Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Begynte med Wegovy i midten av juni. begynte med bmi på 31,4...nå 28,7...gått ned ca 7 kilo. Målet er å komme ned til 68..så 10 kilo igjen. Vekten har stått stille (pluss/minus 0,5 kg) siste måneden.. irriterende. Er moderat aktiv..trener styrke 2 ganger i uken og går turer med godt tempo ( feks siste 7 dager , gått i overkant av 2 mil, fordelt på fire turer..en lang tre kortere, m snittfart 6,5 km/t  og trent to timer styrke med vekter/apparater ) Har ikke trent mye styrke i sommer, men gått mye i den norske fjellheimen. Vet en kan komme på vektplatå, og at nedgang stopper litt opp..men irriterende at det er bomstopp allerede. Hadde som mål å komme 10 kilo ned til en ferie som jeg skal på om en uke...det skjer jo ikke :) men får smøre meg med tålmodighet.  Går på 0,5 mg nå.. effekten eg har er at eg klarer å stoppe å spise når jeg er passe mett, ikke er så veldig fysen på snacks/søtt. Loggfører ALT jeg spiser og snittet er 1450 kcal siste to måneder. Så er i underskudd:)  Bør egentlig være fornøyd med nedgang så langt, legen er fornøyd og ;)  Vil ikke tyne meg for  lavt på kcal, vil bygge et kosthold som fungerer på lang sikt.  Har vært overvektig siden ungdommen, ikke voldsomt mye men nesten alltid 10-15 kilo over normal bmi. Har gått på slankekurs, prøvd dietter, spist lavkarbo, prøvd piller fra helsekost( jaaa...vet det er bullshit..men yngre og dummere da ;))  Ofte klart å gå ned litt..noen ganger 10 kilo..men så sniiiker det seg på igjen. Overspiser, småspiser mellom måltider, mye matstøy i hodet, jobber skift og med mat..så regelmessige måltider har vært et problem. Med wegovy så tenker jeg ikke på mat hele tiden, litt roligere. Men noen uvaner er litt vriene å snu... så litt kosespising er det ennå, men holder meg innenfor kalorimålet mitt.

Anonymkode: d8d97...734

Jeg er som deg, med mye matstøy som er den største grunnen til at jeg sliter med å gå ned i vekt. Hvor leng gikk det før du merket at Wegovy virket mot det? Jeg har akkurat tatt min tredje dose, og merker litt mindre sult men tankene har ikke forandret seg så veldig ennå.. håper det skjer og snart :) 

Anonymkode: a6949...967

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er som deg, med mye matstøy som er den største grunnen til at jeg sliter med å gå ned i vekt. Hvor leng gikk det før du merket at Wegovy virket mot det? Jeg har akkurat tatt min tredje dose, og merker litt mindre sult men tankene har ikke forandret seg så veldig ennå.. håper det skjer og snart :) 

Anonymkode: a6949...967

Allerede første uka merket jeg effekt. Mulig tankekjøret er mindre for sultfølelsen også er mindre??
.Jeg spiser samme type mat som alltid ( hjemmelaget hverdagsmat, frukt, cc, brød.. aldri spist mye junk , spiser sjelden ute, men spist for mye snacks og store porsjoner) porsjonene er blitt mindre og snacks er kraftig redusert. 

Anonymkode: d8d97...734

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2025 den 10.41):

Bli med på vi som skal ned før høsten 2025 så kan vi følge hverandre da vel! 😊 Masse lykke til med vektnedgang, spennende når man tar det seriøst og ser hva man kan få til 😊

Anonymkode: 65c37...ec6

hvor finner jeg dere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk så høy puls av Wegovy at jeg måtte slutte. 

Anonymkode: 8213b...109

AnonymBruker
Skrevet
laila1973 skrev (10 timer siden):

hvor finner jeg dere?

Det er en annen tråd her i forumet :) 

Anonymkode: 65c37...ec6

Skrevet

Jeg tok min andre sprøyte på mandag, går på 0,25 mg.

I går skulle jeg gå en tur i skogen. Allerede etter en halvtimes tid var jeg helt ferdig! Ble svimmel og uvel, og helt tom for energi. Hadde relativt høy puls også, i forhold til hva jeg pleier å ha. Tenkte kanskje blodsukkeret var blitt lavt, og spiste litt mat (hadde med meg rundstykke), men følte ikke at jeg ble noe bedre av det.

Andre her med lignende erfaring?

AnonymBruker
Skrevet
Jodi skrev (1 minutt siden):

Jeg tok min andre sprøyte på mandag, går på 0,25 mg.

I går skulle jeg gå en tur i skogen. Allerede etter en halvtimes tid var jeg helt ferdig! Ble svimmel og uvel, og helt tom for energi. Hadde relativt høy puls også, i forhold til hva jeg pleier å ha. Tenkte kanskje blodsukkeret var blitt lavt, og spiste litt mat (hadde med meg rundstykke), men følte ikke at jeg ble noe bedre av det.

Andre her med lignende erfaring?

Helt normalt i en oppstartsfase, opplevde det samme selv. Kan tenkes at det går noen måneder før du føler deg normal. 

Anonymkode: 8cf1d...eef

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt normalt i en oppstartsfase, opplevde det samme selv. Kan tenkes at det går noen måneder før du føler deg normal. 

Anonymkode: 8cf1d...eef

Takk for svar, da får jeg bare smøre meg med tålmodighet :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Dere som var kvalm i oppstarten, hvor lenge var dere sånn? Jeg tok min 4. sprøyte på mandag, har vært kvalm innimellom men denne uka har vært ille.....

Skrevet

hei, skal opp på dose 1, men fikk resept på penn men dose 1, da varer den bare i 4 uker, den 1 pennen min har vart frem til nå(også dose 1 penn) - er det noen grunn til at legen har gjort det slik? Startet jo opp med å telle klikk og vil gjerne ha det slik for å holde prisen nede... Har sendt melding og spurt han også, men vil gjerne hører her om noen vet? 

Skrevet

Begynte på 0,25mg i går etter å ha fryktet oppstarten i lengre periode. Stikket gikk bedre enn forventet så det var ikke noe problem. I dag har jeg vært småkvalm og "ør" i hodet hele dagen. Sikkert normalt, men håper det går over om ikke så lenge..

Spist bra mat og drukket store mengder vann.

AnonymBruker
Skrevet
bardonken skrev (32 minutter siden):

hei, skal opp på dose 1, men fikk resept på penn men dose 1, da varer den bare i 4 uker, den 1 pennen min har vart frem til nå(også dose 1 penn) - er det noen grunn til at legen har gjort det slik? Startet jo opp med å telle klikk og vil gjerne ha det slik for å holde prisen nede... Har sendt melding og spurt han også, men vil gjerne hører her om noen vet? 

0.25, 0.50 og 1 mg penn koster det samme. Men 1.7 og 2,4 øker i pris. Jeg ville ha bedt om 2.4 mg penn for å holde prisen nede.

Anonymkode: 3a7f7...7fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...