer i postkassen din uansett, og om du ikke betaler blir kravet høyere. Anonymkode: d7631...a39 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #29 Del Skrevet 17. mai 2024 Posten tar vel aldri betalt for noe ETTER at en pakke er sendt ? Det er avsender som krever betaling for varer og porto . Posten skal bare levere Anonymkode: 32832...54f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #30 Del Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Posten tar vel aldri betalt for noe ETTER at en pakke er sendt ? Det er avsender som krever betaling for varer og porto . Posten skal bare levere Anonymkode: 32832...54f Det er fortolling. Mottaker må betale mva og et lite fortollingsgebyr (45 kr for vareverdi under 500 kr, og 75 kr for vareverdi mellom 500 og 3000 kr). Hvis butikken har innhentet mva via Voec er det ikke noe mer å betale for da har man betalt mva ved kjøp. Det er kun sendinger med høy verdi eller med spesielt innhold som må hentes på posten. Ellers skal alle sendinger som passer målene leveres i postkassen. Krav fra posten kommer alltid i appen, digipost eller som brevpost. Aldri som SMS eller noe sånt. Alt dette står veldig tydelig på postens nettsider. Det sto også i media i januar i forbindelse med endringen. Anonymkode: d7631...a39 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #31 Del Skrevet 18. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke mulig å stoppe dem, og det hjelper ikke å la være å betale. Pakken kommer i postkassen din uansett, og om du ikke betaler blir kravet høyere. Anonymkode: d7631...a39 Dette kan da umulig stemme? Du fikk med deg at det gjelder en pakke som TS ikke har bestilt ja? Så med andre ord kan hvem som helst bestille haugevis med pakker i noen andres navn, der mottakeren ikke har annet valg enn å betale? 😳 Anonymkode: 97410...965 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 18. mai 2024 #32 Del Skrevet 18. mai 2024 15 hours ago, AnonymBruker said: Posten endret på dette fra nyttår. Nå gjør de en enkel fortolling for sendinger av lav verdi, og krever inn betaling via nett. Når du logger inn på posten.no eller i appen, så skal du se det utestående kravet der. Står det ikke der så er det ikke ekte. Disse sendingene kommer rett i postkassen (så lenge størrelsen passer). Det er ikke mulig å stoppe dem, og det hjelper ikke å la være å betale. Pakken kommer i postkassen din uansett, og om du ikke betaler blir kravet høyere. Anonymkode: d7631...a39 Jeg fikk nettop en pakke (som jeg hadde bestillt) fra utlandet rett i postkassa. Litt senere kom kravet fra posten på MVA og behandlingsgebyr. Så det eneste som virker rart her er at du ikke har bestillt varene. Ingen andre i familien heller . . . ? Eller en gave fra noen kjente . . ? Uansett betaler du ikke noe før pakken er ankommet og du har kunnet fastslå om den var adressert til deg. Hvis den er adressert til deg ville jeg åpnet den, ikke minst av ren nysgjerrighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #33 Del Skrevet 19. mai 2024 senior skrev (23 timer siden): Jeg fikk nettop en pakke (som jeg hadde bestillt) fra utlandet rett i postkassa. Litt senere kom kravet fra posten på MVA og behandlingsgebyr. Så det eneste som virker rart her er at du ikke har bestillt varene. Ingen andre i familien heller . . . ? Eller en gave fra noen kjente . . ? Uansett betaler du ikke noe før pakken er ankommet og du har kunnet fastslå om den var adressert til deg. Hvis den er adressert til deg ville jeg åpnet den, ikke minst av ren nysgjerrighet. Nei. Jeg har ikke noe som helst med dette å gjøre. Ja dette er veldig rart. Nå sendte Posten meg samme kravet på nytt. Jeg begynner å bli rimelig forbannet. Det som er veldig rart er at Tolletaten har bedt meg sende pakken til Posten om de legger i min postkasse og ba meg sette dem i kopi i e-post til Posten og si at de må jo kunne se at dette er svindel og returnere varen til avsender, men Posten er frekk og fortsetter med kravet sitt. Jeg fatter ikke at man er så frekk at man driver og sender meg krav og trakasserer meg. Anonymkode: a803c...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #34 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja dette er veldig rart. Nå sendte Posten meg samme kravet på nytt. Jeg begynner å bli rimelig forbannet. Hva er mailadressen dette kravet kommer fra? Anonymkode: b7605...89f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #35 Del Skrevet 19. mai 2024 TS her Jeg fikk kravet via Digipost, og vi har hatt kontakt via e e-postadresse jeg har kontaktet Posten på tidligere så dette ER Posten. Anonymkode: a803c...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. mai 2024 #36 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei. Jeg har ikke noe som helst med dette å gjøre. Ja dette er veldig rart. Nå sendte Posten meg samme kravet på nytt. Jeg begynner å bli rimelig forbannet. Det som er veldig rart er at Tolletaten har bedt meg sende pakken til Posten om de legger i min postkasse og ba meg sette dem i kopi i e-post til Posten og si at de må jo kunne se at dette er svindel og returnere varen til avsender, men Posten er frekk og fortsetter med kravet sitt. Jeg fatter ikke at man er så frekk at man driver og sender meg krav og trakasserer meg. Anonymkode: a803c...65e Står det noen avsender i det hele tatt på denne sendingen? Er det en person eller et firma/butikk som er avsender? Må vel gå an å ta kontakt med dem og spørre hvordan dette ble bestilt? Er det fra en norsk bedrift, siden varen tydeligvis ikke er betalt ennå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #37 Del Skrevet 19. mai 2024 Million skrev (7 minutter siden): Står det noen avsender i det hele tatt på denne sendingen? Er det en person eller et firma/butikk som er avsender? Må vel gå an å ta kontakt med dem og spørre hvordan dette ble bestilt? Er det fra en norsk bedrift, siden varen tydeligvis ikke er betalt ennå? Se her. For en liten stund siden fikk jeg en sms om at en pakke ventet på meg i byen som jeg flyttet fra for 10 år siden. Ringte butikken, de sa ja, at det var sant, pakken ventet på meg. Jeg spurte hvem avsenderen var. Ringte avsenderen. De påsto at de ikke hadde sendt noe. Hva kunne det være? Jeg fant aldri ut av det. Anonymkode: e9815...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. mai 2024 #38 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Se her. For en liten stund siden fikk jeg en sms om at en pakke ventet på meg i byen som jeg flyttet fra for 10 år siden. Ringte butikken, de sa ja, at det var sant, pakken ventet på meg. Jeg spurte hvem avsenderen var. Ringte avsenderen. De påsto at de ikke hadde sendt noe. Hva kunne det være? Jeg fant aldri ut av det. Anonymkode: e9815...eaa Se her? Hva vil du at jeg skal se? At du ikke fant ut av det? Det at du ikke fant ut av det, betyr jo ikke at ts ikke skal forsøke å finne ut av sitt problem med hvem som er avsender og alt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2024 #39 Del Skrevet 19. mai 2024 Million skrev (8 minutter siden): Se her? Hva vil du at jeg skal se? At du ikke fant ut av det? Det at du ikke fant ut av det, betyr jo ikke at ts ikke skal forsøke å finne ut av sitt problem med hvem som er avsender og alt? Takk for et hyggelig svar... Anonymkode: e9815...eaa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. mai 2024 #40 Del Skrevet 19. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for et hyggelig svar... Anonymkode: e9815...eaa Jeg skjønte jo ikke hva du mente, så jeg spør. Hva mente du med se her? Var det til meg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå