Hedda-78 Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Det kommer litt brunt grums ut av dampdysene på strykejernet, altså sammen med dampen. Hvordan rense inni damdysene i strykejernet? Og i samme slengen; hvordan rense brune svimerker fra undersiden av strykejernet?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Mitt dampjern renses ved å skru på rensemodus og varme jernet opp "stående", og når det er varmt nok snur jeg det over vasken slik at vann/damp/skitt renner ut. Det må holdes over vasken, da det kommer mye mer vann enn ved vanlig bruk. Svimerker er jeg usikker på, men har du prøvd å rett og slett stryke et fuktig tørkepapir på ganske høy varme? Det kan ta mye. Ellers finnes det rensestifter for strykejern. Anonymkode: e530b...370
newman01 Skrevet 16. mai 2024 #3 Skrevet 16. mai 2024 Har du ikke tømt strykejernet for vann forrige gang du brukte det? Da kan det fort bli litt "rust" i vannet og misfarge klærne. Bruk gjerne demineralisert vann istedetfor vann fra vasken i strykejern. Mindre kalk og annet grums i vannet. Men finn et gammelt håndkle, fukt det lett, fyll opp strykejernet med vann, la det bli godt og varmt, sett på maks temperatur og maks damp, og stryk håndkle leeeenge. Forhåpentligvis får du vekk mye av grumset. Manualen har av og til instruksjon på hvordan du rengjør strykejernet. Kanskje det går an å tilsette kaffetrakterrens, eddik eller slike ting. Men det kan også ødelegge pakninger og annet inni der, så ikke bare følg et råd fra en smarting på internett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå