AnonymBruker Skrevet 24. juni #141 Skrevet 24. juni marta82 skrev (1 minutt siden): Nei, det er kjempe bra! Tenk at du skal gå ned 500 gram i uka. Alt over er bare bonus. ☺️ Men tenk mest på at du skal venne deg til sunne vaner slik at du en dag forhåpentligvis kan klare deg uten sprøyte når du har gått ned det du skal. Så bra jeg har bmi på 28 nå. Jeg hadde nok kunne vært flinkere i helga men var på hyttetur og hadde bursdag. Anonymkode: 8fd33...1d0
marta82 Skrevet 24. juni #142 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så bra jeg har bmi på 28 nå. Jeg hadde nok kunne vært flinkere i helga men var på hyttetur og hadde bursdag. Anonymkode: 8fd33...1d0 Du skal være fornøyd med det. Jeg tenker det er viktig å kose seg innimellom og ikke være for streng med seg selv. Da holder du ut lenger. I helgene spiser jeg ofte ikke så mye frokost eller lunsj, men heller koser meg litt ekstra på kvelden, kan også ta litt alkohol. Det betyr mer for meg enn å spise mange måltider om dagen. Jeg har fortsatt gått ned. Når jeg regnet ut gjennomsnittet i uka etter ca 10 uker så kommer jeg til 800g.
AnonymBruker Skrevet 26. juni #143 Skrevet 26. juni Hei dere jeg skal ut og spise på Egon i dag med ei venninne jeg ikke har sett på en stund ? Bør jeg da kanskje velge tacosalat eller lignende å spise? Anonymkode: 8fd33...1d0
AnonymBruker Skrevet 26. juni #144 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei dere jeg skal ut og spise på Egon i dag med ei venninne jeg ikke har sett på en stund ? Bør jeg da kanskje velge tacosalat eller lignende å spise? Anonymkode: 8fd33...1d0 Jeg tenker at om man først skal spise på restaurant, så kan man velge blant det man har lyst på. Du går jo ikke på restaurant hver dag vil jeg tro. Tacosalat er jo sikkert er godt alternativ, men vær obs på at mange salater har mye kalorier pga. olje, dressinger, ost osv. Jeg bruker å be om å få dressingen på siden, så trenger jeg ikke spise hele 🙂 Men med Wegovy så klarer du kanskje uansett ikke å spise opp hele porsjonen, og da reguleres jo kaloriinntaket med det. Spør om å få med resten hjem så har du til lunsj i morgen 🙂 Anonymkode: dd37b...45a
Tripptrapp1 Skrevet 28. juni #145 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2025 den 17.18): Det er ikke nødvendig å telle kalorier. Fokuser på å spise ordentlig mat i moderate porsjoner. Anonymkode: 1bc28...e97 Uenig. Hvis man har dårlig peiling på kaloriinnhold i mat, så kan det være veldig nyttig å telle kalorier i en periode, slik at man lærer seg noenlunde hva ulike matvarer inneholder. Det er mange kalorifeller å gå i selv om man spiser «ordentlig mat». Og grunnen til at de fleste av oss har blitt for tjukke er jo faktisk så enkel som at vi har spist flere kalorier enn vi forbruker over tid. Hvorfor vi har spist for mange kalorier er derimot et mye mer komplekst spørsmål. 4 2
Tripptrapp1 Skrevet 28. juni #146 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (På 26.6.2025 den 12.25): Hei dere jeg skal ut og spise på Egon i dag med ei venninne jeg ikke har sett på en stund ? Bør jeg da kanskje velge tacosalat eller lignende å spise? Anonymkode: 8fd33...1d0 Velg heller rene matvarer (rent kjøtt, rene grønnsaker), enn prosesserte matretter som inneholder farseprodukter som kjøttdeig eller pølser, kaloririke tortillas, oljete dressinger o.l. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni #147 Skrevet 28. juni Tripptrapp1 skrev (3 minutter siden): Velg heller rene matvarer (rent kjøtt, rene grønnsaker), enn prosesserte matretter som inneholder farseprodukter som kjøttdeig eller pølser, kaloririke tortillas, oljete dressinger o.l. Rene råvarer..på Egon?! Anonymkode: e782b...441
AnonymBruker Skrevet 28. juni #148 Skrevet 28. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rene råvarer..på Egon?! Anonymkode: e782b...441 Ja… ren kylling, oksekjøtt, fisk, reker etc Anonymkode: 4c844...fff 3
Tripptrapp1 Skrevet 29. juni #149 Skrevet 29. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Rene råvarer..på Egon?! Anonymkode: e782b...441 Etter hva jeg husker så har Egon en meget omfangsrik meny, hvor man også får kjøpt retter med ren kylling eller annet kjøtt + grønnsaker. En kan også be om å få saus eller dressing ved siden av slik at man kan regulere mengde selv. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #150 Skrevet 30. juni Hei dere, i går drakk jeg en propud milkshake til frokost, var så på lunsj med moren min og spiste en halv kyllingsalat og drakk en frappe iskaffe( ja vet det er fyfy) til middag spiste jeg litt fisk og grønnsaker, ikke potet. Gått opp 200 gram til i dag . Er det på grunn av iskaffe? Fikk også mensen på lørdag Anonymkode: 8fd33...1d0
marta82 Skrevet 30. juni #151 Skrevet 30. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei dere, i går drakk jeg en propud milkshake til frokost, var så på lunsj med moren min og spiste en halv kyllingsalat og drakk en frappe iskaffe( ja vet det er fyfy) til middag spiste jeg litt fisk og grønnsaker, ikke potet. Gått opp 200 gram til i dag . Er det på grunn av iskaffe? Fikk også mensen på lørdag Anonymkode: 8fd33...1d0 Når var du sist på do? Husk at alt du putter i deg veier noe. Også vann. Og om det er mye som venter på å komme ut veier man mer. Jeg pleier å vente med å veie meg til jeg har vært på do. Jeg har ofte forstoppelse og da kommer det mye på en gang etter at jeg har tatt avføringsmiddel. Forstoppelse er en vanlig bivirkning av Wegovy. Endret 30. juni av marta82 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni #152 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei dere, i går drakk jeg en propud milkshake til frokost, var så på lunsj med moren min og spiste en halv kyllingsalat og drakk en frappe iskaffe( ja vet det er fyfy) til middag spiste jeg litt fisk og grønnsaker, ikke potet. Gått opp 200 gram til i dag . Er det på grunn av iskaffe? Fikk også mensen på lørdag Anonymkode: 8fd33...1d0 Ikke si at mat er fyfy. Du skal tross alt ha en livsstilsendring, å da funker det sjeldent å aldri unne seg noe kos (som en iskaffe). Du kan ikke forvente å alltid ha veltnedgang. Noen dager tar kroppen opp mer vann, siden du er kvinne har du også en del hormoner som kan ha innvirkning på vekten. Anonymkode: b890d...540 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni #153 Skrevet 30. juni Jeg har gått på wegovy i tre uker. Vi økte fra 0,25 til 0,5 etter uke 2. Jeg merker ikke den effekten jeg hadde sett for meg eller leser om her. Blir nok raskere mett og mer «stinn», men tenker fortsatt en hel del på mat, snop og snacks - og spiser det (men kanskje (!) litt mindre enn før). Andre med erfaring rundt at super-effekten lot noe vente på seg, men at det ble etterhvert? 🤞🏼😊 Anonymkode: ec837...182
marta82 Skrevet 30. juni #154 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har gått på wegovy i tre uker. Vi økte fra 0,25 til 0,5 etter uke 2. Jeg merker ikke den effekten jeg hadde sett for meg eller leser om her. Blir nok raskere mett og mer «stinn», men tenker fortsatt en hel del på mat, snop og snacks - og spiser det (men kanskje (!) litt mindre enn før). Andre med erfaring rundt at super-effekten lot noe vente på seg, men at det ble etterhvert? 🤞🏼😊 Anonymkode: ec837...182 Du må opp i dose. 0,25 og 0,50 er veldig lav dose. Man begynner på denne dosen kun for å få kroppen til å venne seg til det. Da slipper du mange av bivirkningene. Jeg merker ikke ordentlig effekt før ved 1,7 mg. Det er først da jeg har en høy nok dose til at det har en slankende effekt. Og jeg får mye mindre lyst på mat. Spesielt usunn mat. Men det er du som må gjøre jobben til syvende og sist. ☺️
AnonymBruker Skrevet 30. juni #155 Skrevet 30. juni Jeg satte tredje sprøyta i dag, 0,25. Merket effekt på matlyst, søtsug og metthet fra dag 2. Spiser mindre porsjoner og svært lite søtt/ snacks. Veldig deilig å ikke ha sug hele tiden. Ligger på ca 1200-1300 kcal om dagen, fører matdagbok. Anonymkode: d8d97...734
marta82 Skrevet 1. juli #156 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg satte tredje sprøyta i dag, 0,25. Merket effekt på matlyst, søtsug og metthet fra dag 2. Spiser mindre porsjoner og svært lite søtt/ snacks. Veldig deilig å ikke ha sug hele tiden. Ligger på ca 1200-1300 kcal om dagen, fører matdagbok. Anonymkode: d8d97...734 Dette er veldig individuelt. Men 0,25 mg er en svært liten dose, jeg tror det er mer normalt å ikke kjenne effekt ved denne dosen. Men om man gjør det er det jo mye billigere 😊
AnonymBruker Skrevet 1. juli #157 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg satte tredje sprøyta i dag, 0,25. Merket effekt på matlyst, søtsug og metthet fra dag 2. Spiser mindre porsjoner og svært lite søtt/ snacks. Veldig deilig å ikke ha sug hele tiden. Ligger på ca 1200-1300 kcal om dagen, fører matdagbok. Anonymkode: d8d97...734 Merket det fra første sprøyte jeg og! Teller også kalorier, og ligger på rundt 1200-1300 kcal. Er på femte uka med 0,25, og har gått fra 85,5 kg til 78,5 kg på fem uker. Synes faktisk effekten har blitt sterkere denne uken som jeg teknisk sett burde øke, så holder meg 1-2 uker til på laveste dose før jeg vurderer igjen. Anonymkode: bce1e...886
AnonymBruker Skrevet 1. juli #158 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg satte tredje sprøyta i dag, 0,25. Merket effekt på matlyst, søtsug og metthet fra dag 2. Spiser mindre porsjoner og svært lite søtt/ snacks. Veldig deilig å ikke ha sug hele tiden. Ligger på ca 1200-1300 kcal om dagen, fører matdagbok. Anonymkode: d8d97...734 Merket det fra første sprøyte jeg og! Teller også kalorier, og ligger på rundt 1200-1300 kcal. Er på femte uka med 0,25, og har gått fra 85,5 kg til 78,5 kg på fem uker. Synes faktisk effekten har blitt sterkere denne uken som jeg teknisk sett burde øke, så holder meg 1-2 uker til på laveste dose før jeg vurderer igjen. Anonymkode: bce1e...886
AnonymBruker Skrevet 1. juli #159 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg satte tredje sprøyta i dag, 0,25. Merket effekt på matlyst, søtsug og metthet fra dag 2. Spiser mindre porsjoner og svært lite søtt/ snacks. Veldig deilig å ikke ha sug hele tiden. Ligger på ca 1200-1300 kcal om dagen, fører matdagbok. Anonymkode: d8d97...734 Jeg merket også effekt fra starten. Gikk på 0,25 mg i 8 uker, så har jeg stått på 0,5 mg siste 12 ukene. Det tar ikke all sulten, men hjelper akkurat nok til at jeg klarer å redusere matinntaket og trene aktivt. Har gått ned ca 20 kg på de 20 ukene. Legen sier det er fint om jeg kan holde meg på lav dose, for å unngå mye bivirkninger og siden man skal trappe ned og klare seg uten på et tidspunkt. Er spent på om det holder sommeren ut 🙂 har minst 15 kg til som skal bort. Anonymkode: dd37b...45a
AnonymBruker Skrevet 3. juli #160 Skrevet 3. juli Hei, har stått på 1.7 en stund, kanskje 6 mnd. og tenkte egentlig at jeg ikke skulle øke til max dose pga litt bivirkninger, pris etc. Men vekten rikker seg ikke og det kjennes litt bortkastet ut. Noen som står på høyeste dose og kan dele erfaringer? Anonymkode: de78a...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå