AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Jeg har i mange år vært uten planer på 17.mai, etter at venninner jeg vanligvis feiret med fikk familier, og nå er sammen med storfamiliene sine denne dagen. Jeg har en mor og en søster m/familie, men moren min bryr seg ikke om å feire 17.mai, og søsteren min m/familie syns sånt bare er stress. De gjør det de måå gjøre, på barneskolen sammen med barna, deretter drar de hjem og spiser noe godt sammen. Jeg er invitert hjem til dem til mat/kaker, og jeg har ingen å være sammen med for å se på tog, eller 17. mai-frokost, eller hva man enn finner på på 17. mai sammen med venner og familie. Nå har jeg kjæreste, og jeg har tenkt at det derfor blir annerledes i år. Nå har jeg også noen å være sammen med, tenkte jeg. Men han skal være sammen med barnet sitt, og de vet ikke enda hva de skal gjøre, men mest sannsynlig blir det noe sammenkomst og mat sammen med storfamilien. Jeg har spurt han flere ganger hva han skal, men han sier bare han ikke vet enda. Vi skal være sammen resten av helgen, og han ødelegger seg sånn at vi sees på lørdag, dermed tenker ikke han at vi skal være sammen 17. mai. Jeg vil ikke invitere meg selv til noen en storfamilie, mest sannsynlig eks-storfamilie for han, derfor ligger det an til at jeg blir værende hjemme alene på 17. mai. Kjenner jeg er deprimert ved tanken. Jeg har vært deprimert hvert år på grunn av dette, at jeg ikke har noen å være sammen med på denne dagen, men i år skulle det liksom bli annerledes.. Måtte bare få det ut. Flere i samme situasjon? Anonymkode: 0c7e7...94c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Jeg er ikke invitert hjem til søsteren min m/familie, skulle det stå. Jeg vet at de aller helst liker å være mest mulig alene i kjernefamilien, de koser seg sammen, og orker ikke besøk av familie og venner på sånne dager. Veldig hyggelig🙄 Anonymkode: 0c7e7...94c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Hvorfor kan du ikke kose deg i eget selskap? Gå en tur på formiddagen i fint vær. Lag deg noe ekstra god mat og åpne en flaske vin eller bobler mens du ser NRK-sendingen eller en film du har lyst til å se. Så kan du senere ta en samtale med din kjæreste ang. 17.mai neste år og at du har lyst at dere feirer sammen, enten det er med eller uten hans barn. Det er du som velger hvordan dagen skal bli. Anonymkode: 7b865...aa8 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #4 Skrevet 15. mai 2024 Men du er jo invitert til dem på mat og kaker? Anonymkode: 02dde...e98
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan du ikke kose deg i eget selskap? Gå en tur på formiddagen i fint vær. Lag deg noe ekstra god mat og åpne en flaske vin eller bobler mens du ser NRK-sendingen eller en film du har lyst til å se. Så kan du senere ta en samtale med din kjæreste ang. 17.mai neste år og at du har lyst at dere feirer sammen, enten det er med eller uten hans barn. Det er du som velger hvordan dagen skal bli. Anonymkode: 7b865...aa8 Det er det jeg skal prøve på, men jeg får ikke ristet av meg den vonde klumpen i magen. Ja, jeg skal ta den samtalen med kjæresten senere en gang, håper han kan begynne å tenke som et oss, at vi sammen kan diskutere hva vi skal finne på på sånne dager, at det blir naturlig og innlysende at vi skal være sammen med mindre vi aktivt har bestemt at vi ikke skal være det. Det var det samme på nyttårsaften, da skulle barnet være sammen med storfamilien på morens side, hos besteforeldrene sine, og kjæresten min ble med dit, mens det lenge var snakk om at jeg bare måtte være hjemme alene. Heldigvis ble jeg invitert et annet sted like før nyttårsaften. Men jeg stusset på at han ikke tenkte at det var rart at jeg skulle være hjemme alene på en nyttårsaften, og han skulle være hos eks-svigerfamilien sin. Virket ikke som han stusset på det i det hele tatt. Anonymkode: 0c7e7...94c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #6 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du er jo invitert til dem på mat og kaker? Anonymkode: 02dde...e98 Nei, det forsvant et «ikke» i forkant av den setningen, rettet det opp i innlegget under. Anonymkode: 0c7e7...94c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 Vet ikke hvor gammelt barnet hans er, men det er naturlig å være med det i en del år og feire. Dersom dere er et ganske nytt par, er det ikke naturlig å ta del i en så stor anledning. Som sagt o er her, lag deg en fin dag. Det er MASSE folk ute i skogen på 17.mai, nettopp fordi de aktivt tar det valget. Skjønner at det er sårt å ikke bli invitert noe sted, men prøv å skap deg en så fin dag du kan. Om et eller to år er det mer naturlig at du feirer med ham, eventuelt med storfamilien på barnets side.. Anonymkode: 547d9...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #8 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke hvor gammelt barnet hans er, men det er naturlig å være med det i en del år og feire. Dersom dere er et ganske nytt par, er det ikke naturlig å ta del i en så stor anledning. Som sagt o er her, lag deg en fin dag. Det er MASSE folk ute i skogen på 17.mai, nettopp fordi de aktivt tar det valget. Skjønner at det er sårt å ikke bli invitert noe sted, men prøv å skap deg en så fin dag du kan. Om et eller to år er det mer naturlig at du feirer med ham, eventuelt med storfamilien på barnets side.. Anonymkode: 547d9...a6c Ja selvsagt skal han feire med barnet sitt, det synes jeg også er naturlig og viktig, jeg synes bare jeg kunne fått lov å ta del i noe av det. Men ja, jeg skal prøve å kose meg på min måte, men det er også lov å la den vonde magefølelsen få lov å slippe til, liker ikke skubbe følelser under teppet. Anonymkode: 0c7e7...94c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #9 Skrevet 15. mai 2024 Hvor bor du, ts? Er det en by med litt størrelse, kan du vel pynte deg og dra og se på toget. Eller ta flagg i sekken og gå på tur i skogen - som noen sa over, det er veldig vanlig (her i Oslo i alle fall). Hvis ikke, ville jeg tatt en lang deilig brunch hjemme med tog på tv, deretter gått en lang tur om været tillater, og så laget god middag og kost meg med film på kvelden. Anonymkode: 597b0...697
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor bor du, ts? Er det en by med litt størrelse, kan du vel pynte deg og dra og se på toget. Eller ta flagg i sekken og gå på tur i skogen - som noen sa over, det er veldig vanlig (her i Oslo i alle fall). Hvis ikke, ville jeg tatt en lang deilig brunch hjemme med tog på tv, deretter gått en lang tur om været tillater, og så laget god middag og kost meg med film på kvelden. Anonymkode: 597b0...697 Jeg syns det er ekstra deprimerende å stå og se på toget alene, når alle andre står sammen med sine nære og kjære, og smiler og prater. Men jeg skal prøve å lage meg en fin dag hjemme, sette meg i hagen hvis det er fint vær, se litt på toget på TV, lage en god frokost osv. Det er det som er planen. Men den klumpen i magen ligger der likevel, og det var vel det jeg hadde behov for å dele med noen som kanskje følte det på samme måte. Anonymkode: 0c7e7...94c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Skrevet 15. mai 2024 Skjønner deg litt her ja. Har voksent barn, og de siste seks-sju årene prøvd å møtes med venninner. Har flytta til en ny by, så det utgår. Gidder ikke småbarnsopplegg eller barneforsamlinger siden jeg er ferdig med det, og heller ikke total fyllekalas. Så tenkte gjøre det beste ut av det på en finværsdag. Gå en tur ute i naturen. Og ta et glass på balkongen hjemme og vinke til naboene. Anonymkode: 6b1c8...768
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #12 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns det er ekstra deprimerende å stå og se på toget alene, når alle andre står sammen med sine nære og kjære, og smiler og prater. Men jeg skal prøve å lage meg en fin dag hjemme, sette meg i hagen hvis det er fint vær, se litt på toget på TV, lage en god frokost osv. Det er det som er planen. Men den klumpen i magen ligger der likevel, og det var vel det jeg hadde behov for å dele med noen som kanskje følte det på samme måte. Anonymkode: 0c7e7...94c Jamen da tenker jeg fokuset skal være på musikken og toget, og gleden over at. vi bor i et fritt land uten krig, takknemligheten over at vi bor i Norge framfor Ukraina eller Palestina. Men klarer du ikke komme over det, så høres det jo ut som du har en flott plan! Jeg har noen ganger dratt alene til byen, men i Oslo er det ingen som ser om du er alene Anonymkode: 597b0...697 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #13 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner deg litt her ja. Har voksent barn, og de siste seks-sju årene prøvd å møtes med venninner. Har flytta til en ny by, så det utgår. Gidder ikke småbarnsopplegg eller barneforsamlinger siden jeg er ferdig med det, og heller ikke total fyllekalas. Så tenkte gjøre det beste ut av det på en finværsdag. Gå en tur ute i naturen. Og ta et glass på balkongen hjemme og vinke til naboene. Anonymkode: 6b1c8...768 Prøv å finne noen gode turvenninner før neste år Anonymkode: 597b0...697
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #14 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har i mange år vært uten planer på 17.mai, etter at venninner jeg vanligvis feiret med fikk familier, og nå er sammen med storfamiliene sine denne dagen. Jeg har en mor og en søster m/familie, men moren min bryr seg ikke om å feire 17.mai, og søsteren min m/familie syns sånt bare er stress. De gjør det de måå gjøre, på barneskolen sammen med barna, deretter drar de hjem og spiser noe godt sammen. Jeg er invitert hjem til dem til mat/kaker, og jeg har ingen å være sammen med for å se på tog, eller 17. mai-frokost, eller hva man enn finner på på 17. mai sammen med venner og familie. Nå har jeg kjæreste, og jeg har tenkt at det derfor blir annerledes i år. Nå har jeg også noen å være sammen med, tenkte jeg. Men han skal være sammen med barnet sitt, og de vet ikke enda hva de skal gjøre, men mest sannsynlig blir det noe sammenkomst og mat sammen med storfamilien. Jeg har spurt han flere ganger hva han skal, men han sier bare han ikke vet enda. Vi skal være sammen resten av helgen, og han ødelegger seg sånn at vi sees på lørdag, dermed tenker ikke han at vi skal være sammen 17. mai. Jeg vil ikke invitere meg selv til noen en storfamilie, mest sannsynlig eks-storfamilie for han, derfor ligger det an til at jeg blir værende hjemme alene på 17. mai. Kjenner jeg er deprimert ved tanken. Jeg har vært deprimert hvert år på grunn av dette, at jeg ikke har noen å være sammen med på denne dagen, men i år skulle det liksom bli annerledes.. Måtte bare få det ut. Flere i samme situasjon? Anonymkode: 0c7e7...94c Så trist, personlig synes jeg det er litt dårlig av vennene dine. Jeg har en del venner som er innflyttere bare en av de skal være her på 17 mai. Så jeg tar henne med på med samlingen jeg skal på hos søsteren min med storfamilie. Kanskje du kunne lagt ut et fb innlegg der du bor si at du kan invitere feks 5 stk der alle tar med en rett hver, så lager du litt. Evt kan du melde deg inn i hey vina å bli kjent med litt nye,kanskje noen der er alene på 17 mai. Anonymkode: 3eb8c...1a4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #15 Skrevet 15. mai 2024 Hvor bor du? Shopping i Sverige er helt køfritt før kl 13 på 17.🇳🇴 Så,nyttårsaften og 17.mai sammen med eksen.....er du fortsatt hans største hemmelighet? (Får virkelig ikke håpe at ungen får ny tro på at mamma og pappa blir sammen igjen, siden de er så gode venner.) Anonymkode: f0514...e43
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #16 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor bor du? Shopping i Sverige er helt køfritt før kl 13 på 17.🇳🇴 Så,nyttårsaften og 17.mai sammen med eksen.....er du fortsatt hans største hemmelighet? (Får virkelig ikke håpe at ungen får ny tro på at mamma og pappa blir sammen igjen, siden de er så gode venner.) Anonymkode: f0514...e43 Bor langt unna Sverige. Neida, jeg har hilst på både eksen og familien hennes, og hun har dessuten ny samboer. Kjæresten feirer enkelte sånne dager sammen med de fordi barnet skal være der, og han vil være med barnet. Forståelig det, men leit likevel å være i et forhold med en man ikke kan dele sånne dager med. Anonymkode: 0c7e7...94c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå