Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg (ei kvinne i 40-årene) har begynt å bruke Tise, da jeg fikk med meg at "alle unge" er på Tise og ikke på finn. Og ja, jeg ser at utvalget av klær og  vesker, f.eks, er bedre på Tise. Men, da har jeg bydd på, la oss si, 10 ting. Jeg bydde summen som ble etterspurt, og betalte hele + frakt til meg med engang. Bare 3 av tingene ble faktisk sendt til meg, som er langt under halvparten. Hun ene selgeren svarte at hun tar bare Vipps. Og de andre budene ble bare ignorert, gikk ut på tid og pengene blir returnert til meg. Noe som er jo greit og er ikke noe problem, ingen spesielle ting jeg har bydd på og alle de er det mange av på Tise. Men altså, har dere andre samme erfaring? Å by på Tise er ikke samme som å kjøpe altså? Men ca 30% sjanse å få kjøpt en ting, hvis selgeren faktisk gidder å sende, og ikke bare ghoster deg. Har jo ikke opplevd samme på finn. 😒 

Anonymkode: 6ad0e...ef8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme erfaring jeg har, så har sluttet å kjøpe der. Purret på en jeg så var inne på appen, men som aldri så på henvendelsen min. Spurte om hun ikke kunne svare da tingen var en gave som jeg trengte kjapt. Fikk aldri noe svar og tiden gikk ut. En annen gang fikk jeg svar etter 8 dager.....uten at hun svarte på noe av det jeg spurte om.

Anonymkode: 56e60...da7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt mye på Tise, men passer på at jeg kun kjøper fra nyere annonser og selgere som har gode tilbakemelding.

Anonymkode: e5d0d...da7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært borti en som aldri svarte, og en annen som ikke skulle selge allikevel (Ta vekk annonsen da, ditt NEK!!) Begge disse fremstod som veldig unge. 

Men de andre jeg har handlet med har vært hyggelige og kjappe! 

Anonymkode: 9b25f...96e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sletter budet om de ikke svarer innen Max 1 døgn. Jeg gidder ikke sitte sånn å vente på en gjøk som ikke følger opp. Da går jeg videre til neste. 

Jeg selger kun via Vipps. Jeg synes det går tregt via tise payment. Jeg hater ekstra kostnad på latterlig lave priser. Og jeg selger fordi jeg trenger penger nå. Jeg synes også mange sender latterlig sent via appen.

Generelt undrer jeg meg over folk som selger eller skal kjøpe, også ikke følger opp.

Kjøpere som bare har igjen å betale gir ikke lyd fra seg. Og selgere som skal selge blir stille.
Irriterende !! 

Anonymkode: 300d7...7b4

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri vært uheldig, men jeg sletter også bud som ikke blir akseptert innen 1 døgn. Gidder ikke vente en evighet på at det skal godtas. Særlig når man ser at personen har vært aktiv innen det døgnet men ikke gitt respons.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme erfaring. 

Anonymkode: 70f9b...c1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også vurdert å slette budet hvis jeg ikke fikk svar i løpet av det første døgnet. Men jeg har vært ute for én kjøper som la inn bud på samme plagg to dager på rad og slettet dem.

Begge gangene var sent på kvelden/natten, og jeg så om morgenen at budet var slettet noen timer senere på natten. Lurer på om vedkommende ble snurt fordi jeg ikke satt våken hele natten for å akseptere eventuelle bud? 😂

Anonymkode: cabb7...3ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tise er en vits da selgerne i hovedsak er så unge at de sitter på jenterommet uten å vite forskjell på silke og polyester, lin og akryl eller skinn og syntetisk hud.

Anonymkode: 7601c...1d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stortsett god erfaring på Tise, men jeg holder meg unna de som kun ønsker Vipps. 

Har gjort det én gang og ble lurt. Dette en influencer med mange følgere og tenkte at det var trygt, men så fort pengene ble vippset sluttet hun å svare. 

Det hender jeg ikke svarer på bud hvis jeg er på reise og ikke rekker å sende snarest. På skambud, blokkerer jeg. Orker ikke slike mennesker da erfaringsmessig er det de som skal krangle på varen. 

Også rapporterer jeg de som legger ut et plagg med pris også godtar de ikke prisen de har oppgitt fordi det er for lavt. Og de som vil ha budrunde fordi plagget visstnok er så populært, men plagget er fortsatt til salgs lenge etter budet du la inn ble avvist.

Anonymkode: a519d...ef0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt null problemer, men sender alltid melding om tingen enda er ledig før jeg byr. Da unngår jeg å by på ting som har ligget ute kjempelenge som har blitt gitt bort til Fretex i mellomtiden. 

Anonymkode: 50c2f...946

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som «selger» syns jeg det er skikkelig stas å få bud/melding om noe jeg har ute til salgs. Slipper alt jeg har for å ordne forsending etc.- forstår meg ikke på de som ikke svarer ? Og på bud på antydning?! Merkelig.. Hva slags produkter er det snakk om? 

Anonymkode: 5b712...3d6

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har kjøpt mye på Tise, men passer på at jeg kun kjøper fra nyere annonser og selgere som har gode tilbakemelding.

Anonymkode: e5d0d...da7

TS her. Ja, jeg har jo ikke sjekket at det er nye annonser. Visste ikke at det var en greia. Kanskje jeg burde begynne å se på det.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Som «selger» syns jeg det er skikkelig stas å få bud/melding om noe jeg har ute til salgs. Slipper alt jeg har for å ordne forsending etc.- forstår meg ikke på de som ikke svarer ? Og på bud på antydning?! Merkelig.. Hva slags produkter er det snakk om? 

Anonymkode: 5b712...3d6

F.eks. sånn stor shopping veske, Day bag, det ligger en flust av de på Tise men av et eller annet grunn har jeg nå bydd på 3, men fortsatt har ingen bag. 😅 Også Nike treningsbag, tenkte for dattera mi for svømming, men har også bydd på 2, og ingenting.  Jeg tror altså ikke det er noe spesielle ting, de er ikke dyre i innkjøp, og er mange av på Tise. 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Har hatt null problemer, men sender alltid melding om tingen enda er ledig før jeg byr. Da unngår jeg å by på ting som har ligget ute kjempelenge som har blitt gitt bort til Fretex i mellomtiden. 

Anonymkode: 50c2f...946

TS her.
Jeg har i grunn likte nettopp det med Tise at jeg sliper å kommunisere med selgeren i det hele tatt 😅 Ja, 35 kroner for hver kjøp er sure penger, men jeg betaler heller det enn å skriver en melding. 🤣

Nei, men ser dere, det er tydeligvis en annen kultur på Tise. Det må være fordi dere som henger der er yngre. Dere sjekker altså at selgeren er pålogget, at annonsen er nyere, og at dere sletter bud som ikke blir akseptert innen en døgn. Godt å vite. Utgår ikke annonser på Tise etter en måned altså, slik som de gjør det på Finn? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville også vurdert å slette budet hvis jeg ikke fikk svar i løpet av det første døgnet. Men jeg har vært ute for én kjøper som la inn bud på samme plagg to dager på rad og slettet dem.

Begge gangene var sent på kvelden/natten, og jeg så om morgenen at budet var slettet noen timer senere på natten. Lurer på om vedkommende ble snurt fordi jeg ikke satt våken hele natten for å akseptere eventuelle bud? 😂

eller er det noen som byr på fylla og ombestemmer seg 🤣

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har samme erfaring som deg. Aldri fått kjøpt noe fra Tise, selger bare ignorerer og lar budet gå ut. På ting de har hatt liggende der i mange måneder. Virker ikke som de er interessert i å selge

Anonymkode: 60c61...f99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

eller er det noen som byr på fylla og ombestemmer seg 🤣

Tanken har slått meg, men to netter på rad midt i uken? Eller så er det kanskje en person med dårlig impulskontroll og/eller beslutningsangst? 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme erfaring her også dessverre🙈 Jeg sletter bud dersom selger ikke reagerer i løpet av 1 døgn. Jeg kjøper stort sett ting fra voksne selgere (turklær/ull osv), men de er like surrete som de unge😂😂 Men jeg har også opplevd å få tilsendt ting som er fint pakket, med ekstra blomst og hilsen - så koselig🥰🥰

Anonymkode: d3c85...98c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en god del useriøse. Jeg har også fått beskjed om at de ikke finner varen. Uten at de sletter annonsen, gr! 

Men har samtidig kjøpt en god del. Så det finnes seriøse også 

Anonymkode: ea1da...b5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 14.09):

Jeg (ei kvinne i 40-årene) har begynt å bruke Tise, da jeg fikk med meg at "alle unge" er på Tise og ikke på finn. Og ja, jeg ser at utvalget av klær og  vesker, f.eks, er bedre på Tise. Men, da har jeg bydd på, la oss si, 10 ting. Jeg bydde summen som ble etterspurt, og betalte hele + frakt til meg med engang. Bare 3 av tingene ble faktisk sendt til meg, som er langt under halvparten. Hun ene selgeren svarte at hun tar bare Vipps. Og de andre budene ble bare ignorert, gikk ut på tid og pengene blir returnert til meg. Noe som er jo greit og er ikke noe problem, ingen spesielle ting jeg har bydd på og alle de er det mange av på Tise. Men altså, har dere andre samme erfaring? Å by på Tise er ikke samme som å kjøpe altså? Men ca 30% sjanse å få kjøpt en ting, hvis selgeren faktisk gidder å sende, og ikke bare ghoster deg. Har jo ikke opplevd samme på finn. 😒 

Jeg kan fort være den du har sendt bud til, jeg får ikke varsler lenger og irriterer meg stort over det for da får jeg ikke led meg at noen gir bud

Anonymkode: 2158b...7af

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...