AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Kjøpte nylig et forhøyet stativ med matskåler til bikja mi. Den kom med en plastskål og en skål i rustfritt stål. Nå har jeg helt noia for om jeg serverer hunden min mat og vann i giftige matskåler😫 noen som vet hvor man trygt kan få kjøpt dette uten toksiner her til lands? Føler alt jeg finner på dyrebutikker er produsert i Kina.. men det er kanskje andre regler for innhold i produkter ved import? Anonymkode: abc83...1f1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Kjøpte nylig et forhøyet stativ med matskåler til bikja mi. Den kom med en plastskål og en skål i rustfritt stål. Nå har jeg helt noia for om jeg serverer hunden min mat og vann i giftige matskåler😫 noen som vet hvor man trygt kan få kjøpt dette uten toksiner her til lands? Føler alt jeg finner på dyrebutikker er produsert i Kina.. men det er kanskje andre regler for innhold i produkter ved import? Anonymkode: abc83...1f1 Ja, norske butikker har regler for produkter. Det kan være akkurat det samme produktet, det kan også være at det ikke er forsvarlig å bruke. Man må dessverre betale for vissheten. Kan du ikke bytte ut skålene bare? Anonymkode: a3b53...23a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #3 Skrevet 16. mai 2024 Hadde kasta hele skiten i søpla. Det er en grunn til at Temu-dritt er billig. Anonymkode: ec3d0...d56 3
Snublefot62 Skrevet 16. mai 2024 #4 Skrevet 16. mai 2024 At noe produseres i Kina er ikke et tegn på at det er dårlig kvalitet eller giftig. Mye produseres i Kina. Men det finnes mange useriøse fabrikker. Og useriøse importører. Og useriøse selgere. En seriøs selger kjøper fra en seriøs importør som bruker seriøse fabrikker. Temu er ikke en seriøs selger. Det er en grunn til at de klarer å selge så billig som de gjør (med gratis frakt!). Gå til en norsk dyrebutikk og kjøp der. Er det plast så forsikrer du deg at plasten er fri før bpa som et minimum. Kan ikke butikken svare for dette så kjøper du fra et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #5 Skrevet 17. mai 2024 Stål er vel ganske safe Anonymkode: d80dc...4cc
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #6 Skrevet 17. mai 2024 Bruk porselenskåler. Det finner du billig på bruktbutikker! Anonymkode: 5e811...715
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #7 Skrevet 17. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 7.18): Hadde kasta hele skiten i søpla. Det er en grunn til at Temu-dritt er billig. Anonymkode: ec3d0...d56 Av utstyr til dyr er det gjerne det samme du får på Temu som i dyrebutikk til 10 ganger prisen. Jeg bruker porselen. Anonymkode: bfaf3...7d0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #9 Skrevet 17. mai 2024 Plastskålen ville jeg ikke brukt. Det du får kjøpt på dyrebutikken oppfyller kravene til å brukes til mat. Det du kjøper på Temu OL vet du ikke om oppfyller kravene. Kanskje gjør de det, kanskje ikke. Jeg ønsker ikke å utsette mine hunder for den risikoen. Anonymkode: a1edc...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå