Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startlån i husbanken og fått innvilget startlån nr 2 som refinansierinslån for å stoppe tvangsalg av bolig. Jeg har under søknad om dette hatt kontakt med økonomisk rådgiver (ØR) hos Nav. 
de har satt opp en forvaltningskonto som husbanken skal utbetale lånet til. 
Min jobb er ã få oversikt av gjeld og sende alt av utestående med konto og kid til ØR og hun sender dette til forvaltningsavdelingen som betaler ut min gjeld. Hun snakket om en bufferkonto til uforutsette utgifter -

Men hva skjer hvis det fortsatt står igjen penger på forvaltningskontoen?

blir de holdt tilbake på denne kontoen som em bufferkonto til uforutsette utgifter eller vil restbeløp til gode , utbetalt til min konto?

eller er det sånn at man kan avslutte denne forvalningskontoen for å få utbetalt evn restbeløpet som er til gode ? 
Noen som vet? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
HegeTh skrev (8 timer siden):

Jeg har startlån i husbanken og fått innvilget startlån nr 2 som refinansierinslån for å stoppe tvangsalg av bolig. Jeg har under søknad om dette hatt kontakt med økonomisk rådgiver (ØR) hos Nav. 
de har satt opp en forvaltningskonto som husbanken skal utbetale lånet til. 
Min jobb er ã få oversikt av gjeld og sende alt av utestående med konto og kid til ØR og hun sender dette til forvaltningsavdelingen som betaler ut min gjeld. Hun snakket om en bufferkonto til uforutsette utgifter -

Men hva skjer hvis det fortsatt står igjen penger på forvaltningskontoen?

blir de holdt tilbake på denne kontoen som em bufferkonto til uforutsette utgifter eller vil restbeløp til gode , utbetalt til min konto?

eller er det sånn at man kan avslutte denne forvalningskontoen for å få utbetalt evn restbeløpet som er til gode ? 
Noen som vet? 

Det må du nesten prate med nav om, ingen her kan vite hva avtalen din angår. 

Men får din del så bør du ha buffer stående på forvaltningskonto slik at du ungår å havne i samme situasjon om litt igjen.

Videre viktig at du får oversikt over alle krav og har en "buffer" på at det sannsynligvis er krav du ikke finner og som dukker opp etterhvert.

Anonymkode: d261e...b9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...