AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Jeg har vokst opp i et hjem hvor søster har vært yndlingen til moren vår og det har vært mye forskjellsbehandling. De to er veldig like og jeg har alltid vært veldig ulik dem. Penger og fasade er veldig viktig, de er veldig opptatt av hvordan dem fremstår og er samtidig veldig dømmende overfor andre mennesker. Elsker å baksnakke. Noe søsteren min elsker å gni inn er hvor god råd hun har, hun er gift og begge har god jobb, mens jeg er enslig og lavtlønnet. Ifjor hadde jeg så dårlig råd at jeg måtte selge bunaden min, foreldrene mine fant ut dette og jeg hadde lyst til å spørre om dem kunne la være å fortelle dette til søsteren min, men jeg valgte å ikke spørre siden jeg vet moren min da bare ville forsvart søsteren min hvis jeg sier noe negativt. Faren min er konfliktsky og sier aldri ifra når de kommer med spydige kommentarer. På 17.mai skjønte jeg fort at foreldrene mine hadde fortalt henne om bunaden da foreldrene mine snakket om at jeg frøs så da jeg så på niesen min i barnetoget, da smilte søsteren min til faren min og sa «du skulle ha brukt bunaden din vettu».. Dette ble i tillegg sagt bare to dager før begravelsen til venninnen min og jeg pushet meg ut den dagen kun for niesen min, det føltes ekstra ille at hun til og med i en sånn situasjon ikke klarer å la være.. I år blir jeg hjemme på 17.mai ( og det kan jeg faktisk tenke å fortsette med hver 17.mai med heretter, aldri likt dagen ettersom jeg syntes det er en slitsom dag med masse folk ) og ikke overraskende ble ikke søsteren min så veldig begeistra da jeg fortalte at jeg blir hjemme. Kanskje det blir kjipt å ikke kunne slenge en spydighet om den manglende bunaden igjen, jeg vet ikke, men jeg føler at jeg med god samvittighet kan være hjemme selv om hun selvfølgelig bruker niesen min mot meg. Anonymkode: e6bbf...6ea 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Har 2 søsken jeg er veldig nære, 2 jeg ikke snakker med overhode og 2 jeg treffer og snakker med kanskje 3 ganger i året. Det at man er søsken er ikke ensbetydende med at man blir nære og tette. Anonymkode: 5ca66...29e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Har ingen kontakt med min mor, hennes familie og hennes to andre barn. Holder meg til farssiden jeg, enklest slik. Vi har ikke samme far heller så det har ordnet seg greit, fordelen med en løs mor. Som den over sier, selv om man tilfeldigvis er i slekt så betyr ikke det at man for et nært forhold eller kommer overens. Noen ganger er livet enklere uten. Man kan faktisk velge sitt eget nettverk og familien din trenger ikke å ha blodsbånd. Anonymkode: b9e7c...d93
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #4 Skrevet 15. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har vokst opp i et hjem hvor søster har vært yndlingen til moren vår og det har vært mye forskjellsbehandling. De to er veldig like og jeg har alltid vært veldig ulik dem. Penger og fasade er veldig viktig, de er veldig opptatt av hvordan dem fremstår og er samtidig veldig dømmende overfor andre mennesker. Elsker å baksnakke. Noe søsteren min elsker å gni inn er hvor god råd hun har, hun er gift og begge har god jobb, mens jeg er enslig og lavtlønnet. Ifjor hadde jeg så dårlig råd at jeg måtte selge bunaden min, foreldrene mine fant ut dette og jeg hadde lyst til å spørre om dem kunne la være å fortelle dette til søsteren min, men jeg valgte å ikke spørre siden jeg vet moren min da bare ville forsvart søsteren min hvis jeg sier noe negativt. Faren min er konfliktsky og sier aldri ifra når de kommer med spydige kommentarer. På 17.mai skjønte jeg fort at foreldrene mine hadde fortalt henne om bunaden da foreldrene mine snakket om at jeg frøs så da jeg så på niesen min i barnetoget, da smilte søsteren min til faren min og sa «du skulle ha brukt bunaden din vettu».. Dette ble i tillegg sagt bare to dager før begravelsen til venninnen min og jeg pushet meg ut den dagen kun for niesen min, det føltes ekstra ille at hun til og med i en sånn situasjon ikke klarer å la være.. I år blir jeg hjemme på 17.mai ( og det kan jeg faktisk tenke å fortsette med hver 17.mai med heretter, aldri likt dagen ettersom jeg syntes det er en slitsom dag med masse folk ) og ikke overraskende ble ikke søsteren min så veldig begeistra da jeg fortalte at jeg blir hjemme. Kanskje det blir kjipt å ikke kunne slenge en spydighet om den manglende bunaden igjen, jeg vet ikke, men jeg føler at jeg med god samvittighet kan være hjemme selv om hun selvfølgelig bruker niesen min mot meg. Anonymkode: e6bbf...6ea Hvordan tror du søsteren din opplever deg, har du anerkjent hennes kvaliteter og alt hun har fått til, unnet henne suksess og vært stolt av henne? Det er normalt at besteforeldre, søsken og andre ser på barn i toget mens de er små. Det betyr ikke at noen "bruker niesen din mot deg". Det høres ikke spesielt spydig og slemt ut å kommentere at du skulle brukt bunaden din som hun tror du har, hvis du stod der og frøs. Hvordan vet du at hun visste at den var solgt? Hvis noen i min familie hadde måtter selge bunaden sin grunnet manglende kontroll på økonomien sin hadde jeg synes det var litt dumt. En bunad er jo often en spesiell gave man har fått av familiemedlemmer, og er noe man tar godt vare på. Anonymkode: d5e62...b58
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 46 minutter siden, AnonymBruker said: Har ingen kontakt med min mor, hennes familie og hennes to andre barn. Holder meg til farssiden jeg, enklest slik. Vi har ikke samme far heller så det har ordnet seg greit, fordelen med en løs mor. Som den over sier, selv om man tilfeldigvis er i slekt så betyr ikke det at man for et nært forhold eller kommer overens. Noen ganger er livet enklere uten. Man kan faktisk velge sitt eget nettverk og familien din trenger ikke å ha blodsbånd. Anonymkode: b9e7c...d93 1950-tallet kaller og vil ha tilbake de kvinnefiendtlige og dømmende holdnigene sine Anonymkode: d5e62...b58 1
Guttibobledress Skrevet 15. mai 2024 #6 Skrevet 15. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan tror du søsteren din opplever deg, har du anerkjent hennes kvaliteter og alt hun har fått til, unnet henne suksess og vært stolt av henne? Det er normalt at besteforeldre, søsken og andre ser på barn i toget mens de er små. Det betyr ikke at noen "bruker niesen din mot deg". Det høres ikke spesielt spydig og slemt ut å kommentere at du skulle brukt bunaden din som hun tror du har, hvis du stod der og frøs. Hvordan vet du at hun visste at den var solgt? Hvis noen i min familie hadde måtter selge bunaden sin grunnet manglende kontroll på økonomien sin hadde jeg synes det var litt dumt. En bunad er jo often en spesiell gave man har fått av familiemedlemmer, og er noe man tar godt vare på. Anonymkode: d5e62...b58 Du høres i grunn ut som søsteren hennes😂 Endret 15. mai 2024 av Guttibobledress Stavefeil 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 1950-tallet kaller og vil ha tilbake de kvinnefiendtlige og dømmende holdnigene sine Anonymkode: d5e62...b58 Er ikke kvinnefiendtlig om jeg er ærlig. At hun var løs er ikke det verste man kan si om den damen der, hun har gjort verre ting. Anonymkode: b9e7c...d93 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #8 Skrevet 15. mai 2024 Ingen kontakt med mor,far søster og bror. Av gode grunner. Har min egen familie med mann og barn❤ Anonymkode: d2380...70f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #9 Skrevet 15. mai 2024 6 minutter siden, Guttibobledress said: Du høres i grunn ut som søsteren hennes😂 Jeg har flere dyktige oppegående greie venner der yngstebarnet i søskenflokken høres litt ut som TS, så jeg lurer litt på hva søsteren til TS sin versjon er 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke kvinnefiendtlig om jeg er ærlig. At hun var løs er ikke det verste man kan si om den damen der, hun har gjort verre ting. Anonymkode: b9e7c...d93 Løs kvinne er et kvinnefiendlig begrep. Ikke greit å kalle noen det. Forøvrig er det vel ingen som kaller menn løseom de har barnekull nr 2 med en ny dame. Anonymkode: d5e62...b58
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan tror du søsteren din opplever deg, har du anerkjent hennes kvaliteter og alt hun har fått til, unnet henne suksess og vært stolt av henne? Det er normalt at besteforeldre, søsken og andre ser på barn i toget mens de er små. Det betyr ikke at noen "bruker niesen din mot deg". Det høres ikke spesielt spydig og slemt ut å kommentere at du skulle brukt bunaden din som hun tror du har, hvis du stod der og frøs. Hvordan vet du at hun visste at den var solgt? Hvis noen i min familie hadde måtter selge bunaden sin grunnet manglende kontroll på økonomien sin hadde jeg synes det var litt dumt. En bunad er jo often en spesiell gave man har fått av familiemedlemmer, og er noe man tar godt vare på. Anonymkode: d5e62...b58 Jeg kjenner søsteren min og vet at det var ment på spydighet, det så jeg også på måten faren min reagerte på ved å sperre opp øynene mot henne på. Hun vet godt at jeg er stolt av henne og syntes hun har oppnådd mye, det er nok også mye av greia hennes, at hun vet hun er den som kom godt ut av oss to. Ts Anonymkode: e6bbf...6ea
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner søsteren min og vet at det var ment på spydighet, det så jeg også på måten faren min reagerte på ved å sperre opp øynene mot henne på. Hun vet godt at jeg er stolt av henne og syntes hun har oppnådd mye, det er nok også mye av greia hennes, at hun vet hun er den som kom godt ut av oss to. Ts Anonymkode: e6bbf...6ea Glemte å nevne at hun sa det fordi hun visste at jeg hadde solgt den. Ts Anonymkode: e6bbf...6ea
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #12 Skrevet 16. mai 2024 I likhet som deg har jeg også dårlig forhold til min mor og søster. Det er like, prater sammen hver dag og baksnakker folk. De er ikke så opptatt av fasade, men min søster er ekstrem opptatt av å være favorittbarnet og gullunge. Og at hun skal være den smarteste, hvis min mor gir meg anerkjennelse for noe så er min søster raskt til å komme med en kommentar for å trekke meg det. Når vi har familiemiddag så sitter hun og lyver om at jeg var rampeunge når jeg var liten osv… sier ting som ikke har skjedd. Hun greide også en dag å si at hun er den smarteste av oss to. Jeg vil si hun er boksmart, men mangler både sosiale antenner og har ikke peiling på praktiske ting. Jeg unner henne alt godt og gratulerer henne alltid hvis hun oppnår noe. Men når det er omvendt så får jeg bare nedlatende kommentarer, hun blir rett og slett misunnelig. Vi sender mld engang i blant og tror at årsaken til at tonen mellom oss er ok er fordi at jeg er flink til å svelge mange kameler og lar en del kommentarer bare skli forbi. Har en bror som jeg snakker med nesten daglig og har bedre kjemi med. Familie trenger ikke alltid å være noen fra slekta. Har venner som støtter meg mer😊 Anonymkode: fa338...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå