Gå til innhold

Hundeskåler fra Kina. Er det safe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nylig et forhøyet stativ med matskåler til bikja mi. Den kom med en plastskål og en skål i rustfritt stål. Nå har jeg helt noia for om jeg serverer hunden min mat og vann i giftige matskåler😫 noen som vet hvor man trygt kan få kjøpt  dette uten toksiner her til lands? Føler alt jeg finner på dyrebutikker er produsert i Kina.. men det er kanskje andre regler for innhold i produkter ved import?

Anonymkode: abc83...1f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Kjøpte nylig et forhøyet stativ med matskåler til bikja mi. Den kom med en plastskål og en skål i rustfritt stål. Nå har jeg helt noia for om jeg serverer hunden min mat og vann i giftige matskåler😫 noen som vet hvor man trygt kan få kjøpt  dette uten toksiner her til lands? Føler alt jeg finner på dyrebutikker er produsert i Kina.. men det er kanskje andre regler for innhold i produkter ved import?

Anonymkode: abc83...1f1

Ja, norske butikker har regler for produkter. Det kan være akkurat det samme produktet, det kan også være at det ikke er forsvarlig å bruke. Man må dessverre betale for vissheten. Kan du ikke bytte ut skålene bare? 

Anonymkode: a3b53...23a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kasta hele skiten i søpla. Det er en grunn til at Temu-dritt er billig.

Anonymkode: ec3d0...d56

• Liker 3
Skrevet

At noe produseres i Kina er ikke et tegn på at det er dårlig kvalitet eller giftig.

Mye produseres i Kina.

Men det finnes mange useriøse fabrikker. Og useriøse importører. Og useriøse selgere.

En seriøs selger kjøper fra en seriøs importør som bruker seriøse fabrikker.

Temu er ikke en seriøs selger. Det er en grunn til at de klarer å selge så billig som de gjør (med gratis frakt!).

Gå til en norsk dyrebutikk og kjøp der. Er det plast så forsikrer du deg at plasten er fri før bpa som et minimum. Kan ikke butikken svare for dette så kjøper du fra et annet sted. 

AnonymBruker
Skrevet

Stål er vel ganske safe :)

Anonymkode: d80dc...4cc

AnonymBruker
Skrevet

Bruk porselenskåler. Det finner du billig på bruktbutikker! 

Anonymkode: 5e811...715

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 7.18):

Hadde kasta hele skiten i søpla. Det er en grunn til at Temu-dritt er billig.

Anonymkode: ec3d0...d56

Av utstyr til dyr er det gjerne det samme du får på Temu som i dyrebutikk til 10 ganger prisen. 

Jeg bruker porselen. 

Anonymkode: bfaf3...7d0

AnonymBruker
Skrevet

Hysteri

Anonymkode: b5cd8...93c

AnonymBruker
Skrevet

Plastskålen ville jeg ikke brukt. 
Det du får kjøpt på dyrebutikken oppfyller kravene til å brukes til mat. Det du kjøper på Temu OL vet du ikke om oppfyller kravene. Kanskje gjør de det, kanskje ikke. Jeg ønsker ikke å utsette mine hunder for den risikoen. 

Anonymkode: a1edc...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...