Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

..

Endret av Henni345
Fikk ikke til å slette innlegget
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her meldte bup min eks og kona til barnevernet på bakgrunn av hva vår sønn fortalte om opplevelser på samvær der. De hadde ikke mulighet til å gripe inn mht ham og samvær - det ble mitt ansvar å stoppe det - men de satte i gang sak mht de ungene som bodde fast hos far (ikke våre felles). Jeg har ikke innsyn i den saken, men vet det ble satt inn tiltak. Min sønn ønsket jo uansett ikke å være der, så han brydde seg ikke så mye om det som skjedde. Alt i alt så er det jo bra om det settes inn tiltak i dysfunksjonelle familier. Det var absolutt behov for det i min eks sitt hjem, dessverre. Men jeg kan jo forstå mannen din synes det er ubehagelig. Men klarer han å tenke at han kunne hatt det bedre om noen hadde grepet inn da han var barn - og at dette kan være bra for småsøsknene hans?

Anonymkode: 9779f...50e

AnonymBruker
Skrevet

Tror din mann at småsøskene har det bedre hos hans foreldre enn han hadde som barn? Hvorfor ønsker han ikke å hjelpe småsøsknene?

Anonymkode: a6169...96f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har hatt en såpass ille barndom at han sliter psykisk som voksen pga. foreldrene sine er det helt på sin plass at de undersøker hvordan mindreårige i deres varetekt har det nå. Barn blir ikke fjernet fra hjemmet pga noe som skjedde for 30 år siden, men skjer det ting i dag kan det hende de trenger hjelp. Dette må jo undersøkes. Psykologen har meldeplikt. Mannen din bør i alle fall fortsette i behandling mens dette pågår. Dette åpner tydeligvis mange sår for han. 

Anonymkode: 06d5e...d47

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tror din mann at småsøskene har det bedre hos hans foreldre enn han hadde som barn? Hvorfor ønsker han ikke å hjelpe småsøsknene?

Anonymkode: a6169...96f

Barna har det definitivt mye bedre enn han hadde det. Om ikke så hadde vi selv gått inn. Det er selvfølgelig ikke alt vi er enig i, men det er ikke ofte man er fullstendig enig når det kommer til oppdragelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Her meldte bup min eks og kona til barnevernet på bakgrunn av hva vår sønn fortalte om opplevelser på samvær der. De hadde ikke mulighet til å gripe inn mht ham og samvær - det ble mitt ansvar å stoppe det - men de satte i gang sak mht de ungene som bodde fast hos far (ikke våre felles). Jeg har ikke innsyn i den saken, men vet det ble satt inn tiltak. Min sønn ønsket jo uansett ikke å være der, så han brydde seg ikke så mye om det som skjedde. Alt i alt så er det jo bra om det settes inn tiltak i dysfunksjonelle familier. Det var absolutt behov for det i min eks sitt hjem, dessverre. Men jeg kan jo forstå mannen din synes det er ubehagelig. Men klarer han å tenke at han kunne hatt det bedre om noen hadde grepet inn da han var barn - og at dette kan være bra for småsøsknene hans?

Anonymkode: 9779f...50e

Så bra det løste seg på en grei måte for dere! Her er det snakk om barn som egentlig har det fint. Det er noen ting vi reagerer på, som kunne blitt bedre. Men det er ikke det samme som når han var liten. Hvertfall ikke som vi får se.

Tror kanskje mye ligger i at foreldrene kommer til skylde på han og belaste han noe ekstremt om det kommer frem at det er på grunnlag av opplysninger han har gitt. Det er selvfølgelig ikke hans skyld, men han kommer likevel til å oppleve det slik.. Syns det er vanskelig. Han hadde endelig begynt å bli noe bedre, kjenne litt på livsgnist igjen. Også kommer dette og river ned alt han har klart å bygge opp. Får utrolig vondt av han

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis han har hatt en såpass ille barndom at han sliter psykisk som voksen pga. foreldrene sine er det helt på sin plass at de undersøker hvordan mindreårige i deres varetekt har det nå. Barn blir ikke fjernet fra hjemmet pga noe som skjedde for 30 år siden, men skjer det ting i dag kan det hende de trenger hjelp. Dette må jo undersøkes. Psykologen har meldeplikt. Mannen din bør i alle fall fortsette i behandling mens dette pågår. Dette åpner tydeligvis mange sår for han. 

Anonymkode: 06d5e...d47

Ja det er jeg enig i. Og du har nok rett i at dette åpner mange sår for han.. syns bare det er synd at han må forholde seg til det oppå alt annet han allerede strever med. 

Jeg skulle jo kanskje ønske at han bare kuttet de ut av livet sitt med tanke på at de er en så stor belastning. Men grunnet småsøskene ønsker han ikke det. Har selvfølgelig forståelse for det, men jeg skulle likevel ønske at han klarte å sette seg selv først. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...