Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
marta82 skrev (23 minutter siden):

Dette er et forum hvor man kan dele erfaringer. Og Nei jeg har ikke sagt at hun bør ignorere legens anbefaling.  Jeg har også skrevet lenger opp her at hun kan spørre legen hvorfor hun må fortsette når hun har så store bivirkninger. Fordi det er ikke slik at det er farlig å slutte brått. Men det kan være at det er en god grunn til at hun skal fortsette. Men det er ikke slik at leger har en hemmelig kilde av informasjon. Min regel er alltid å spørre spørsmål om det legene gjør. Ikke bare stole blindt på dem.

Du skrev at du slutta brått 2 ganger? Vil det da si at du måtte begynne igjen siden du gikk opp i vekt da ?

Anonymkode: 8fd33...1d0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du skrev at du slutta brått 2 ganger? Vil det da si at du måtte begynne igjen siden du gikk opp i vekt da ?

Første gangen sluttet jeg fordi jeg ikke hadde penger og startet opp igjen cirka to måneder etterpå. Jeg gikk ikke opp i vekt, men gikk heller ikke ned. Merket fort at appetitten kom tilbake så jeg måtte være mye mer påpasselig på hva jeg spiste. Andre gangen jeg sluttet måtte jeg slutte på grunn av en operasjon og legen sa jeg måtte ta siste dose fem uker før operasjon. Fikk ingen anbefaling om å trappe ned. Da stagnert også vekten.  Nå går jeg på 1 mg igjen. Jeg tror jeg kommer til å gå på denne medisinen lenge. Jeg synes det er for slitsomt å alltid ha lyst på mat.  

Endret av marta82
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
marta82 skrev (35 minutter siden):

Første gangen sluttet jeg fordi jeg ikke hadde penger og startet opp igjen cirka to måneder etterpå. Jeg gikk ikke opp i vekt, men gikk heller ikke ned. Merket fort at appetitten kom tilbake så jeg måtte være mye mer påpasselig på hva jeg spiste. Andre gangen jeg sluttet måtte jeg slutte på grunn av en operasjon og legen sa jeg måtte ta siste dose fem uker før operasjon. Fikk ingen anbefaling om å trappe ned. Da stagnert også vekten.  Nå går jeg på 1 mg igjen. Jeg tror jeg kommer til å gå på denne medisinen lenge. Jeg synes det er for slitsomt å alltid ha lyst på mat.  

Skjønner. Jeg er redd for at når jeg slutter så vil matlysten fortsatt være dårlig .

Skrevet
marta82 skrev (3 timer siden):

Dette er et forum hvor man kan dele erfaringer. Og Nei jeg har ikke sagt at hun bør ignorere legens anbefaling.  Jeg har også skrevet lenger opp her at hun kan spørre legen hvorfor hun må fortsette når hun har så store bivirkninger. Fordi det er ikke slik at det er farlig å slutte brått. Men det kan være at det er en god grunn til at hun skal fortsette. Men det er ikke slik at leger har en hemmelig kilde av informasjon. Min regel er alltid å spørre spørsmål om det legene gjør. Ikke bare stole blindt på dem.

Når han har sykemeldt henne går jeg ut i fra at han forstår hun er syk, og når pasienten er syk tiper jeg legen har foreslått beste måtte for å bli frisk. Synes det er på grensen til frekt å spør en lege om han har bedt pasienten ta piller som gjør hen syk, uten noen god grun... Det blir jo som å spøre om legen forstår hva han jobber med.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 17.54):

Hei, jeg skal ta min første sprøyte i dag… Har noen erfaring med å gå wegowy etter gastric bypass? Jeg opererte meg for åtte år siden, har gått opp 50% av det jeg gikk ned. Er litt spent men ser veldig frem til å starte ☺️

Anonymkode: 487c3...05e

Hei, lurer på hvordan det har gått? Operert gastric bypass for ca 15 år siden, og har gått opp en del. Diabetesen har også kommet tilbake. Vurderer om ozempic kan være noe for meg.

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt medisindosering.

Matas, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2024 den 9.33):

jeg er ikke 5 øre forundret om at det er folk som ikke hadde trengt sprøyta har fått den som er tilnærmet normalvektig.  Overrasker meg ikke ett sekund. Vet hvordan folk er.  Men syns det er bra for oss med bmi over 35 at vi har noe vi kan prøve når alt annet har feilet.  Jeg skal til legen etter ferien for å høre hva som kan passe for meg. Det jeg er mest redd for etter å ha lest her inne at folk mister så mye hår. 

Anonymkode: 70d00...e0e

Jeg har ikke mistet et hårstrå. 

Anonymkode: 71352...325

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...