Gå til innhold

Bruker fastlegen din også å skrive journal mens han stirrer inn i pcen og gir veldig lite respons til det du sier i mens du snakker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker fastlegen din også å skrive journal mens han stirrer inn i pcen og gir veldig lite respons til det du sier i mens du snakker om vanskelige ting? 

Jeg har nemlig dessverre en slik fastlege. Jeg har nå vært der ett par ganger grunnet at jeg sliter en del psykisk. Og selv om det er veldig vanskelige og personlige ting som jeg snakker om til han så gir han veldig lite respons på det jeg sier samtidig som han mesteparten av tiden jeg er der inne faktisk sitter og skriver ned i journalen og stirrer på pc skjermen mens jeg snakker. Det er veldig sjeldent han faktisk viser at han faktisk aktivt lytter, møter blikket mitt og gir non verbal respons på at han faktisk hører etter. Men er det bare dette man kan forvente av en vanlig fastlege kanskje? Han har jo ingen utdannelse innen psykiatri akkurat?

Anonymkode: a6898...ba1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På tide å bytte fastlege kanskje?

Anonymkode: a6898...ba1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min fastlege sitter også og skriver store deler av tiden, men hun stopper jo opp og ser meg i øynene i blant. Kommmer an på hva vi snakker om

Anonymkode: 574f5...ac6

AnonymBruker
Skrevet

Min lege noterer for hånd, sitter alltid vendt mot meg og gløtter på meg hele tida. Hun er utrolig god til å lytte og til å snakke med meg. Min forrige lege satt med nesa i tastaturet og jeg følte meg totalt uviktig.

Anonymkode: addff...94a

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han er vendt mot meg og vi har en samtale om det jeg vil ta opp. Han er engasjert og interessert. Sjelden han skriver på pc, så han gjør det nok etter at jeg har forlatt kontoret. Har han til barna også, likedan der. Er veldig fornøyd med han! Da jeg var alvorlig syk, kunne han fint ringe meg ettermiddag/kveld også.

Han er forøvrig i midten av 30 årene, tror yngre leger er bedre enn eldre. Ikke så utbrente kanskje? Kommer til å flytte etter legen min om han flytter 😂❤️

Hatt ei kvinnelig lege ved samme kontoret, hun var likedan som han. (Hun var vikar da jeg brukte ho, overtok en leges pasienter med fulle lister, dermed endte jeg opp med han jeg har i dag).

Sett deg på venteliste hos en dyktig lege, er lov å bytte!

Anonymkode: ba8c6...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...