AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Hvordan opplever dere som har vært i samme situasjon at det er å bo i hans hus uten å kjøpe seg inn? Føler man at man er på besøk eller føles det som et felles hjem? Anonymkode: 50bbd...ce0
Granskudd Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 (endret) (Skrevet i beste mening!) Jeg har ikke konkret svar på det du lurer på, jeg bare tenkte umiddelbart; Nei, Nei og Nei. Det er ikke smart å flytte inn i et hus som noen andre eier uten en veldig god samboerkontrakt. Hva skjer for eksempel den dagen du ikke ønsker å bo der lenger, hva med verdiøkningen på huset, skal du få glede av den om du er med å pusser opp? Og om du ikke får det, ønsker du virkelig å bo i et hus som aldri vil bli deres, men allltid være i hans eie? Hva med når dere begynner å krangle, og han truer deg med å kaste deg ut av "hans hus"? Hva om dere får barn? Vil barna da arve huset om han går først? Hvor skal du i såfall bo da? Vil du få mulighet til å kjøpe deg inn senere? Hva skal du få igjen for dette? Skal du betale husleie? Skal dere i såfall signere leiekontrakt? Jeg håper dere har diskutert dette veldig nøye utover hvorvidt det vil føles som et felles hjem og at dere signerer en konkret og tydelig samboerkontrakt før du flytter inn! Endret 15. mai 2024 av Granskudd 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Hadde ikke giddet å kjøpe meg inn før jeg ser samboerskapet går bra. Og ville tatt opp heller temaet å kjøpe meg inn etterhvert eller at vi kjøper noe annet senere. Anonymkode: 2f9dd...079 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #4 Skrevet 15. mai 2024 Ja, det er litt vanskelig å "bo seg inn i det" når det ikke er ens eget. I vårt tilfelle så var huset nedbetalt og han mente at det var dumt om jeg tok opp lån og betalte banken renter for å kjøpe meg inn og betale ham penger han ikke trenger. Så jeg prøver å spare på egenhånd og så får vi se... Jeg har bodd her i 5 år og det føles både som mitt og samtidig ikke. Hjalp litt da vi fikk barn, det er jo deres hjem. Anonymkode: 5799a...782
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 Jeg har tidligere flyttet inn i eks sitt hus, men har kjøpt meg inn da. Denne gangen var jeg tydelig mot min samboer, at jeg ville at vi skulle kjøpe noe nytt sammen👌☺️ Anonymkode: 92313...132
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #6 Skrevet 15. mai 2024 Umulig å si, uten å vite forutsetningene deres. Kan være en grei løsning om dere planlegger å flytte videre. Om du uansett ikke har råd til eget, og får bo temmelig rimelig der. Om du eier eget og leier ut, slik at du også er i markedet. Om man prøver ut samboerskap. Eller i motsatt ende. Om eksen og han har kjøpt sammen, og mange av valgene er hennes. Om han føler han kan bestemme alt. Om leien er så høy at man ikke tjener noe på det. Personlig ville jeg kun gjordt det i en overgangsfase. Har egenkapital, og ønsker å eie eget, og starte med "blanke ark" ellers vil huset alltid være mest hans. Anonymkode: b72dc...531
Fremmed fugl Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 Du kan vel låne til å kjøpe deg inn av han uten renter og avdrag, med tilbakebetaling ved eventuelt samlivsbrudd. Da vil dere dele på eventuel verdistigning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå