AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Jobber i helsevesenet. Ufaglært. Er litt over halvveis i prøvetiden. De to siste gangene jeg kom på jobb lå det lapp til meg med liste over ting jeg glemte eller ikke rakk å gjøre på jobb. I dag fikk jeg innkalling til drøftelsesmøte. Hva skjer nå? Anonymkode: 36b07...c49
Vaffelhunden Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 (endret) Har du fått noen skriftlige advarsler? Endret 15. mai 2024 av Vaffelhunden
Ullvott Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Det betyr at de ønsker å si deg opp. Drøftelsesmøte er en av formalitetene man må gjennom i den sammenhengen. Du har rett til å ha med deg tillitsvalgt på møtet. Det er grunnlaget for oppsigelsen som skal drøftes. Du bør derfor forberede deg godt. Kan du dokumentere at du for eksempel har fått utilstrekkelig opplæring, at det er gode grunner for at du ikke fikk gjort de tingene du skulle, eller sannsynliggjøre at du ikke har fått beskjed om visse oppgaver stiller du sterkere. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 Vaffelhunden skrev (3 minutter siden): Har du fått noen skriftlige advarsler? Vet ikke. Hva er det? Ullvott skrev (2 minutter siden): Det betyr at de ønsker å si deg opp. Drøftelsesmøte er en av formalitetene man må gjennom i den sammenhengen. Du har rett til å ha med deg tillitsvalgt på møtet. Det er grunnlaget for oppsigelsen som skal drøftes. Du bør derfor forberede deg godt. Kan du dokumentere at du for eksempel har fått utilstrekkelig opplæring, at det er gode grunner for at du ikke fikk gjort de tingene du skulle, eller sannsynliggjøre at du ikke har fått beskjed om visse oppgaver stiller du sterkere. Jeg har fått opplæring men jeg ble syk så vi måtte ta det igjen etterpå. Jeg har bare misforstått for hun ene snakker litt dårlig norsk. Og så har jeg glemt noen ting, og ikke rukket alle oppgavene fordi jeg har gjort andre oppgaver. Forrige gang spurte jeg om det var flere oppgaver men hun sa ingenting. Anonymkode: 36b07...c49
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #6 Skrevet 15. mai 2024 De skal si deg opp. Anonymkode: 3d3ac...9d7
Fremmed fugl Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 Blir sikkert gjort litt forskjellig men kortfattet så er det slik jeg pleier å gjøre: I innkallingen skriver vi at det er et forhold som kan ha konsekvenser for ansettelsesforholdet. Det gjør vi får at den ansatte skal forstå at det er viktig å forberede seg godt og gjerne benytte seg av muligheten å ha med seg støtte på møtet. Litt avhengig saken så sjekker vi opp med den ansatte om den vil ta meg seg støtte og hvis ikke så anbefaler vi det. Så beskriver vi hvilken informasjon vi har som vi ønsker å få belyst fra den ansattes perspektiv på møtet. På selve møtet presenterer vi oss fra arbeidsgiversiden, og hvilke roller vi vil ha under møtet. Deretter forteller vi at vi aldri har fattet et beslutt innen den ansatte har fått mulighet å fortelle sin versjon, og at vi ikke kommer å beslutte noe på møtet. Deretter går vi igjennom de forhold som er grunnen til at vi har møtet, deretter bruker vi tiden til å sikre oss at den ansatte har fått mulighet å komme med sin versjon i det som vil kunne være vesentlig. Avslutter med å fortelle om veien videre. Som alltid betyr at den ansatte vil få et referat som den kan korrigere på det den selv har sagt. I noen tilfeller så tilbyr vi støtte fra bedriftshelsetjenesten hvis det kan være aktuelt. Sånn omtrent.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #8 Skrevet 16. mai 2024 Takk, fint å vite hva som skal skje på møtet. Anonymkode: 36b07...c49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå