AnonymBruker Skrevet 10. juni #101 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 9.14): Jeg har gått ned 12 kg på et halvår (på Wegovy), og har løpt ca en mil daglig de tre siste månedene. Jeg er fornøyd med å ha tatt av de 12 kiloene, fordi det var de 12 kiloene jeg skulle ta av (var ikke overvektig i utgangspunktet, så hadde ikke så mange kilo å ta av heller). Hadde jeg derimot hatt overvekt, hadde jeg ønsket å gått mer ned på et halvt år enn hva jeg har gjort. Jeg justerte jo dosen etter hvor raskt og hvor mye jeg ville gå ned. Anonymkode: 8e3dd...877 Kan jeg spør hvordan du fikk skrevet ut medisiner hvis du ikke er overvektig? Anonymkode: d8d97...734 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #102 Skrevet 10. juni Ravnen_238 skrev (På 16.1.2025 den 19.57): Jeg skrive til dere samlet. Jeg hadde også problemene dere nevner her de første dagene, så da ringte jeg til fastlegen min. Hun sa at det var veldig viktig å drikke mye vann, mye mer enn du trodde du trengte og mer enn du orket. Så da gjorde jeg det. Jeg drakk 6-8 liter med vann om dagen, jeg tvang det i meg. Gjorde dette den første måneden jeg gikk på Wegovy, og etter det så gikk vannbehovet gradvis nedover. Nå drikker jeg 2-3 liter vann om dagen, i tillegg til lett brus og sånt da selvsagt. Bare et tips til dere, om dere har prøvd alt annet så skadet det ikke å prøve litt mer vann. Lykke til videre🍀 6-8 liter er jo direkte helseskadelig... Anonymkode: d8d97...734 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #103 Skrevet 11. juni Nå er jeg usikker på om jeg orker mer. Er fersk, dette er min 4. uke på minste dose. Virker greit mot matstøy, craver ikke like mye som før, men siden jeg er kvalm så reagerer jeg med å spise noe for å redusere kvalmen istedet for at jeg lar være å spise. Har alltid reparert kvalme med mat/snacks. Jeg blir også veldig "lammet" av kvalmen og orker ikke røre på meg. Jeg savner energien min. Og så har jeg dager innimellom med utrolig depresjonsfølelse. Går og smågråter og føler meg udugelig. Jeg går heller ikke ned noe, 1 kilo på disse tre ukene. Over helgen skal jeg øke til 0.5, men orker jeg? Det grubler jeg på.... for tenker jeg blir jo kanskje enda kvalmere da? Anonymkode: c083a...3c9
marta82 Skrevet 11. juni #104 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nå er jeg usikker på om jeg orker mer. Er fersk, dette er min 4. uke på minste dose. Virker greit mot matstøy, craver ikke like mye som før, men siden jeg er kvalm så reagerer jeg med å spise noe for å redusere kvalmen istedet for at jeg lar være å spise. Har alltid reparert kvalme med mat/snacks. Jeg blir også veldig "lammet" av kvalmen og orker ikke røre på meg. Jeg savner energien min. Og så har jeg dager innimellom med utrolig depresjonsfølelse. Går og smågråter og føler meg udugelig. Jeg går heller ikke ned noe, 1 kilo på disse tre ukene. Over helgen skal jeg øke til 0.5, men orker jeg? Det grubler jeg på.... for tenker jeg blir jo kanskje enda kvalmere da? Anonymkode: c083a...3c9 Huff det høres ikke bra ut. Jeg har opplevd å bli bittelitt kvalm hver gang jeg økte dosen. Dette gikk over etter en eller to dager og var veldig moderat. Men det høres ut som du har det mye verre, så kan skjønne at du kanskje ikke orker å gå på dette. Det er dessverre noen som får større bivirkninger enn andre. Du kan jo prøve å bruke en annen type sprøyte, kan jo hende du ikke får så mye bivirkninger av en annen type. 1
marta82 Skrevet 11. juni #105 Skrevet 11. juni Ser også at det er mange her som spør seg hvorfor noen som ikke er overvektig får resept, jeg tror det er ulike leger og ulike syn på hvem som trenger det. Man betaler jo faktisk for medisin selv og det er ikke farlig å gå på den selv om man ikke er overvektig. Eneste fare er hvis den blir misbrukt av noen som er undervektig og de slutter å spise. Jeg fikk faktisk resepten fra euroClinix. Det er en online lege man må betale for selv. Jeg er overvektig, men jeg var for flau til å spørre min egen lege om å få resept. Derfor gikk jeg til en online lege hvor jeg måtte sende inn en video som beviste at jeg var overvektig. Det var veldig lett å få resept. Men nå får jeg resept fra min egen lege, bestiller det bare på helsenorge. Legen min har aldri sakt jeg må komme inn til kontroll. jeg har nå gått ned 8 kg på 10 uker. Skal ta en operasjon om en uke så måtte stoppe en måned før operasjonen. Det har gått helt fint jeg har ikke hatt noe problemer. Jeg har også faktisk klart å opprettholde et bra kosthold, og har klart å holde meg stabilt på vekten. 😊 Må nok tilbake på sprøyta igjen etter operasjonen så jeg får av meg de siste 15 kiloene! 😄 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #106 Skrevet 12. juni Tre år siden gikk jeg ned 12 kilo på mysimba. Etter 4/5 måneder mistet den effekt og nå er alle kiloene tilbake. Er aktiv, trener og spiser hverdags sunt. Meeeeen overspiser og spiser for mye snacks i helgene:( Vet det ikke er bra for meg, men blir så mye « styggen på ryggen» og selvsabotasje:( Har en bmi på 31 nå, vil gjerne ned 15kilo. Er 55 år i overgangsalderen. Kvir meg litt for å ta det opp m legen min. Kanskje ta kontakt m euroclinic ? Anonymkode: d8d97...734
AnonymBruker Skrevet 17. juni #107 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 23.35): Nå er jeg usikker på om jeg orker mer. Er fersk, dette er min 4. uke på minste dose. Virker greit mot matstøy, craver ikke like mye som før, men siden jeg er kvalm så reagerer jeg med å spise noe for å redusere kvalmen istedet for at jeg lar være å spise. Har alltid reparert kvalme med mat/snacks. Jeg blir også veldig "lammet" av kvalmen og orker ikke røre på meg. Jeg savner energien min. Og så har jeg dager innimellom med utrolig depresjonsfølelse. Går og smågråter og føler meg udugelig. Jeg går heller ikke ned noe, 1 kilo på disse tre ukene. Over helgen skal jeg øke til 0.5, men orker jeg? Det grubler jeg på.... for tenker jeg blir jo kanskje enda kvalmere da? Anonymkode: c083a...3c9 Det er ikke sånn at du MÅ øke bare fordi du har stått fire uker på laveste dose. Jeg reagerte omtrent som deg, så jeg sto 12 uker på laveste dose, før jeg gikk opp, og nå har jeg stått 12 uker på dose 2 (istedet for 4), før jeg øker igjen. Fikk ikke lov av legen å øke før jeg hadde hatt noen gode uker. Anonymkode: 1bc28...e97
AnonymBruker Skrevet 17. juni #108 Skrevet 17. juni Hei ,jeg skal starte på wegovy I dag , 77 kg, 1 60 høy , redd det ikke vil fungere på meg, noen som har noen gode tips?:) Anonymkode: 8fd33...1d0
AnonymBruker Skrevet 17. juni #109 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke sånn at du MÅ øke bare fordi du har stått fire uker på laveste dose. Jeg reagerte omtrent som deg, så jeg sto 12 uker på laveste dose, før jeg gikk opp, og nå har jeg stått 12 uker på dose 2 (istedet for 4), før jeg øker igjen. Fikk ikke lov av legen å øke før jeg hadde hatt noen gode uker. Anonymkode: 1bc28...e97 Riktig. Jeg startet på 0,10 og er nå på 1.5 etter 8 mnd. Ikke en eneste bivirkning 😊 Anonymkode: 88b1a...cec
AnonymBruker Skrevet 17. juni #110 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Riktig. Jeg startet på 0,10 og er nå på 1.5 etter 8 mnd. Ikke en eneste bivirkning 😊 Anonymkode: 88b1a...cec Er ikke 0,25 laveste dose? Anonymkode: 3c87e...fd4 1
aksase Skrevet 17. juni #111 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei ,jeg skal starte på wegovy I dag , 77 kg, 1 60 høy , redd det ikke vil fungere på meg, noen som har noen gode tips?:) Anonymkode: 8fd33...1d0 Tålmodighet er mitt tips. Det er veldig individuelt hvilken dose som har effekt, så du må bare følge opptrappingsplanen, holde kontakten med legen og ikke gi opp før du eventuelt er på full dose uten effekt. I så fall finnes flere alternative medikamenter du kan teste ut, og flere kommer i tiden fremover. De aller fleste opplever god effekt av Wegovy, men noen må som sagt litt opp i doser for at det slår til, og noen ytterst, ytterst få har ingen effekt eller er så plaget av bivirkninger at de må slutte. 1
aksase Skrevet 17. juni #112 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke 0,25 laveste dose? Anonymkode: 3c87e...fd4 Det er riktig, men sprøytene er konstruert slik at det er mulig å ta mindre enn minste dose dersom du er overfølsom for Wegovy. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni #113 Skrevet 17. juni aksase skrev (2 minutter siden): Tålmodighet er mitt tips. Det er veldig individuelt hvilken dose som har effekt, så du må bare følge opptrappingsplanen, holde kontakten med legen og ikke gi opp før du eventuelt er på full dose uten effekt. I så fall finnes flere alternative medikamenter du kan teste ut, og flere kommer i tiden fremover. De aller fleste opplever god effekt av Wegovy, men noen må som sagt litt opp i doser for at det slår til, og noen ytterst, ytterst få har ingen effekt eller er så plaget av bivirkninger at de må slutte. Tusen takk hvordan spiser/spiste du på wegovy?:) Anonymkode: 8fd33...1d0
marta82 Skrevet 17. juni #114 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 23.26): Tre år siden gikk jeg ned 12 kilo på mysimba. Etter 4/5 måneder mistet den effekt og nå er alle kiloene tilbake. Er aktiv, trener og spiser hverdags sunt. Meeeeen overspiser og spiser for mye snacks i helgene:( Vet det ikke er bra for meg, men blir så mye « styggen på ryggen» og selvsabotasje:( Har en bmi på 31 nå, vil gjerne ned 15kilo. Er 55 år i overgangsalderen. Kvir meg litt for å ta det opp m legen min. Kanskje ta kontakt m euroclinic ? Anonymkode: d8d97...734 Du bør ikke være redd for å spørre legen din. Bare si at du vil ha resept. Skal ikke være noen grunn til at du ikke får det. Også er det mye billigere. Medisinen koser jo ganske mye fra før! 😒
AnonymBruker Skrevet 17. juni #115 Skrevet 17. juni aksase skrev (7 minutter siden): Tålmodighet er mitt tips. Det er veldig individuelt hvilken dose som har effekt, så du må bare følge opptrappingsplanen, holde kontakten med legen og ikke gi opp før du eventuelt er på full dose uten effekt. I så fall finnes flere alternative medikamenter du kan teste ut, og flere kommer i tiden fremover. De aller fleste opplever god effekt av Wegovy, men noen må som sagt litt opp i doser for at det slår til, og noen ytterst, ytterst få har ingen effekt eller er så plaget av bivirkninger at de må slutte. Dette er veldig viktig. Jeg har vært veldig plaget med bivirkninger, og har brukt et halvt år på de to laveste dosene, og har ikke veldig stor effekt heller. Det er lett å glemme at jeg skal videre opp i dose, men legen min minnet meg heldigvis på det da jeg ville gi opp. Han sa at jeg bør i det minste prøve den mellomste dosen, for han mente at det er et slags knekkpunkt der, som man bør teste ut før man evt gir seg. Anonymkode: 1bc28...e97
marta82 Skrevet 17. juni #116 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk hvordan spiser/spiste du på wegovy?:) Anonymkode: 8fd33...1d0 Man må tenke over hva man spiser. Jeg begynte med å telle kalorier. Men det er mye lettere siden man ikke har så lyst på mat. Mitt tips er at du etter en uke begynner å telle kalorier og spiser 1200-max 1500 kalorier om dagen. Da er du garantert resultat. Jeg spiste også mye mindre karbohydrater for man har ikke så lyst på det som før. Gikk ned 8 kg på 10 uker.
AnonymBruker Skrevet 17. juni #117 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 12.18): Jeg tok første dose på fredag og har siden følt meg stuptrett. Det er som jeg har tåke i hodet og litt ullen.. Flere som har erfart det ? Ellers kjenner jeg ikke så mye annet enn litt surere mage Anonymkode: 70d00...e0e Dette er helt vanlig bivirkning. Står oppført på lista Anonymkode: 39bc1...66b
aksase Skrevet 17. juni #118 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tusen takk hvordan spiser/spiste du på wegovy?:) Anonymkode: 8fd33...1d0 Spiste/spiser det samme som før, men ble mye raskere mett. I stedet for tre brødskiver til frokost og lunsj, var det nok med ei skive. tilsvarende til middag, hvor jeg trengte mindre før jeg var mett. Matstøyen og behovet for mellommåltider ble også nesten helt borte. I sum ble det totale kaloriinntaket kraftig redusert nesten helt av seg selv, og vekten ruslet sakte men sikkert nedover. Går fortsatt på Wegovy, halvannet år senere. Er nå på full dose. Har fortsatt effekt, men vektnedgangen har stoppet litt opp. Er imidlertid fornøyd om jeg klarer å holde vekta etter å ha gått ned 40 kg, men jeg må nok regne med å gå på Wegovy på ubestemt tid, for jeg kjenner at jeg trenger den støtten for ikke å miste kontrollen igjen.
AnonymBruker Skrevet 17. juni #119 Skrevet 17. juni marta82 skrev (37 minutter siden): Man må tenke over hva man spiser. Jeg begynte med å telle kalorier. Men det er mye lettere siden man ikke har så lyst på mat. Mitt tips er at du etter en uke begynner å telle kalorier og spiser 1200-max 1500 kalorier om dagen. Da er du garantert resultat. Jeg spiste også mye mindre karbohydrater for man har ikke så lyst på det som før. Gikk ned 8 kg på 10 uker. Kommer nok ikke til å telle kalorier ,det blir mye stress til meg dessverre. Anonymkode: 8fd33...1d0
Linazer Skrevet 18. juni #120 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kommer nok ikke til å telle kalorier ,det blir mye stress til meg dessverre. Anonymkode: 8fd33...1d0 Det er ofte nok å telle kalorier/veie maten ei kort stund. Du lærer deg fort sånn omtrent hva og hvor mye du kan spise. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå