Gipetto Skrevet 15. mai 2024 #1 Del Skrevet 15. mai 2024 Vi har bestilt ferie hit i år, og har to fulle dager, pluss en ettermiddag og en formiddag. Aldri vært her før men det ser jo SVÆRT ut. Barna våre er to og fire, veldig inne i Kardemommeby for tiden så har bestilt billetter til Sirkus Jesper. Men er det noe annet vi MÅ få med oss? Eller noe vi kan droppe? De liker for eksempel ikke kaptein sabeltann, så den delen droppes tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Del Skrevet 15. mai 2024 Dyreparken med en 2 og 4 åring 😭 Lykke til Anonymkode: f0493...e44 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dyreparken med en 2 og 4 åring 😭 Lykke til Anonymkode: f0493...e44 Hæ?! Det er jo supergøy!!! Anonymkode: c45e4...14a 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 15. mai 2024 #4 Del Skrevet 15. mai 2024 Jeg hadde ikke prøvd å se hele dyreparken. Velg ut. Kardemommeby og kutoppen er fint for de som er så små. Ha med vogn til 4 åringen også, eller en tralle de kan sitte i. Lekeparkene har vært populære hos oss. Husker ikke hva de forskjellige stedene heter. Barna har ikke så stor interesse av dyrene, men jeg føler vi "må" se litt av det også når det heter dyreparken. Personlig liker jeg nordiske dyr best, fint område. men de kan være vanskelig å se. Apene og amfi er på samme sted, der ville jeg ha prioriter om det bare er litt dyr som skal sees på 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Del Skrevet 15. mai 2024 Med barn i den alderen kan man nok droppe en del eksotiske dyr. Nå er det en del år siden jeg var der da. Men vil tro at så små barn har mer ut av Kutoppen og Heia, enn å se Tiger og Giraffe fra avstand 😅 Kaptain sabeltan er alltid en enten eller. Det kan være skummelt, men det kan være gøy. Det er helt opp tip barnet det å bestemme 😅 Anonymkode: 53a22...ffd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gipetto Skrevet 15. mai 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 15. mai 2024 Takk for svar! Vi tar med vogn til toåringen (blir tre i august), og satser på fireåringen klare å gå selv. Blir selvfølgelig flere pauser her og der, så vi går jo ikke i ett sett. Hva er åpningstidene i parken forresten? Har billetter til badeland også, men det blir nok ikke prioritert tenker jeg. Og finnes det en matbutikk i nærheten slik at man slipper å kjøpe alt inne i parken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #7 Del Skrevet 15. mai 2024 Dere har jo masse tid, så dere rekker å få med dere det meste om dere vil. Ta Hakkebakkeskogen-toget, der er det lurt å bestille plass på forhånd. Muligens 2-åringen er litt liten, men midt i blinken for 4-åringen. Kardemomme by og Kutoppen er gøy. Det er fine lekeområder med sklier, vi har tatt dette på slutten av dagen. Ellers vil ungene bare være der:) Ville droppet Nordisk villmark, men det er en fin tur å gå fra Kutoppen til Kardemomme by Mye folk og kø, så gode sko og vogner er lurt . Vi lånte vogn der sist gang Å kjøre med Den sorte dame kan være gøy selvom de ikke liker KS. Anonymkode: d4344...d19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #8 Del Skrevet 15. mai 2024 Gipetto skrev (4 minutter siden): Takk for svar! Vi tar med vogn til toåringen (blir tre i august), og satser på fireåringen klare å gå selv. Det tror jeg er optimistisk. Det er lange avstander for korte ben, og mange bratte bakker. Da mine var på den alderen likte de best det området der de kunne leke selv, med sklier, husker osv. Alt det andre gøye (traktor i kutpppen, toget i Afrika) var det timelange køer på. De var ikke så opptatt av dyrene. Lurt å ha med drikke/vannflasker. Anonymkode: 713df...a2a 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #9 Del Skrevet 15. mai 2024 Kardemomme by er helt topp. Pleier å være flere små forestillinger der hver dag og tidligere i hvertfall hadde de byfest på ettermiddagen. Fine lekeplasser og kutoppen er veldig koselig. Det er flere matbutikker på Sørlandssenteret, en 2 mlnutters kjøretur unna dyreparken. Anonymkode: 22b4b...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Del Skrevet 15. mai 2024 Var der forrige sommer med en toåring. Det var lekeplassene som falt best i smak. Ellers var det veldig kjekt å se løve og giraff. De hadde et tog i det området som toåringen likte. Vi gikk videre for å se tiger, som var dagens høydepunkt. Fra tigrene gikk vi til kutoppen, men der var det så mye kø på alt at vi droppet det. Kardemommeby var kanskje det kjekkeste utenom tiger og lekeplasser Anonymkode: 5d8c0...7d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Del Skrevet 15. mai 2024 Vår erfaring er at det kan være godt med et avbrekk i badeland for å ikke få for mange inntrykk på en dag. For de små har lekeplassene vært noe som vi brukte mye tid på. I tillegg til at de likte veldig godt disse traktorene man kunne sitte i og bli kjørt rundt på en bane. De syntes for øvrig dyrene var spennende også, men mest de man kom tett på, og som man kjente igjen. (Hest, ku, esel, kamel aper) Evt. hadde vi veldig suksess med noen lekne otere et år. De var morsomme å se på fordi de var aktive. Det samme er vel Lemurer og de litt små, ganske aktive dyrene. Når det gjelder å droppe Sabeltann-delen av parken, så ville jeg egentlig revurdert den. Både fordi det egentlig er ganske avslappende å ta båtturen med Sabeltannbåten. Og fordi det i den delen av parken er en del karuseller som passer for de mindre barna. Om de liker kardemommeby, ville jeg også vurdert å bestille billetter til "Hakkebakkeskogen" turen. Den er veldig fin, og på mange måter også en liten "sittepause" for de små. Matbutikk i nærheten kan jeg ikke huske. Men mener det ikke var SÅ langt med bil til sørlandssenteret, så det går jo an å reise dit og handle. Anonymkode: 9b9ff...7b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #12 Del Skrevet 15. mai 2024 Et tips vi fikk, var forresten å starte "innerst i parken" når man kom tidlig. (Som man gjerne gjør med små barn.) Da kunne man få med seg ting uten så mye kø. Nå vet ikke jeg når dere har ferie der, men vi har reist litt før skoleferien da vi hadde småbarn, og da var det ikke så mye kø. Har vært der senere, midt på sommeren, og da var det timeskøer til nesten alt. Jeg husker også dyreparken som et av de best tilrettelagte stedene for små barn. Fine stellerom. Og den gangen var det gratis barnemat på glass på omtrent alle spisesteder. Men det aner jeg ikke om de har fortsatt. (Men det går jo an å sjekke, om det er aktuelt.) Anonymkode: 9b9ff...7b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #13 Del Skrevet 15. mai 2024 Hakkebakkeskogen-toget er veldig fint, men lurt å bestille billetter på forhånd Anonymkode: ddd86...641 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #14 Del Skrevet 15. mai 2024 Du trenger ivertfall 2 dager for å se det meste i dyreparken. Den er enorm og har mye å by på. Anonymkode: 2ee5d...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #15 Del Skrevet 15. mai 2024 Altså, nå går jeg sikkert mot resten,men jeg synes den ikke parken er så stor. 2 dager er nok for å få med seg det meste. Vi var der denne helgen med en 2åring og 5åring. 2 åringen hadde stor glede av parken og også kjøre skuta selv om hun ikke bryr seg om sabeltann. Vi synes hakkebakktoget var kjedelig, spesielt hvis ikke barna har noe forhold til sangene. Jeg ville hatt med en form for vogn eller sykkelvogn for 4åringen. Det kan være mye ståing og kø, og deilig å kunne sette seg ned å skjerme seg litt for de små. Jeg er enig i tipset om å gå innerst i parken med en gang og heller jobbe seg utover. Gå mot kardemommeby først f.eks. Jeg anbefaler å besøke badeland på slutten av dagen. 2 åringen vår ble veldig overstimulert på dag 2 og ville bare leke med skittent gjørmevann som vi gikk forbi inne i parken. Jeg tror vi hadde fått en bedre avsluttning hadde vi dratt i badelandet da. Anonymkode: 54c70...e8d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #16 Del Skrevet 15. mai 2024 Gipetto skrev (2 timer siden): og satser på fireåringen klare å gå Det ville jeg sterkt revurdert. Det er lange avstander for små bein. Spesielt opp til Kutoppen er det drøyt for de små. Anonymkode: 5d994...986 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #17 Del Skrevet 15. mai 2024 Skal dit i sommer (igjen) 4 året på rad. Vi bor alltid i abra havn. Våre 5 og 3 åring elsker det. Hvis dere ikke bryr dere om sabeltann er det 1000 andre ting å gjøre og få med seg. Det finnes dagsprogram på dyreparken appen. Last ned den så får du med deg alt som skjer av dags show osv osv rundt om i parken ☺️ bestill feks mating tkl løvene eller mating å show med apekatter...kos dere! Anonymkode: 1f603...bf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #18 Del Skrevet 15. mai 2024 Jeg var i Dyreparken med tolvåringen i fjor sommer. Mot slutten av dagen ønsket vi oss begge en vogn å bli fraktet rundt i. Vi gikk flere mil pr dag. Fireåringen må ha mulighet til å sitte/hvile/fraktes, og for dere voksnes bein og ryggers skyld vil jeg på det sterkeste anbefale vogn/tralle. Anonymkode: 3b077...05c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #19 Del Skrevet 15. mai 2024 Gipetto skrev (3 timer siden): Vi har bestilt ferie hit i år, og har to fulle dager, pluss en ettermiddag og en formiddag. Aldri vært her før men det ser jo SVÆRT ut. Barna våre er to og fire, veldig inne i Kardemommeby for tiden så har bestilt billetter til Sirkus Jesper. Men er det noe annet vi MÅ få med oss? Eller noe vi kan droppe? De liker for eksempel ikke kaptein sabeltann, så den delen droppes tror jeg.. Tog med Hakkebakkeskogen. Supert hvis det regner pga tak. Den dagen vi kjørte toget pøste det med regn. Badeland er supert. Vi tok først en tur til parken så en tur til Badeland før duppen for toåringen så sov hun noen timer etter bading i vogn mens vi kunne gi ekstra oppmerksomhet til 4 åring. Ang kaptein Sabeltann så kommer det båt med mini forestilling sikkert hver time som er gratis, så det får dere med dere og det er veldig fint også. Ta gjerne en tur i dyreparken. Rolig og mange fine dyr å se på. Flamingo var veldig fint og apene og gjerne de store dyra. Juliussen er fint for 4 åringen mens 2 åring sover, samme med kutoppen. Anonymkode: d026e...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #20 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dyreparken med en 2 og 4 åring 😭 Lykke til Anonymkode: f0493...e44 Det er da bare gøy Anonymkode: ea947...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå