AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Er det noen som vet hva som skjer med overtrekk på kontoen? Jeg har i dag fått en sum i overtrekk. Hva skjer hvis jeg venter til neste måned med å betale tilbake alt? Det hadde helt ærlig hjulpet meg å få 5000 mindre på neste lønning og beholdt det nå. Det ser ut som renta er på 20%, er det da for hele måneden og er det noe annet som kan skje hvis jeg ikke betaler tilbake alt? Anonymkode: f7906...b2c
newman01 Skrevet 16. mai 2024 #2 Skrevet 16. mai 2024 (endret) Du vil få en melding eller to om at det mangler dekning på konto. Overtrekksrenta er 20% pr. år, altså rundt 1,6% av utestående i måneden. Så 5000 i overtrekk blir ikke så mye i rentekostnader. Men det registreres i systemet, så du kan kanskje bli tagget som en surrete kunde som ikke har helt orden i økonomien i bankprofilen din. Så om du skal ha lån eller refinansiere på et senere tidspunkt kan det fort være at de ikke er villige til å strekke seg særlig langt. Vil jeg tro Og betaler du ikke tilbake kan banken avslutte kundeforholdet med deg. Og sende kravet til inkasso. Endret 16. mai 2024 av newman01
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #3 Skrevet 16. mai 2024 newman01 skrev (1 time siden): Du vil få en melding eller to om at det mangler dekning på konto. Overtrekksrenta er 20% pr. år, altså rundt 1,6% av utestående i måneden. Så 5000 i overtrekk blir ikke så mye i rentekostnader. Men det registreres i systemet, så du kan kanskje bli tagget som en surrete kunde som ikke har helt orden i økonomien i bankprofilen din. Så om du skal ha lån eller refinansiere på et senere tidspunkt kan det fort være at de ikke er villige til å strekke seg særlig langt. Vil jeg tro Og betaler du ikke tilbake kan banken avslutte kundeforholdet med deg. Og sende kravet til inkasso. Hvor lang tid vil det cirka ta? Hvis jeg ikke betaler tilbake nå så vil de uansett få det når jeg får lønn og feriepenger så vil ta en måned til det er i 0 igjen. Anonymkode: f7906...b2c
newman01 Skrevet 16. mai 2024 #4 Skrevet 16. mai 2024 Jeg veit ikke det. Jobber ikke der. Enkleste er vel å sende en melding til kunderådgiveren din i banken og spørre. Det er alltid greit å spørre dem det gjelder når det kommer til penger og økonomi. Da får det antageligvis ingen negative konsekvenser. Akkurat som for eksempel en strømregning man ikke har penger nok til å betale. Ring strømselskapet og si fra, så får man utsettelse. Dropper man å betale uten å si fra blir det dårlig stemning, purregebyr, inkasso og masse ekstra kostnader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå