AnonymBruker Skrevet 3. juli #161 Skrevet 3. juli marta82 skrev (På 30.6.2025 den 8.00): Når var du sist på do? Husk at alt du putter i deg veier noe. Også vann. Og om det er mye som venter på å komme ut veier man mer. Jeg pleier å vente med å veie meg til jeg har vært på do. Jeg har ofte forstoppelse og da kommer det mye på en gang etter at jeg har tatt avføringsmiddel. Forstoppelse er en vanlig bivirkning av Wegovy. Samme her. Forsøker alltid å ha fått vært ordentlig på do før veiing siden wegovyen gjør at jeg er mye sjeldnere på do enn ellers. Anonymkode: 39896...347
AnonymBruker Skrevet 3. juli #162 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hei, har stått på 1.7 en stund, kanskje 6 mnd. og tenkte egentlig at jeg ikke skulle øke til max dose pga litt bivirkninger, pris etc. Men vekten rikker seg ikke og det kjennes litt bortkastet ut. Noen som står på høyeste dose og kan dele erfaringer? Anonymkode: de78a...f77 Samme her! Vet ikke hva jeg skal gjøre, bli værende, øke eller ta en kort pause i sommer?! Håper noen har erfaringer med å gå opp til høyeste dose! Anonymkode: 65c37...ec6
Marye Skrevet 3. juli #163 Skrevet 3. juli Jeg syntes nesten 1,7 mg var mer effektivt enn 2,4 merkelig?
marta82 Skrevet 3. juli #164 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, har stått på 1.7 en stund, kanskje 6 mnd. og tenkte egentlig at jeg ikke skulle øke til max dose pga litt bivirkninger, pris etc. Men vekten rikker seg ikke og det kjennes litt bortkastet ut. Noen som står på høyeste dose og kan dele erfaringer? Anonymkode: de78a...f77 Jeg har ikke erfaring med å gå på høyeste dose. Jeg går på 1 mg og det er nok for meg. Men jeg må legge merke til hva jeg spiser hver eneste dag og telle kalorier ellers hadde jeg ikke gått ned. Kanskje det er noe du også bør gjøre? Prøv det først før du går opp i dose? Det kan også være du har kommet inn i en periode hvor det stagnerer. Dette er ganske vanlig om du har gått ned en del i vekt. Da er det viktig å fortsette og ikke gi opp. 💪🏼
AnonymBruker Skrevet 3. juli #165 Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, har stått på 1.7 en stund, kanskje 6 mnd. og tenkte egentlig at jeg ikke skulle øke til max dose pga litt bivirkninger, pris etc. Men vekten rikker seg ikke og det kjennes litt bortkastet ut. Noen som står på høyeste dose og kan dele erfaringer? Anonymkode: de78a...f77 Hei, jeg sto på midterste dose lenge og havnet på "ett platå" hvor vektnedgangen stagnerte. Jeg økte da til neste dose (i desember) og fikk effekt igjen, og har det fremdeles. Fant ut som deg at det er bortkastet å stå på en dose hvor effekten uteblir, så da godtok jeg prisøkningen. Nå er jeg i "nedtrappingsfase" ettersom jeg har nådd målet mitt🌞 Anonymkode: 68a47...912 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli #166 Skrevet 4. juli Finnes det noe man kan ta som er kvalmestillende? jeg kjenner meg så vanvittig dårlig, hver dag....Er ikke på spes høy dose heller, 0,75. Noen råd mot kvalme? kan reisesyketabletter virke? Ingefær? Alt tas i mot med takk, jeg orker nesten ikke mer. Den fine bivirkningen er jo at jeg går ned i vekt..... Anonymkode: 92200...c85
AnonymBruker Skrevet 5. juli #167 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Finnes det noe man kan ta som er kvalmestillende? jeg kjenner meg så vanvittig dårlig, hver dag....Er ikke på spes høy dose heller, 0,75. Noen råd mot kvalme? kan reisesyketabletter virke? Ingefær? Alt tas i mot med takk, jeg orker nesten ikke mer. Den fine bivirkningen er jo at jeg går ned i vekt..... Anonymkode: 92200...c85 Søkte og fikk bl.a. opp https://iform.nu/ned-i-vekt/wegovy-bivirkninger#chapter-3 "For noen går kvalmen over av seg selv, for andre fortsetter den helt til de slutter med medisinen. Det er imidlertid noen ting du kan prøve å gjøre for å lindre kvalmen. For eksempel bør du unngå store, fete eller krydrede måltider, da de kan overanstrenge magen ytterligere. Spis i stedet små, men hyppige måltider og drikk vann. Te med ingefær eller peppermynte sies også å ha en beroligende effekt på magen." Anonymkode: 47ff0...d3c 1
Amatariel Skrevet 8. juli #168 Skrevet 8. juli marta82 skrev (På 30.6.2025 den 21.03): Du må opp i dose. 0,25 og 0,50 er veldig lav dose. Man begynner på denne dosen kun for å få kroppen til å venne seg til det. Da slipper du mange av bivirkningene. Jeg merker ikke ordentlig effekt før ved 1,7 mg. Det er først da jeg har en høy nok dose til at det har en slankende effekt. Og jeg får mye mindre lyst på mat. Spesielt usunn mat. Men det er du som må gjøre jobben til syvende og sist. ☺️ Veldig individuelt dette, derfor det er viktig å se an sin egen effekt. Nå er det nesten 1 år siden jeg startet, og jeg er fortsatt på 0,50 (0,25 første halvår, og 0,50 nå siste halvår).
Ab_naturals Skrevet 22. juli #169 Skrevet 22. juli marta82 skrev (På 30.6.2025 den 8.00): Når var du sist på do? Husk at alt du putter i deg veier noe. Også vann. Og om det er mye som venter på å komme ut veier man mer. Jeg pleier å vente med å veie meg til jeg har vært på do. Jeg har ofte forstoppelse og da kommer det mye på en gang etter at jeg har tatt avføringsmiddel. Forstoppelse er en vanlig bivirkning av Wegovy. Jeg sliter også med forstoppelse. Er ganske ny med dette, går på 0.5 mg etter oppstart for syv uker siden. Kan jeg spørre hvilket middel du bruker og hvor ofte du tar det? Jeg har prøvd lactulose innimellom men tror jeg tar litt for lite mengde, det passer liksom aldri å måtte gå akutt på do 🙄
AnonymBruker Skrevet 22. juli #170 Skrevet 22. juli Gjest MaggaBente skrev (På 16.5.2024 den 14.09): Alle har jo sine årsaker til overvekt, men for min del så har det nok vært usunn kveldsspising og snop/godteri + at jeg nok spiste mer enn hva jeg trengte og mindre aktiv enn jeg burde. I likhet med 98% av overvektige. Meg selv inkludert da jeg var overvektig. Jeg forandret alt ved kostholdet (innhold og mengde), samt begynte med regelmessig styrketrening. Anonymkode: f34ca...6e3
AnonymBruker Skrevet 22. juli #171 Skrevet 22. juli Vil bare fortelle om min erfaring som helt nybegynner på Wegovy, og da mener jeg helt - jeg begynte i går morges. Har 0,25-dose, og satte det hos lege. Ble anbefalt å ta neste dose torsdag allerede, som er vanligst fordi de fleste ønsker best effekt i helgen. Også praktisk hvis man får litt bivirkninger. Jeg merket effekt allerede utover første dagen, og også i dag, det er allerede en kjempedrahjelp til ikke å spise for mye! For meg føles det som om jeg hele tiden nylig har spist, så jeg får ikke lyst på mat. Jeg pleier å våkne sulten og veldig klar for frokost, i dag kjente jeg ikke dette men tok et knekkebrød og en banan til frokost uansett. Litt mindre enn jeg vanligvis ville spist. Ingen bivirkninger foreløpig. Det eneste jeg merker så langt er at jeg ikke har snev av sultfølelse lenger, og at jeg forøvrig generelt har en veldig behagelig og tilfreds følelse. Har BMI på ca 30, og høyt kolesterol. Skal ned ca 20-22 kg. Anonymkode: 232d0...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #172 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vil bare fortelle om min erfaring som helt nybegynner på Wegovy, og da mener jeg helt - jeg begynte i går morges. Har 0,25-dose, og satte det hos lege. Ble anbefalt å ta neste dose torsdag allerede, som er vanligst fordi de fleste ønsker best effekt i helgen. Også praktisk hvis man får litt bivirkninger. Jeg merket effekt allerede utover første dagen, og også i dag, det er allerede en kjempedrahjelp til ikke å spise for mye! For meg føles det som om jeg hele tiden nylig har spist, så jeg får ikke lyst på mat. Jeg pleier å våkne sulten og veldig klar for frokost, i dag kjente jeg ikke dette men tok et knekkebrød og en banan til frokost uansett. Litt mindre enn jeg vanligvis ville spist. Ingen bivirkninger foreløpig. Det eneste jeg merker så langt er at jeg ikke har snev av sultfølelse lenger, og at jeg forøvrig generelt har en veldig behagelig og tilfreds følelse. Har BMI på ca 30, og høyt kolesterol. Skal ned ca 20-22 kg. Anonymkode: 232d0...bc1 Skal du ta 2 doser i uken ? Anonymkode: 8fd33...1d0
AnonymBruker Skrevet 22. juli #173 Skrevet 22. juli Dere som har gått på wegovy en stund hvor mye gikk dere ned første mnd? Jeg har selv gått ned 9.5 første mnd og synes det er litt mye.ja vet noe er vann. Anonymkode: 8fd33...1d0
AnonymBruker Skrevet 22. juli #174 Skrevet 22. juli både jeg og mannen har gått på den og ingen av oss har hatt noen reaksjon på den Anonymkode: 6d7ae...a62
AnonymBruker Skrevet 22. juli #175 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal du ta 2 doser i uken ? Anonymkode: 8fd33...1d0 Nei, men første dose var altså på mandag hos lege, og jeg skal ha en annen ukedag for de faste ukentlige injeksjonene, som skal være torsdager. Man skal da ikke vente med ny dose til uken etter, men ta dose to torsdag denne uken. Dette er rekvirert fra lege. Deretter tar jeg den hver torsdag til samme tidspunkt. Man skal ta første dose hos lege, og det var ikke anledning til å ha time på «riktig» ukedag. Anonymkode: 232d0...bc1
AnonymBruker Skrevet 22. juli #176 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har gått på wegovy en stund hvor mye gikk dere ned første mnd? Jeg har selv gått ned 9.5 første mnd og synes det er litt mye.ja vet noe er vann. Anonymkode: 8fd33...1d0 På torsdag er det mitt 5. stikk. Har til nå gått ned 6,5 kg. Anonymkode: b890d...540
AnonymBruker Skrevet 25. juli #177 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 22.7.2025 den 15.19): Dere som har gått på wegovy en stund hvor mye gikk dere ned første mnd? Jeg har selv gått ned 9.5 første mnd og synes det er litt mye.ja vet noe er vann. Anonymkode: 8fd33...1d0 Gikk vel bare ned 1-2kg de første 6 ukene, så raste plutselig vekta de to neste mnd. forsvant 12kg. Nå har det vært mer jevnt og trutt. Har igjen 6kg. Anonymkode: 3a7f7...7fc
AnonymBruker Skrevet 29. juli #178 Skrevet 29. juli Er på 7 dose, bruker nå 0,37 mg, har gått ned fra 87 til 80,3 (165 cm, kvinne, veide meg idag etter 1 mil gåtur og kun liten frokost ;)) Tre første kiloene forsvant på to uker...så har det gått ujevnt nedover i ukene etterpå. Er fornøyd så langt, roet ned apetitten og suget. Spiser helt vanlig kosthold, drikker vin og spiser litt snacks. Kaloriinntak på 1200-1700 pr dag..litt mer i helgene og i ferien. Snittet er vel 1400 ifølge logg i Lifesum . Har tre doser igjen på denne pennen, og tenker eg øker til 0,5mg på neste penn. Anonymkode: d8d97...734
AnonymBruker Skrevet 30. juli #179 Skrevet 30. juli Ab_naturals skrev (På 22.7.2025 den 13.55): Jeg sliter også med forstoppelse. Er ganske ny med dette, går på 0.5 mg etter oppstart for syv uker siden. Kan jeg spørre hvilket middel du bruker og hvor ofte du tar det? Jeg har prøvd lactulose innimellom men tror jeg tar litt for lite mengde, det passer liksom aldri å måtte gå akutt på do 🙄 Prøv denne Anonymkode: ea708...3e1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #180 Skrevet 30. juli Noen som har blitt sykmeldt pga wegovy? Var hos legen mandag og har igjen 2 doser på 0.5, skal trappe ned på 0.25 i 4 uker etter det å kutte helt ut wegovy.Gått ned 11 kg på 6 uker ,ingen matlyst og er veldig svimmel og uvel . Blitt sykmeldt ut mandag nå. Anonymkode: 8fd33...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå