Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han føler at det er skjevheter i forholdet vårt. Det er det sikkert, vi er jo forskjellige. Men han mener vel at i sum så bidrar han med mer til fellesskapet, familien og parforholdet enn meg, gjør en større innsats enn meg og alt i alt er han mer attraktiv enn meg. Et bedre catch og en bedre partner.

Det fører til at han lar være å gjøre ting fordi han ikke vil gjøre ubalansen enda større. For eksempel trenger han å gå ned i vekt og ta tak i helsa for hans egen skyld. Men han vegrer seg fordi da får jo jeg en fit partner uten å fortjene det. Kanskje han tenker at hvis han blir mer fysisk attraktiv så blir det lavere terskel for han å gå fra meg.

Jeg er sliten av å aldri strekke til. Får det aldri bra nok til, føler jeg at jeg har kommet meg på ett område så har det fort sklidd ut på et annet. Jeg får liksom aldri til en varig forandring. Og han glemmer aldri de gangene jeg har lovet å ordne opp i noe eller skjerpe meg på noe, men ikke fått det til.

Og så skjønner jeg ikke helt hvordan man kan objektivt måle hvem som er best og hvor stor ubalansen er. Folk er jo opptatt av ulike ting? For seg selv er han verdt noe basert på hva han genererer av verdi og hvor mye han får gjort, så antar at han måler meg på samme måte. Da er jo ikke omsorg for barn spesielt verdifullt, for eksempel.

Jeg er jo redd for at skjeve forhold ikke holder i lengden. At kreftene og tiden min ikke skal strekke til og til slutt går han lei. Samtidig som jeg forstår at det er tungt for han å føle seg tatt for gitt og som at han ikke får noe igjen for det han gjør.

Anonymkode: d923b...093

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Angry Man
Skrevet (endret)

Oh lord. 🫢

Vel... en ting som forsåvidt stemmer er jo at svært skjeve forhold statistisk sett ikke varer like lenge som mere like forhold.

Når det er sagt så synes jeg han høres ut som en skikkelig slusk. 😄 Vil ikke slanke seg for da blir han for "hot" for deg? Hahaha. :P 

Tror du en nøytral observatør ville ha synes at han var "bedre" enn deg på forskjellige områder eller er dette utelukkende hans egen subjektive oppfatning? Alle rasjonelle mennesker vil foreks være enig i at omsorg for barn er veldig viktig. Det virker som om du sier at han kanskje ikke deler denne oppfattningen?

edit: jeg vil bare dele en historie om en tidligere venn som var i et forhold med en grei og søt jente. Han mente at han var så mye bedre en henne, at han var modell materiale og bare så utrolig smart og fin på alle måter.

Sannheten var at han hadde et dårligere en gjennomsnittlig utseende. Var overvektig. Var arrogant og egosentrisk. Hun gjorde alt av husarbeidet og betalte mer en han til fellesutgiftene for dette var bare rimelig syntes han siden hun hadde vært så heldig og fått slikt et kupp som han. 🤣

Det finnes noen utrolige dofuser der ute. Prøv å være rasjonell og logisk når du vurderer slike ting så ikke andres irrasjonelle og oppblåste selvoppfattning får stå. 

Endret av Angry Man
AnonymBruker
Skrevet

At du har en kjæreste som påpeker disse "skjevhetene" gjør meg kvalm. Psykisk nedbrytning av deg som person på en ondskapsfull måte er min mening 🚩 Blir du lykkelig av å ha det sånn? 

Der han altid ser på deg som mindreverdig og trykker deg ned 😓

Du fortjener så mye bedre TS. En kjæreste skal bygge deg opp og dere skal føle dere likeverdige i forholdet ❤️

Anonymkode: 39bf3...146

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Det at han sier disse tingene gjør han til en særdeles uattraktiv partner. Hvis du har mer gangsyn enn han på dette området så er du bedre enn han.

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg foreslår at du legger til side alle hans utsagn og meninger, og tenker på situasjonen ut ifra ditt eget perspektiv. Hva er din vurdering av situasjonen? Hva får du ut av relasjonen og familielivet? Har du det bra? Bidrar du til at hjulene går rundt? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du si noe om hvorfor du har valgt en slik partner, ts?

For det er jo du som har valgt ikke bare å etablere et forhold til han, men så å bli samboere, få felles barn etc. Det er mange vurderinger på den veien, mange muligheter til å si «nei, jeg er verdt mer enn denne personen». 

Men hver gang har du laget deg selv en grunn til å fortsette. Til å bli. Til å til og med utvikle forholdet og inkludere barn. 

Han er uvesentlig, tørr jeg si. Om du ikke hadde valgt han, spesifikt, så ville du med tung sannsynlighet valgt en tilsvarende mann. Man er ikke den som har valgt seg selv. Han er ikke den som har bestemt hvilken partner du ønsker deg.

Så ikke fokuser på han. Fokuser på deg, og de livsvalg du har tatt som ledet deg til dette forholdet.

Og så spør du deg selv om du ønsker å modellere ovenfor egne barn at dette er en akseptabel livskvalitet. Eller om det alternativet gjør at du gremmer og skammer deg. Der ligger svaret ditt, ts. Hva ønsker du formidle neste generasjon? Hva er de verdt?

Anonymkode: 6643e...783

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og alt dette "føler" du liksom?

Anonymkode: 0dc7b...ad1

Skrevet

Jeg syns du skal sette deg ned og snakke med ham. Fortell ham hvordan du har det, og at du ikke vil ha det sånn. Og eventuelt en runde med samlivsterapi. Jeg gikk i mange år og følte at livet var en kamp. Mye pga dårlig kommunikasjon med partner.

I et samliv skal man ønske at den andre har det godt, og gjøre fine ting for hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Han høres jo helt forsynet ut! Vil ikke slanke seg fordi du ikke fortjener en slank partner? Altså hva? Noe av det rareste jeg har hørt på KG!

Han er jo ikke noe bra partner på noen måtte! Driver å forteler deg at han er bedre en deg? Det høres jo ut som psykisk mishandling eller noe. Hvorfor er han så bra da? Gjør han ekstremt mye husarbeid? For han er jo åpenbart ikke veldig statene eller flink sosialt... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mmm en overvektig slabbedusk som bygger deg ned.

Finn deg noen andre med god samvittighet 

Anonymkode: aa5b4...009

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en dritt som får deg til å føle deg dårlig om deg selv. Hvorfor får han definere hva som er "bra" og ikke? Helt latterlig. Alle forhold er gi og ta og folk har ulike kvaliteter. Høres ut som han har laget en egen forståelse der han trykker deg ned for å føle seg bedre selv. Skikkelig kjipt gjort. 

Anonymkode: fa9e7...0aa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en skikkelig innbilsk selvdigger! Du fortjener bedre! Ikke tro ETT sekund at han er bedre enn deg. De som VIRKELIG har noe å skryte av, de trenger ikke å skryte!

Anonymkode: 08e70...fdb

• Liker 2
Skrevet

Så han sa noe utrolig dust om hvorfor han ikke vil ta tak i helsa si. Men stemmer resten? Gjør han og får til mye for dere, mens det du gjør ofte faller i fisk? I så fall, hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet

Sånn generelt, om forholdet ikke gjør at du føler deg bra, at du har mer igjen for å være i det enn å ikke være i det, så kan det være lurt å tenke over om man virkelig skal bruke livet sitt på å ha det litt verre for hver dag. 

Anonymkode: cd786...79e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke riktig god ut👀

Hvorfor påpeker han de tingene? Og hvorfor mener han at han et bedre enn deg? Høres helt banalt ut.

La meg si det sånn. Jeg leier en liten leilighet med 2 soverom. Er alenemor. Og er ufør.

Kjæresten min eier en svær leilighet(type 200 kvm) 45 min fra meg. Han tjener nærmere 2 mill og har to unger.

Allikevel er det hit de kommer på overnatting. Ungene hans elsker min lille leilighet. Og en perfekt dag er at vi går på tur, går på en lekeplass, spiser en is, spiser middag samlet og spiller litt sammen på kveldene. Jeg er ikke materialistisk og liker enkle gleder, intimitet og det å være sammen med de jeg er glad i.

Eneste «skjevheten» er at han tjener mer enn meg, men det gjør han jo ikke bedre enn meg som person.

Vi er likeverdige partnere og vi løfter hverandre. Og ærlig talt er jeg vel hakket mer bossy enn han 🤭 Finn deg en som behandler deg med respekt og som støtter og oppmuntrer deg.

Er jo helt søkt å si at en ikke vil gå ned i vekt for en mener da at en blir FOR HOT?🫣🤣

Gå. Han behandler det som dritt. 

Anonymkode: 8b0de...cbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva er DIN vurdering?

bidrar han med mer til fellesskapet, familien og parforholdet enn meg,

Tjener han mer penger? Gjør han mesteparten av husarbeidet? Er det han som planlegger helgehandling, sparing, oppussing, gaver til familiens bursdager, besøk/kontakt med familie og venner? Er han den som er omsorgsfull og blid og gir alle i familien en god og trygg følelse?

gjør en større innsats enn meg

Hvilke felter mener han at han gjør en større innsats på? (Ut fra ditt innlegg ser vi bare at han gjør en innsats for å splitte dere og ødelegge forholdet med kritikk av deg og å hevde egen fortreffelighet.)

og alt i alt er han mer attraktiv enn meg.

Stemmer det da? Han er temmelig ufyselig og noe overvektig, men du fant ham attraktiv, så klart. Hva tenker du selv?

Et bedre catch og en bedre partner.

Er han virkelig det?? Ut fra innlegget ditt virker det IKKE som om du er enig med ham…

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Anonymkode: d923b...093

Anonymkode: 5cbf1...a64

Skrevet

Dæven for et catch du har fått 🙄

Skrevet

Denne mannen er ikke moden for et forhold og du skal ikke være en prøvekanin for hans forkvaklede meninger om et forhold. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er jo redd for at skjeve forhold ikke holder i lengden. At kreftene og tiden min ikke skal strekke til og til slutt går han lei. Samtidig som jeg forstår at det er tungt for han å føle seg tatt for gitt og som at han ikke får noe igjen for det han gjør.

At han går lei.......? 

Hvorfor i helsikes er du sammen med han? 

Ta tak, rydd opp og gå. Helt frivillig å være sammen med en sånn klovn.

Anonymkode: 52aa5...865

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er han helt psyko? Vegrer seg for å slanke seg, fordi da blir han for hot for deg? Mannen er gal!

Anonymkode: e7f50...cce

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...