Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ha gutta mine på 9 mnd og snart 3 år hjemme i en måned i sommer mens pappaen jobber. Selv om jeg gleder meg til mye tid sammen med begge, må jeg innrømme at jeg er ganske så nervøs, da jeg fortsatt synes det er noe kaos å ha gutta alene. Så nå trenger jeg noen gode forslag: hva i all verden skal vi finne på som fungerer greit for begge to, i en hel måned?

Setter pris på alle forslag, store som små 😊

Anonymkode: 52379...654

AnonymBruker
Skrevet

Når mine var på den alderen var vi mye på skogstur/lekeplasser og stranda. Ofte dro jeg på stranda tidlig, slang ut masse leker og tepper og koste oss.. hadde med lunsj. Når det ble tid for soving sov minste i vogna der, eller så dro vi hjem. Var mye hjemme i egen hage og. Plaskebaseng og leker. 

Anonymkode: cc2ab...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det enklest mulig. Turer i nærområdet, en badebalje på terrassen, små utflukter, stand etc...Barn trenger ikke mye for å være på eventyr og utforske verden. 

Anonymkode: 9570c...0db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville funnet noen å henge med som har barn på ca samme alder. Det kommer til å gjøre dagen mer overkommelig. Kan du reise bort til familie?

Anonymkode: 304bb...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjør det enklest mulig. Turer i nærområdet, en badebalje på terrassen, små utflukter, stand etc...Barn trenger ikke mye for å være på eventyr og utforske verden. 

Anonymkode: 9570c...0db

Min erfaring med så små barn er: stå opp 5, leke til 6, gå tur til kl 8,leke igjen til kl 9, spise. Og når alt det er gjort er klokka bare 10 😂

Anonymkode: 304bb...7b6

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke gjøre så mye spesielt. Sett frem noen bøtter vann eller et lite basseng på varme dager, så holder de seg opptatt. 

Anonymkode: ca4d0...50d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger ikke gjøre så mye spesielt. Sett frem noen bøtter vann eller et lite basseng på varme dager, så holder de seg opptatt. 

Anonymkode: ca4d0...50d

Ja noen gjlr muligens dt, men ikke alle

Anonymkode: 5c064...2e4

Skrevet

Gå på stranda og let etter krabber, sett opp en aquaplay i hagen/på terrassen, plaskebasseng, utforsk noen nye lekeplasser, besøke en bondegård i nærheten og se på dyrene?

AnonymBruker
Skrevet

Pappaen er bortreist på jobb hele måneden? 

Er selv alene med småbarn (brukt donor). Drar mye på dagsturer forskjellige steder. Syns det blir slitsomt med ut og inn, påkledning/ avkledning etc ørten ganger. Også trenger jeg variasjon. Med reise til og fra går dagen også fortere, og den lille syns det er mye spennende å se på underveis. 

Googler ofte hva som skjer i byen vi bor i, pluss barn. I Oslo er det ofte diverse arrangementer for barn/ familier. DNT har arrangementer for barn og barnefamilier. Leos lekeland har innimellom tilbud på sesongpass. Gratis under 1 år. Greit sted å kunne dra når det er skikkelig drittvær og man allerede har vært ute. 

Ellers er vi glade i å være ute. Skogen blir mye brukt. Sykkelturer, telttur. Besøk til ulike hytter i marka. Grille pølser over bål. Ha med hengekøye. Hilse på dyr på ulike gårder. Stranden når det er sommervær. Tar med bøtte, spade, for ikke å glemme melon!

Anonymkode: 982ff...923

AnonymBruker
Skrevet

Stranda, går mye tur i skogen, ta bussen til byen for å kjøpe is, ta en tur på biblioteket, besøke venner/besteforeldre/andre

Da mine var like små, husker jeg det var en sykt varm sommer. Da var på vi stranden hver eneste dag.. 

Anonymkode: f9175...912

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et lavt basseng med vann og leker oppi, bøtter og spade. De kunne både bade litt og ellers leke med vann. Storfavoritt her i huset. Vann har vært en del av sommerleken siden barna kunne sitte selv. Vi har også hatt balje som de har fått bade oppi, på særlig varme dager. Vi dro også til fetteren til barna, som hadde vannbane i hagen. En sånn blå en man får kjøpt. Tror den er dyr... Det var kjempegøy, og selv i en alder av 8 er den gøy. Det var skikkelig gull av en investering, og jeg angrer på at vi ikke gjorde det samme. Men koselig å dra på besøk også.

Følte det var tryggere og mye mer avslappende med vannlek hjemme enn å dra på stranda. 

Piknik i hagen, lekeplassen (barnehagen da den var stengt) eller hvor som helst. Vi er veldig hjemmekjære, så vi har holdt oss mye i hagen. 

Anonymkode: dcdd7...6db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de som sier vannleker (som aquaplay), det er gøy i mange år fremover. 

Går eldstemann i barnehagen? Hør om det er noen andre som er hjemme i ferien som dere kan invitere, eller gå på lekeplass /strand sammen med.

Eller noen i barselgruppe /andre med barn i samme alder.

Ha klar noen aktiviteter som er forbeholdt eldstemann (perling, maling, baking osv) som kan tas frem når den minste sover.

Kommer mannen din hjem på ettermiddagen? Lag klar enkel middag som kan spises ute (i park, på stranda) slik at dere kan være ute frem til leggetid. 

Så kan heller dere spise hyggelig middag /aftens på verandaen om kvelden noen ganger slik at det blir litt voksentid for deg også.

Anonymkode: 858d9...4d5

Gjest Luksusbia
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde foreldre som var flinkere til å ta meg med ut. Mine kjørte meg til besteforeldrene som ikke lever nå, men likevel ga meg utrolig mange morsomme og fine barndomsminner❤️🎉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 21.42):

Jeg skal ha gutta mine på 9 mnd og snart 3 år hjemme i en måned i sommer mens pappaen jobber. Selv om jeg gleder meg til mye tid sammen med begge, må jeg innrømme at jeg er ganske så nervøs, da jeg fortsatt synes det er noe kaos å ha gutta alene. Så nå trenger jeg noen gode forslag: hva i all verden skal vi finne på som fungerer greit for begge to, i en hel måned?

Setter pris på alle forslag, store som små 😊

Anonymkode: 52379...654

Gjør det enkelt og husk å gjør noe du liker og så tar du barna med på det

Anonymkode: a6c6e...bf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...