Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et forhold til en mann i 2,5 år. Vi er eksklusive, og har en stabil relasjon. Jeg er helt trygg på det vi har sammen, og er absolutt ikke redd for at han er på jakt etter noen andre. Han er fornøyd med meg.
MEN. Han vil ikke at vi skal kalle oss kjærester. Han er livredd for at jeg skal kreve noe av han, og for at jeg skal ta fra ham fritiden hans, hvis han bytter ut ordet «venninne» med «kjæreste». Han er ikke flau over meg, vi henger med både mine og hans venner, og alle rundt oss kan se at vi er «et par». 
Noen som har vært borti lignende? 

Anonymkode: f7f2d...274

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Og uaktuelt. 

Anonymkode: c7e49...d6c

• Liker 10
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er han redd du skal kreve noe av han? Evner han ikke å si nei så fort du får kjæreste merkelapp? 

Han må jo jobbe litt med denne irrasjonelle frykten for at han skal bli en evneveik pudding så fort dere er kjærester. 

Ja, du burde legge det frem sånn… for det er helt merkelig at han insisterer på at dere kun er venner etter å ha vert kjærester så lenge. Jeg vil gå så langt som å si at det er respektløst.

Anonymkode: f24f4...536

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du lever en ønskedrøm TS. 

Vil aldri skje. Du er grei å ha så lenge han føler for det. Fort du stiller krav er han ferdig med deg. 

Du setter hele livet ditt på vent for en mann som bare ser på deg som en venninne 🚩🚩🚩

Anonymkode: 9772a...958

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått etter ett halvt år om han mente jeg bare var en venninne. Jeg ønsker meg en kjæreste, ikke en eksklusiv knullekompis som ikke tør binde seg.

Anonymkode: bf353...ced

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du lar et slikt forhold pågå i 2.5år om du ikke selv egentlig ønsker det slik. 

Ønsker du deg samboer og egen familie er det jo litt tullete å holde på en fyr som er livredd ansvar. I drm grad at han ikke engang takler å kalle dere kjærester 

Anonymkode: f0c3b...0e6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Slutt å ligge med ham så får du svaret.

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Hmm. Hva blir forskjellen for DEG da, om dere kaller dere kjærester? 

Spør han konkret hva mer det er han tenker du vil kreve fra han om dere er kjærester. 

Hva er dine tanker for fremtiden? 

AnonymBruker
Skrevet

Tok en uke før vi hadde hatt praten om hvorvidt vi begge ønsket noe seriøst. En måned før vi definerte oss som kjærester. 

2,5 år? Så lav selvrespekt er det ikke mange som har. 

Anonymkode: e424a...6f2

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk kondom!!!

Anonymkode: 645cb...516

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har hatt et forhold til en mann i 2,5 år. Vi er eksklusive, og har en stabil relasjon. Jeg er helt trygg på det vi har sammen, og er absolutt ikke redd for at han er på jakt etter noen andre. Han er fornøyd med meg.
MEN. Han vil ikke at vi skal kalle oss kjærester. Han er livredd for at jeg skal kreve noe av han, og for at jeg skal ta fra ham fritiden hans, hvis han bytter ut ordet «venninne» med «kjæreste». Han er ikke flau over meg, vi henger med både mine og hans venner, og alle rundt oss kan se at vi er «et par». 
Noen som har vært borti lignende? 

He is just not that into you, gå videre

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene. 

Vi har barn på hver vår kant, så akkurat dette er ikke noe ønske. Vi nærmer oss 40. Men føler selv på at det er en form for respektløshet over det hele, som noen også nevnte. Jeg føler meg ikke god nok på et vis. Han vil ha muligheten til å kunne gjøre hva han vil, når han vil. Han gjør bare helt vanlige ting, så ser ikke problemet med det. Han vil ikke at jeg skal stille krav til han. Men dette er jo bare helt hypotetisk tankegang fra hans side. Jeg ville jo ikke hindret han i å gjøre ting han vil, selv om vi definerer oss som kjærester. Jeg føler jo det samme om hans handlinger nå, som jeg ville gjort om vi endret status, fordi vi allerede er i en forpliktende relasjon. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags fremtid ønsker du med ham? 

Anonymkode: 4ff6d...c06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for svarene. 

Vi har barn på hver vår kant, så akkurat dette er ikke noe ønske. Vi nærmer oss 40. Men føler selv på at det er en form for respektløshet over det hele, som noen også nevnte. Jeg føler meg ikke god nok på et vis. Han vil ha muligheten til å kunne gjøre hva han vil, når han vil. Han gjør bare helt vanlige ting, så ser ikke problemet med det. Han vil ikke at jeg skal stille krav til han. Men dette er jo bare helt hypotetisk tankegang fra hans side. Jeg ville jo ikke hindret han i å gjøre ting han vil, selv om vi definerer oss som kjærester. Jeg føler jo det samme om hans handlinger nå, som jeg ville gjort om vi endret status, fordi vi allerede er i en forpliktende relasjon. 

Jeg synes det høres ut som han kun vil ha en godværs kjæreste og det helt uten noen forpliktelser. Altså en pulevenn. 

Det er mange menn som synes denne ordningen er helt super. Naturlig nok. 

Jeg har også datet en mann som ønsket det samme som kjæresten din. Altså alle fordelene med en kjæreste, men uten å faktisk være kjærester. Han så ikke problemet, vi hadde det jo så fint sammen og han likte meg så godt. Kunne vi ikke fortsette sånn?

Da han i forbifarten nevnte at han trivdes så godt som singel så var det over for min del. Det hadde bare vert å kaste bort tid å fortsette når han hadde den innstillingen. Vi hadde bare datet noen måneder da, ikke åresvis.

Jeg synes du skulle sette hardt mot hardt her. Enten er han kjæresten din eller så kan du gå videre, for venner er dere ikke. Han får bestemme seg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det høres ut som han kun vil ha en godværs kjæreste og det helt uten noen forpliktelser. Altså en pulevenn. 

Det er mange menn som synes denne ordningen er helt super. Naturlig nok. 

Jeg har også datet en mann som ønsket det samme som kjæresten din. Altså alle fordelene med en kjæreste, men uten å faktisk være kjærester. Han så ikke problemet, vi hadde det jo så fint sammen og han likte meg så godt. Kunne vi ikke fortsette sånn?

Da han i forbifarten nevnte at han trivdes så godt som singel så var det over for min del. Det hadde bare vert å kaste bort tid å fortsette når han hadde den innstillingen. Vi hadde bare datet noen måneder da, ikke åresvis.

Jeg synes du skulle sette hardt mot hardt her. Enten er han kjæresten din eller så kan du gå videre, for venner er dere ikke. Han får bestemme seg. 

kan dessverre bare gi en reaksjon på denne.

Dette er spot on!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

kan dessverre bare gi en reaksjon på denne.

Dette er spot on!

Det tenkte jeg og, dessverre. 

Anonymkode: 12e4c...fce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Takk for svarene. 

Forpliktende relasjon? Han nekter kalle deg for kjæresten sin fordi det er for forpliktende for han..... Han er så redd for friheten sin at etter TO år stoler han ikke nok på deg til å si at dere er i ett forhold... Etter 2,5 år er han fortsatt redd for at du kan kreve noe av han hvis han kaller deg kjæresten sin, enda du har i over to år akseptert å bare være ei knullevenninne uten å kreve noe mer....

Han er kanskje ikke flau over deg, men jeg hadde vært dødsflau over å ta med en fyr til vennene mine å si "neinei, vi er ikke kjærester, vi bare har datet i 2,5 år"... Hva sier egentlig venninnene dine når du sier til dem at han du har styrt med i over to år fortsatt ikke er kjæresten din, dere ikke er ett par, dere bare henger sammen?

• Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er trygg på en fyr som forsikrer deg og verden om at dere bare er venner??

😅

Da burde du behandle han som en og. Venn altså.

Anonymkode: 3a524...f12

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine venner hadde iallefall aldri akseptert en fyr som behandlet meg slik...

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hans definisjon av en venninne er ganske uvanlig og misvisende. Har han flere slike «venninner»? 

Han er en stor respektløs dust.  

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...