Gå til innhold

Naboene bygger et lite lekestativ mot retning av mitt hus/hveranda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De har barn som hyler og skriker og jeg vil ha fred og ro og føle jeg kan bruke hagen min som jeg vil uten at det er barn som hyler og skriker og griner

Eller at noen føler med på meg hele tiden, stiller spørsmål osv. Barna er veldig pågående og jeg sender de vekk flere ganger eller ignorere dem ved å ikke svare. 

Jeg liker ikke barn og spesielt ikke andres...

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Barna tror jeg er rundt 7 8 år gamle...

Anonymkode: c0184...8d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da må du nesten flytte… 

Endret av Nysgjerrig666
  • Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De gjør hva de vil på sin tomt. Hvis du ikke liker folk burde du bosatt deg et sted der det er større avstand til naboene. 

Anonymkode: b7c2d...601

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er 7-8 år gamle så er det ikke lenge det er morsomt med lekestativ.

Anonymkode: 25152...0de

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Kan nok ikke nekte de å sette opp så lenge det ikke er for nærmere tomta

Og bor trtt på andre så må en bare regne med at det er unger osv.

AnonymBruker
Skrevet

Gjør som meg. Satte opp et to meter høyt gjerde rundt hagen min. Da slipper jeg skrikunger og folk som glor. 

Anonymkode: 025ce...161

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gjør som meg. Satte opp et to meter høyt gjerde rundt hagen min. Da slipper jeg skrikunger og folk som glor. 

Husk at gjerde kun er unntatt søknadsplikt opp til 1,5 meter.

Anonymkode: 8a82b...4b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har barn som hyler og skriker og jeg vil ha fred og ro og føle jeg kan bruke hagen min som jeg vil uten at det er barn som hyler og skriker og griner

Eller at noen føler med på meg hele tiden, stiller spørsmål osv. Barna er veldig pågående og jeg sender de vekk flere ganger eller ignorere dem ved å ikke svare. 

Eneste du kan gjøre er å endre tankesett for bråk får du ikke vekk med hverken hekk eller gjerde.

Innfinn deg med kids som bråker på den måten i 3-4 år til. De legger seg uansett i 19-20 tia. Så tenåringer som skal fnise, feste og bråke til litt lengre enn de har lov til. Har du flaks så flytter de og så kommer det en ny familie inn med fire barn i barnehagealder.

Sånn er livet i boligområder som er barnevennlig. Tenker sånn umiddelbart at det kan hende du bor på feil sted mer enn motsatt.

Har 6 trampoliner, to basseng og en kunstgressbane som jeg kan se fra hagen min. Det høres at folk lever om sommeren, hadde ikke bodd her hadde det vært et problem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg vet. Søkte og fikk innvilget. Med det var 6 mnd saksbehandlingstid!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde nok fått det bedre om du ikke irriterte deg så mye over andre.

Naboen vår hatet lyd, men det er faktisk ikke mitt problem. Velger de å bygge hus i et boligfelt, må de regne med lyd fra naboene. Tåler de det ikke, får de flytte! 

Anonymkode: 27063...f07

• Liker 1
Skrevet

Hør med foreldrene i nabohuset om ikke dere kan bli enig i en tid det skal være stille, vet om flere som har kommet til enigheter rundt dette med trampoliner, altå at barna ikke hopper etter et vist klokkeslett. 

Skrevet
On 5/15/2024 at 6:19 PM, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du egentlig? Du høres mer barnslig ut enn barna... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymMisbruker skrev (5 timer siden):

Hvor gammel er du egentlig? Du høres mer barnslig ut enn barna... 

tull og tøys. 😅 den får du dra lenger ut på landet med. 

Anonymkode: ee73d...eb9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 18.37):

1,8m her vi bor- trodde det var standard maxhøyde uten søknadsplikt.

AnonymBruker
Skrevet

Tåler du ikke barn, får du flyttte.

Anonymkode: 26ae0...ebe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 18.19):

Det finnes kun en ting du kan gjøre:

Flytte til et sted der det er langt nok til naboene at du ikke hører dem og du ikke føler deg sett på.

Det er nemlig du som avvikeren i dette scenariet, ikke naboene dine.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, kaarebjarne said:

Det finnes kun en ting du kan gjøre:

Flytte til et sted der det er langt nok til naboene at du ikke hører dem og du ikke føler deg sett på.

Det er nemlig du som avvikeren i dette scenariet, ikke naboene dine.

Enda så mye som jeg personlig forstår deg TS, så er dessverre dette sannheten...

Min redning er et noise canceling headset av god kvalitet, og Loop earplugs.

Anonymkode: 54e52...783

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Enda så mye som jeg personlig forstår deg TS, så er dessverre dette sannheten...

Min redning er et noise canceling headset av god kvalitet, og Loop earplugs.

Anonymkode: 54e52...783

Det samme her. Kjøpte noise canceling headset i fjor og Loop earplugs i år. Får ikke gjort så mye med at nabobarna hyler og bråker rett ved siden av min hage, så... Flytter med én gang tenåringerene mine flytter hjemmefra.

Anonymkode: 1ce2d...8ed

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg måtte dele hage med en barnefamilie da jeg leiet en tomannsbolig (begge leiet der) de satte opp trampoline og fotballmål i «vår» hage. Trampolinen var plassert rett ved soveromsvinduet mitt. Eneste plassen jeg kunne sitte uten å kapre lekene til ungen var en klappstol rett på utsiden av døra mi, og de spurte flere ganger om jeg kunne se etter ham mens de løp på butikken osv. skjønner jo at de hadde mer bruk for hagen enn meg, men det føltes likevel urettferdig ut at vi betalte samme husleie, men de fikk med en relativt stor hage, og jeg måtte sitte rett utenfor døra mi for å trekke luft, hvis ikke hadde jeg bare gått i veien mens ungen og vennene hans spilte fotball feks. Sa opp etter et pr uker, og fikk heldigvis lov til å flytte ut uten oppsigelsestid av huseier. Enkelte folk (som meg) er ikke ment til å bo med barnefamilier 

Anonymkode: 7d1c1...3a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...