AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Barnefar og jeg skal gå fra hverandre. Han vil flytte langt unna der vi bor nå og der jeg studerer. Jeg vil imidlertid bli værende, siden jeg har gått førsteåret på psykologi profesjonsstudiet, og har tenkt til å starte på andreåret i august, når jeg er ferdig med fødselspermisjonen. Jeg har sett på Navs nettside, og ser at man kan få overgangsstønad under utdanning, så lenge de godkjenner utdanningen min. Jeg har ingen annen utdannelse fra før av, bare studiespesialiserende (vgs). Ser at man også kan få forlenget støtten i inntil to år, om man er under utdanning. Jeg har jo fem år igjen, så hadde vært perfekt om jeg kunne få støtten i fem år. Har ringt inn til Nav for å høre om psykologistudiet vil godkjennes, men de kan ikke svare meg, ettersom de da starter saksbehandling. Noen som har erfaring, og kan gjøre med litt klokere? Anonymkode: 78e30...fb8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Jeg vil tro du får den godkjent. Jeg fikk godkjent lektorstudiet (integrert master, altså 5-årig). Hadde ingen utdanning utover videregående. Fikk overgangsstønad gjennom hele studietiden. Anonymkode: 4eb03...7cc 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Jeg fikk i alle fall dette i 2012 og noen år, da jeg studerte på profesjon. Økonomisk er det ikke så ille å være alene med barn som student. Du får jo også foreldrestipend fra Lånekasssen i tillegg til overgangsstønad. Mange gode studentbarnehager også, i alle fall i Oslo da jeg studerte. I tillegg skal jo far forhåpentligvis betale barnebidrag, om han ellers flytter langt unna og ikke har tenkt å ha så mye omsorg for ungen sin. Anonymkode: 92576...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #4 Skrevet 16. mai 2024 Jeg fikk også overgangsstønad for flere år siden, og fikk forlenget pga jeg brukte lenger tid. Opprinnelig skulle jeg hatt støtte i 3 år, men fikk støtte i 5 år pga barn med særskilte behov. Jeg brukte lenger tid på å fullføre bachelorutdanning. Anonymkode: 5c1b6...4f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå