Tigerlily Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Jeg var i Thailand før jul, og fikk fin farge. Er ikke kritthvit ennå, men fargen har definitivt falmet. Trener på SiO i Oslo, og lurer på hvordan dere andre gjør det med solarium? Soler dere dere før dere trener, etter dere har trent, men før dere har dusjet, etter trening og etter dusj, eller trener dere og soler dere på helt forskjellige dager? Jeg klarer ikke se for meg noen god løsning på dette, så har noen et råd til meg? (Har ikke tenkt å sole meg mye, bare for å opprettholde beigefargen jeg har nå, sånn at jeg slipper å være blåhvit som jeg ellers er på vinteren...)
Gjest @nea Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 Jeg tar solarium etter trening. Enkelte ganger når viljestyrken er lav er det greit å ha solariumet som "belønning" etter trening. Hvis jeg hadde tatt sol før trening tror jeg ikke treningen hadde hatt like stor effekt. Sovner alltid i solariumet, og etterpå blir jeg skikkelig slapp. Tror det er en myte at det ikke er bra å dusje etter solarium, kan ikke skjønne at en del av brunfargen kommer bort av den grunn.
Tigerlily Skrevet 10. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2006 Så du trener, tar solarium og så dusjer du? Tviler sterkt på at farge forsvinner fordi man dusjer etter solarium, brunfargen kommer fra innsiden av huden (melatoninen i huden), så det er ikke noe man kan vaske vekk.
Gjest @nea Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Yes, i know. Men det har vært en del diskusjoner om det der. Hørtes ut som om du var i tvil om det var ok å dusje etter solarium. Jeg trener, tar sol og dusjer ja. Liker ikke den solariumslukta, så det er et must å dusje etterpå.
Gjest gjesta Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Jeg tar solarium før treninga stort sett, liker ikke å ettersvette i solariumet etter treninga, men det er jo smak og behag.. Men jeg tar som regel solarium utenom trening da, men hvis det sammenfaller slik så gjør jeg det på den måten ja.. Er et must å dusje etterpå, vil ikke gå rundt å lukte solarium
Anna B. Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Jeg ville trent, dusjet og så slappet av i solariumet.
Tigerlily Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2006 Det var den solariumslukten jeg var litt skeptisk på, nemlig. Trene mens jeg luktet solarium er ikke aktuelt, men samtidig føles det litt uhygienisk å legge seg i solarium gjennomsvett fra trening (selv om jeg hadde vasket kjempenøye etter at jeg var ferdig med sol), og å sole seg etter dusjing ville jo medført at jeg måtte dusje igjen. Men da tror jeg det blir trening, solarium og dusj!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #8 Skrevet 11. februar 2006 Jeg ville trent, dusjet og så slappet av i solariumet. ← men så tar jeg ikke solarium i så mange minutter heller da. Dessuten synes jeg det er mest hygienisk overfor de andre som skal bruke solariet etter deg (selv om man jo selvsagt vasker solsenga etter bruk..) Sol er forresten veldig billig på Domus Atlethica. Noen som vet om de har momsfritak på sol også, siden de kan holde prisene så lave?
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #9 Skrevet 12. februar 2006 Jeg trener, dusjer og så solarium. Pleier å trene på kvelden uten planer etterpå, så da er det greit å "lukte" litt solarium før jeg får dusjet igjen før jobb morgenen etter. Prøvde en gang solarium før trening, og det var helt jævli...ikke å anbefale!
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2006 #10 Skrevet 13. februar 2006 Trener, tar sol og går hjem og dusjer.Så får jeg heller lukte grillet kylling i 10 min på en buss ;D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå