Gå til innhold

Dyreparken i Kristiansand

Gipetto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ville jeg sterkt revurdert. Det er lange avstander for små bein. Spesielt opp til Kutoppen er det drøyt for de små. 

Anonymkode: 5d994...986

Null problrm å gå for 3, 5 åringen her

Anonymkode: ea947...1c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hakkebakkeskogen og Kardemommeby er tipp topp.

vår ville også se sabeltann og alle dyrene rundt, null problem å gå for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hakkebakkeskogen og Kardemommeby er tipp topp.

vår ville også se sabeltann og alle dyrene rundt, null problem å gå for han. 

Og ja, husk å ta en kaffepause med kanelsnurrrer ved tårnet. Både voksne og barna elsket det. Trikken går forbi og der er litt røre der. 

Anonymkode: d026e...7e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du spurte om dagligvarebutikk. Det er flere dagligvare i Sørlandsparken ca 2 kilometer fra Dyreparken. F.eks. Kiwi Sørlandsparken.

Jeg anbefaler å ha med niste som kan spises mens dere står i kø. Det blir fort noen timer i kø i løpet av dagen, like greit å spise nista mens dere står der, så slipper dere å bruke tid på å finne et sted å spise og stå i kø for å kjøpe mat når minsten plutselig blir sulten langt inni nordisk villmark. 

Kutoppen, toget i hakkebakkeskogen, kardemommeby og barnas Afrika er fint for de små. Vi tok toget i Afrika 19 ganger på rad... men altså hele dyreparken er trivelig for de små. Kommer an på hva de liker. Ulv, elg og bever  var litt uinterssant for mine i den alderen, de kan være vanskelige å få øye på. Dere rekker å se alt, hvis bare fireåringen orker å gå. 

Anonymkode: d0edc...e2d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det tror jeg er optimistisk. Det er lange avstander for korte ben, og mange bratte bakker. 

Da mine var på den alderen likte de best det området der de kunne leke selv, med sklier, husker osv. Alt det andre gøye (traktor i kutpppen, toget i Afrika) var det timelange køer på. De var ikke så opptatt av dyrene. 

Lurt å ha med drikke/vannflasker. 

Anonymkode: 713df...a2a

Min 4-åring har ikke problemer med å gå en hel dag i Dyreparken, så det går bra. Man går ikke fra morgen til kveld, det er jo is-pauser, lekepauser og en og annen hvilepause. Mot slutten av dagen er det mindre køer. Ta med niste, så kan dere spise mens ungene leker, fremfor å stå i kø og slite med å få ungene til å sitte stille. Ta evt en pause midt på dagen og kjør til Sørlandsparken på burgerking eller noe😅 Den sorte dame må man reservere billetter til med personlig oppmøte når parken åpner, så det hadde jeg ikke brukt tid på første dagen ihvertfall. Det er en nydelig park, men la ungene styre tempo, ikke sats på å rushe gjennom parken for å se mest mulig. Er det noe dere ikke får se, kom heller tilbake til neste år eller senere når barna er større for en ny revidert runde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreparken er par minutter fra Sørlandsparken, med mange butikker, både i og utenfor senteret. Mener det var både en stor Kiwi, Meny og Rema utenfor senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Gipetto skrev (6 timer siden):

Vi har bestilt ferie hit i år, og har to fulle dager, pluss en ettermiddag og en formiddag. Aldri vært her før men det ser jo SVÆRT ut. Barna våre er to og fire, veldig inne i Kardemommeby for tiden så har bestilt billetter til Sirkus Jesper. Men er det noe annet vi MÅ få med oss? Eller noe vi kan droppe? De liker for eksempel ikke kaptein sabeltann, så den delen droppes tror jeg.. 

Barna kommer til å storkose seg!  Lurt å ha mer enn 1 dag. Ville tenkt 1.5dag minst bare på selve dyreparken, kanskje 2.. Badeland er nok med en formiddag/ettermiddag. 

Det er mye ulike små aktiviteter, skuespill etc iløpet av dagen så det er mer enn nok å kikke på og oppleve både for barn og voksne. Så se gjerne over dagsplan og kart, lag en rute og bare rusle avgårde dit dere vil. Hakkebakkeskogen, tog, Kardemommeby, ku toppen etc... 

Ha med drikke og smått for spising. Dyrt å kjøpe hver gang det er noe. 

Anonymkode: 9e126...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Dere har plenty av tid, så viktigste er å ikke stresse! Fokuser på noen utvalgte områder de første par dagene, og gå de stedene dere likte best de siste dagene. 5-6 timer per dag i parken (på de fulle dagene) er nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde leid en tralle, så både 4-åringen og snart 3-åringen får satt seg ned, hvilt litt og slappet av. Var der selv for et par år siden, da var mine 3 og 6. Begge to var helt utslitt etter en hel dag, så vi valgte kortere dag dagen etter. De orket rett og slett ikke. De fikk pauser akkurat når de ville, og vi leide en tralle så begge to kunne sette seg hvis de trengte, men de ble allikevel slitne. 
Når det er sagt; de koste seg veldig, og prater fortsatt om turen. De spør når vi skal dit igjen og gleder seg allerede (selv om ny tur ikke er bestilt). Vil derfor si det er verdt det, selv om både barn og voksne blir slitne. 
Anbefaler en tur med Hakkebakketoget, det var kjempekoselig. Vi hadde også en tur med Den Sorte Dame, noe begge to synes det var stas (forøvrig synes jeg det var stas også, Kaptein Sabeltann var favoritten da jeg var liten 😂). 

Anonymkode: 16347...a01

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine barn var eldre da vi var der og vi var ikke i høysesongen, så litt forskjell blir det. Men jeg anbefaler likevel å planlegge litt ut fra mating av dyrene og evt show. En del av dyrene kan det være vanskelig å se hvis man er det utenom mating. 

Anonymkode: bb38e...012

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde leid en tralle, så både 4-åringen og snart 3-åringen får satt seg ned, hvilt litt og slappet av. Var der selv for et par år siden, da var mine 3 og 6. Begge to var helt utslitt etter en hel dag, så vi valgte kortere dag dagen etter. De orket rett og slett ikke. De fikk pauser akkurat når de ville, og vi leide en tralle så begge to kunne sette seg hvis de trengte, men de ble allikevel slitne. 
Når det er sagt; de koste seg veldig, og prater fortsatt om turen. De spør når vi skal dit igjen og gleder seg allerede (selv om ny tur ikke er bestilt). Vil derfor si det er verdt det, selv om både barn og voksne blir slitne. 
Anbefaler en tur med Hakkebakketoget, det var kjempekoselig. Vi hadde også en tur med Den Sorte Dame, noe begge to synes det var stas (forøvrig synes jeg det var stas også, Kaptein Sabeltann var favoritten da jeg var liten 😂). 

Takk for svar! 

Har de mange triller/vogner der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har også tenkt oss til Dyreparken med to små. Er det praktisk å ha sykkelvogn som vogn? Eller vil man da slite å komme seg frem? Og får man med seg vogn på båttur, togturer etc.? 

Anonymkode: 6cbb6...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gipetto skrev (33 minutter siden):

Takk for svar! 

Nei, så du må sitte klar ved midnatt for å reservere de. 

Anonymkode: c45e4...14a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har også tenkt oss til Dyreparken med to små. Er det praktisk å ha sykkelvogn som vogn? Eller vil man da slite å komme seg frem? Og får man med seg vogn på båttur, togturer etc.? 

Anonymkode: 6cbb6...8fc

Nei, man får ikke med seg vogna på båttur, togturer etc. Da må den settes igjen. 
De har egne områder for vognparkering nær inngangen til disse stedene. 

Anonymkode: 9b9ff...7b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipetto skrev (På 15.5.2024 den 15.25):

Vi har bestilt ferie hit i år, og har to fulle dager, pluss en ettermiddag og en formiddag. Aldri vært her før men det ser jo SVÆRT ut. Barna våre er to og fire, veldig inne i Kardemommeby for tiden så har bestilt billetter til Sirkus Jesper. Men er det noe annet vi MÅ få med oss? Eller noe vi kan droppe? De liker for eksempel ikke kaptein sabeltann, så den delen droppes tror jeg.. 

Med familie i Kristiansand så har vi vært der hvert år siden eldste var 2 år. Ville delt opp parken til to dager, så det blir bedre tid til å se ting.

Dag 1: Her ville jeg gått rett frem først (snarveien mellom eventyrene, gjennom berget på en måte), og kommet frem til bilene ved Kjuttaviga først (hvis 4 åringen vil kjøre) da det blir så lang kø utover dagen. Veldig morsom lekeplass til venstre for bob-banen i kanten av Afrika også. Så holdt høyre for å komme til Kardemommeby, se alt som er der og inni husene. God kanelbolle, forøvrig, hos bakeren. Så gått rett frem gjennom nordisk villmark (sett på appen ift foring kan være lurt, hvis man vil se jerv, ulv og gaupe). Kommer an på hvor slitne dere er men man kan sløyfe oppom kutoppen på slutten. Deretter gå ned og ut.

Dag 2 ville jeg gått venstre gjennom Afrika (først prøvd toget og klappe grisene hvis de er ute). Deretter gått venstreveien og få med alle savannedyrene og gepard, for å så kanskje ha en pit stop ved glasshuset og lekeplassen. Deretter gått mot flamingo og inn til lemurer (dersom det er åpent for tur inn der). Vurdere om det er verdt å gå inn i apehuset, det er litt klamt og lukter ikke godt, pluss st man må sette vogna utenfor og det er stress. Etter det gått opp til orangutanger, silkeaper og tiger. På toppen av bakken før kutoppen er dådyrene, der kan man også gå inn. Ev. Kutoppen denne dagen hvis ikke dag 1. 

Går man sånn får man med så og si alt, men man slipper Kapt. Sabeltann og alle de tivoli spillene (der man må konstant gå og si nei).

Tips:

Pakk matpakke, våtservietter og drikke. Gøy å kjøpe bolle og is men dyrt for mat, og samtidig ofte laaaaang kø. Ville ventet med Bob-banen til eldste er eldre, også lang kø. 

edit: sirkus Jesper er litt kjedelig og barna bør ha sett Kardemommeby på film eller TV for å henge med

Endret av Lissygloss
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipetto skrev (På 15.5.2024 den 15.25):

Hvis dere skal til Nordisk villmark så vil jeg på det sterkeste annbefale å sjekke opp når tidene for foring av de forskjellige dyrene er. For her har dyrene veldig store områder og de kan være veldig vannskelige å få se, men når det er foring så kommer de. Så det annbefales.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Gipetto skrev (21 timer siden):

Takk for svar! 

Du kan reservere vogner. De har både traller med sitteplass til små romper og oppbevaring av f.eks kjølebag og sekker, og de har vanlige sportsvogner. Min erfaring er at trallene går først, sportsvognene sist. Lurt å reservere en. Vi gjorde ikke det, men hadde nok flaks som allikevel fikk tak i en begge dagene vi var der. Det er mye gåing, en del bratte bakker og kronglete veier. 

Vogner og traller får du ikke med deg på båter og tog, men de har vognparkering. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 15.32):

Med barn i den alderen kan man nok droppe en del eksotiske dyr.

Nå er det en del år siden jeg var der da. Men vil tro at så små barn har mer ut av Kutoppen og Heia, enn å se Tiger og Giraffe fra avstand 😅

Kaptain sabeltan er alltid en enten eller. Det kan være skummelt, men det kan være gøy. Det er helt opp tip barnet det å bestemme 😅

Anonymkode: 53a22...ffd

Med vår to åring er det motsatt, null interesse av det du nevner der, men eksotiske dyr der i mot😍🐒 🐈 

Anonymkode: d8c03...cac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gipetto skrev (På 15.5.2024 den 15.37):

Takk for svar! Vi tar med vogn til toåringen (blir tre i august), og satser på fireåringen klare å gå selv. Blir selvfølgelig flere pauser her og der, så vi går jo ikke i ett sett. 

Hva er åpningstidene i parken forresten? Har billetter til badeland også, men det blir nok ikke prioritert tenker jeg. Og finnes det en matbutikk i nærheten slik at man slipper å kjøpe alt inne i parken?

Dyreparken er fantastisk og barna er jo i helt riktig alder! Sjiraffene og zebraene er fone og kan sees på nært hold. Også lemurene er søte. Jeg ville droppet badeland. Så små barn har det vel nesten like gøy i et lite barnebasseng. Kutoppen er fint for de minste. Nordisk villmark er ok, men vanskelig å få sett dyrene. Trikketur i Kardemommeby, samt Byfesten er morsomt. Samt de små tablåene som spilles underveis (f.x at det brenner i tårnet). Tipper dere kommer til å kose dere masse!! 

Anonymkode: d4498...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter de som nevner Hakkebakkeskogentoget. Det er kjempegøy!!! Men husk år reserver billetter i god tid. Vi fikk ikke billetter forrige gang vi var der siden vi var for sent ute.

Anonymkode: d4498...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...