Maleficenta Skrevet 16. mai 2024 #21 Skrevet 16. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Han føler at det er skjevheter i forholdet vårt. Det er det sikkert, vi er jo forskjellige. Men han mener vel at i sum så bidrar han med mer til fellesskapet, familien og parforholdet enn meg, gjør en større innsats enn meg og alt i alt er han mer attraktiv enn meg. Et bedre catch og en bedre partner. Det fører til at han lar være å gjøre ting fordi han ikke vil gjøre ubalansen enda større. For eksempel trenger han å gå ned i vekt og ta tak i helsa for hans egen skyld. Men han vegrer seg fordi da får jo jeg en fit partner uten å fortjene det. Kanskje han tenker at hvis han blir mer fysisk attraktiv så blir det lavere terskel for han å gå fra meg. Jeg er sliten av å aldri strekke til. Får det aldri bra nok til, føler jeg at jeg har kommet meg på ett område så har det fort sklidd ut på et annet. Jeg får liksom aldri til en varig forandring. Og han glemmer aldri de gangene jeg har lovet å ordne opp i noe eller skjerpe meg på noe, men ikke fått det til. Og så skjønner jeg ikke helt hvordan man kan objektivt måle hvem som er best og hvor stor ubalansen er. Folk er jo opptatt av ulike ting? For seg selv er han verdt noe basert på hva han genererer av verdi og hvor mye han får gjort, så antar at han måler meg på samme måte. Da er jo ikke omsorg for barn spesielt verdifullt, for eksempel. Jeg er jo redd for at skjeve forhold ikke holder i lengden. At kreftene og tiden min ikke skal strekke til og til slutt går han lei. Samtidig som jeg forstår at det er tungt for han å føle seg tatt for gitt og som at han ikke får noe igjen for det han gjør. Anonymkode: d923b...093 Han er jo ikke snill mot deg. Det her skal du ikke finner deg i. Han trykker deg ned. For en arrogant selvgod pikk 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #22 Skrevet 16. mai 2024 Skjeve forhold varer ikke det stemmer. Og er han bedre enn deg og mer attraktiv enn deg noe som er særdeles uvanlig at det er mannen som er så finner han nok noen bedre enn deg etterhvert. Oppgraderer. Akkurat slik som kvinner gjør. Anonymkode: 36ad3...8ce
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #24 Skrevet 16. mai 2024 En skal jammen høre mye før øra detter av... Må virkelig lure på hvorfor folk kaster bort tiden sin på sånne forhold. TS, om det er noe som helst hold i at det er skjevhet i samlivet i forhold til hvem som bidrar mest vet du best selv. Hvis dere har forskjellig syn på hva som er verdiskapningen i forholdet så kan det være et problem, ikke dermed sagt at hans mening er mer riktig enn din. Selvsagt er det verdifullt å ta vare på barna! Når det gjelder dette med at han ikke vil ta tak i vektoppgang og helsa, fordi du ikke fortjener en så heit type så er jo det helt latterlig og bizzard tankegang. Er det noe du bare tror, eller har han faktisk sagt det? Uansett så er ikke dette et forhold som gjør at du føler deg bra, så ikke kast bort tiden på gruble på hvem som har rett eller feil, gi han en sjans ved å forklare hvordan dette føles for deg, og flytt hvis han ikke vil høre. Da er dere bare ikke kompatible. Anonymkode: 7c315...52a 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #27 Skrevet 22. mai 2024 Man skal ha tro på seg selv, men man skal ikke tro at man er bedre enn andre. Vi kvinner kan være dumme med oss selv ved at vi sammenligner oss med andre vi tror er bedre enn oss. Men når det er KJÆRESTEN som rangerer oss og trykker oss ned, så bør vi gjerne tenke at vi fortjener en mann som behandler oss med respekt og ser på oss som likeverdige. Anonymkode: 08e70...fdb 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #28 Skrevet 22. mai 2024 Eksen min er forresten en sånn som synes han er bedre enn meg og alle andre. Han liker at andre ser opp til han. Han tenkte nok at jeg gjorde det også (jeg så på oss som likeverdige). Men så gjorde han en brøler som han nok tenkte at han sank i verdi i mine øyne, og da var forholdet i praksis slutt. Et halvt år senere slo han opp, og så viste deg seg at han hadde funnet seg ei ny et par mnd etter det som skjedde Anonymkode: 08e70...fdb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #29 Skrevet 22. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 15.09): uten å fortjene det Hva mener han at du fortjener, da? Hva mener han at du er verdt? Hvor lite elsker han deg når han ser på deg slik? Anonymkode: 66fd3...52a 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #30 Skrevet 22. mai 2024 Du fortjener noe mye bedre enn en sånn mann TS! Ta en alvorsprat med han, gjerne hos familievernkontoret (da jeg tolker at dere har barn). Om han ikke vil være med så gå selv, og få hjelp til å innse at det ikke er du som er feil her. Og om han ikke skjønner hva han faktisk gjør mot deg, og hvor ille det er, og skjølnner at han må endre seg, så vil jeg si du har det mye bedre uten han. Å bli i et sånt forhold vil ødelegge selvfølelsen din fullstendig, det virker som mye er ødelagt allerede. Anonymkode: f195e...58a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2024 #31 Skrevet 22. mai 2024 Her var det mange røde flagg, TS! Han er ikke på langt nær så attraktiv som han selv tror! Attraktivitet kommer først og fremst med personlighet og oppførsel. Og han oppfører seg som en skikkelig dritt mot deg, som går å påpeker at du ikke er bra nok for ham. Du er sikkert ikke perfekt. Men det er så visst ikke han heller. Og du fortjener en mann som støtter deg og løfter deg opp, og ikke en som trykker deg ned og påpeker at du ikke er bra nok for ham. Anonymkode: a480a...9e8 1
Loff77 Skrevet 22. mai 2024 #32 Skrevet 22. mai 2024 Du er nok alt for god for han, innse det først 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå