AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Jeg legger merke til at Normal og Sport Outlet får nye "ansatte" hver uke. Folk blir sjeldent der over lengre tid. Jeg kjenner hun ene som er på Normal, og hun er der på arbeidstrening. Er det vanlig at Normal og Sport Outlet utnytter NAV og folk på den måten? På XXL og Nille er det som oftest mer fast betjening. Anonymkode: ea0b2...e01
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Utnytter? Vi som tar i mot folk på arbeidstrening bruker mye tid og ressurser på opplæring og tilrettelegging. Anonymkode: b1865...d2f 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Utnytter? Vi som tar i mot folk på arbeidstrening bruker mye tid og ressurser på opplæring og tilrettelegging. Anonymkode: b1865...d2f Og da er 2 uker nok? Som gjelder for tilfellet over. Anonymkode: ea0b2...e01
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #4 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg legger merke til at Normal og Sport Outlet får nye "ansatte" hver uke. Folk blir sjeldent der over lengre tid. Jeg kjenner hun ene som er på Normal, og hun er der på arbeidstrening. Er det vanlig at Normal og Sport Outlet utnytter NAV og folk på den måten? På XXL og Nille er det som oftest mer fast betjening. Anonymkode: ea0b2...e01 Nei, Nille og XXL har alltid hatt utrolig mange på arbeidstrening. Og ja, er vanlig at man blir utnyttet på slike steder og man kan bli plassert på alt fra butikker til kontor, bibliotek til skole osv. Det de kaller arbeidstrening har lite å si i det store og det hele, "lønna" er lav og ytterst sjelden man ender opp med en fast stilling der man jobber eller at det hjelper deg videre. Det er som en barnehage for voksne, oppbevaring rett og slett. Anonymkode: 08c5c...9eb 1
Hareena Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 For flere år siden tok vi mot ei for en tremånedersperiode betalt av NAV. Hun fikk opplæring i en attraktiv og spesialisert bransje der det ikke finnes/fantes verken skoler ellers kurs åpne for folk utenfor bransjen. Jeg gikk tilfeldig fordi pc’en hennes der hun hadde skrevet en mail om hvor kyniske vi var som utnyttet henne på denne måten. Det var siste gang vi drev veldedighet overfor arbeidsledige folk. På min neste arbeidsplass sa vi oss villige til å ta i mot en straffedømt som kom rett fra fengselet. Konsulenten fra kriminalomsorgen var svært veltalende og vi aksepterte tre måneder opplæring i noe som fast ansatte kunne tjene opp mot en million i lønn inkl tillegg. Han takket nei fordi han ikke fikk normallønn av oss, men NAV-stønad. Nå er jeg jammen glad jeg ikke jobber med slikt lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå