AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Greia er at jeg bor i hans hus, sammen har vi fått et barn. De siste to årene har han vist meg mindre og mindre kjærlighet, og han sluttet plutselig å si at han elsket meg og var glad i meg for lenge siden ( noe han startet med å si og sa flere ganger om dagen før i tiden ). Jeg har tatt opp dette flere ganger for å høre om han egentlig ikke vil være sammen med meg lengre og hva han tenker. Og han svarer alltid med samme setning " Hadde jeg ikke ville vært sammen med deg så hadde du ikke bodd her" Jeg liker ikke den setningen fordi det får meg til å føle meg så på besøk i huset her, og at den dagen han er lei av meg så bare kaster han meg ut. Jeg skjønner jo at ved et brudd så må jeg flytte, men den setningen gjør at jeg føler meg så liten. Han gir aldri noen ordentlige svar på det jeg tar opp og det er det jeg blir sittende igjen med. Hva tenker dere, hadde dere følt på den setningen? Han blir oppgitt over meg når jeg sier at jeg føler på den setningen. Anonymkode: 36701...7fb 2 18
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Jeg ville spurt ham neste gang. Rett ut. Bedt ham forklare hva han mener med den uttalelsen. Anonymkode: 53c3c...bfb 10
Kålrota Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Han kan jo like gjerne mene det som at han selvsagt er glad i deg og det at dere bor sammen beviser det? Dere må prate ordentlig om at du føler at han trekker seg unna og at du er sårbar fordi du ikke eier boligen (er det mulig å gjøre noe med det?). Dette vil bare eskalere når du føler deg usikker og han oppfatter det som mas. Prate, ikke beskylde er mitt tips. 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #4 Skrevet 15. mai 2024 Jeg forstår at du reagerer når han nå svarer med den setningen konsekvent istedenfor å si at han elsker deg og er glad i deg, som han før ville sagt. Det virker som om han går rett i forsvar, samtidig som det synes å være en form for underliggende trussel, om at dette bare er ditt hjem så lenge du gjør ham fornøyd... Og da lurer jeg veldig på hvordan dere gjør det med økonomi og arbeidsfordeling i dette forholdet. Har du gått rett i kvinnefella? Deler dere på herdagslige oppgaver og ansvar for hjem og barn? Anonymkode: a3511...bcd 7 6
Knoyken Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 Noen ganger sier jeg til min kone: "kjør forsiktig", "pass på den skarpe kanten" og "ikke vær helt dersom den faller nå". Så lenge dere har det fint må du nok ikke legge så stor vekt på den måten du søker konstant bekreftelse på også, men forstår godt hva du mener og sikter til. Lykke til videre videre.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #6 Skrevet 15. mai 2024 Når forelske er over og man bygger dypere kjærlighet pleier ikke det være kjærlighetserklæring så ofte. (Inviduelt her) Har forelskelsen gått over til et platonisk forhold, så er det også greit å avklare. Dette du skriver gir faktisk ingen pekepinn hvilken retning i vinden han er. Er han dårlig til å kommunisere? Avvikende? Setter han deg på plass med dette svaret fordi du kanskje krever mer oppmerksomhet enn han orker? Anonymkode: 53f18...1c9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 Jeg er kvinne, men orker ikke den typen mas etter oppmerksomhet. Føler han jeg er fjern, greit nok, ta det opp på en saklig måte, få en forklaring, så deg til ro med den. Fortsetter han? Da hadde han fått svaret "hadde jeg ikke vært det så ville jeg ikke bodd her med deg". Det er jo sannheten. Anonymkode: 9da79...485
svartkatt Skrevet 15. mai 2024 #8 Skrevet 15. mai 2024 Hva er det du sier eller spør om før han sier det? Har du spurt hvorfor han ikke sier 'jeg elsker deg' lengre?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #9 Skrevet 15. mai 2024 Problemet her er jo at du ikke eier noe av huset, og at han understreker det. Jeg hadde ikke likt det! Du føler deg sårbar i forholdet. Det blir litt som om du lever på nåde og søker støtte, men får bekreftet at du lever på nåde. Hvor gammel et barnet? Jeg er en kynisk faan som har sluttet å tro på julenissen for lenge siden. Planlegg og sett deg selv i en bedre posisjon. Slik at det er han som tigger om bekreftelse neste gang. Hva er du? En jævla hund? Anonymkode: b1724...e60 14 10
PusheenPusheen Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 (endret) Tar du opp dette relativt ofte? Det kan jo være slitsomt og triggende i seg selv, for dere begge? Synes selvsagt han burde svare litt bedre siden dette er noe du går rundt å bekymrer deg for. Hva med å sette dere ned og prate skikkelig? Sier man sånn i forbi-farten, kan det fort kanskje høres "masete" ut? Er det ingen mulighet for deg å kjøpe deg inn i huset? Det handler jo om trygghet for deg også. Hvis det skjer ham noe, hva skjer med deg da? Og barnet? Hvor skal dere bo? Endret 15. mai 2024 av PusheenPusheen 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Skrevet 15. mai 2024 Skjønner deg. Når han får slikt et spørsmål fra deg, så burde han gjøre alt for å forsikre deg om at han fortsatt elsker deg. Gi deg en ordentlig klem og si at han elsker deg. Det kan på den andre side være uattraktivt for han om du viker veldig usikker og bekreftelsesøkende. Sett deg ned med han. Forklar hvordan du føler. Deretter må du parkere den usikkerheten. Eller gå, dersom det preger deg for mye Anonymkode: b7e02...29e 2 1
kaarebjarne Skrevet 15. mai 2024 #12 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Greia er at jeg bor i hans hus, sammen har vi fått et barn. De siste to årene har han vist meg mindre og mindre kjærlighet, og han sluttet plutselig å si at han elsket meg og var glad i meg for lenge siden ( noe han startet med å si og sa flere ganger om dagen før i tiden ). Jeg har tatt opp dette flere ganger for å høre om han egentlig ikke vil være sammen med meg lengre og hva han tenker. Og han svarer alltid med samme setning " Hadde jeg ikke ville vært sammen med deg så hadde du ikke bodd her" Jeg liker ikke den setningen fordi det får meg til å føle meg så på besøk i huset her, og at den dagen han er lei av meg så bare kaster han meg ut. Jeg skjønner jo at ved et brudd så må jeg flytte, men den setningen gjør at jeg føler meg så liten. Han gir aldri noen ordentlige svar på det jeg tar opp og det er det jeg blir sittende igjen med. Hva tenker dere, hadde dere følt på den setningen? Han blir oppgitt over meg når jeg sier at jeg føler på den setningen. Anonymkode: 36701...7fb Han er lei av å bekrefte at han ønsker å være sammen deg hele tiden. Det han sier, er at dersom han ikke hadde ønsket å være sammen med deg, så hadde du visst det, i form av at du ikke hadde bodd i huset lenger. Dere har bare omvendt måte å kommunisere på, uten at noen av måtene er feil eller rett.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #14 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Greia er at jeg bor i hans hus, sammen har vi fått et barn. De siste to årene har han vist meg mindre og mindre kjærlighet, og han sluttet plutselig å si at han elsket meg og var glad i meg for lenge siden ( noe han startet med å si og sa flere ganger om dagen før i tiden ). Jeg har tatt opp dette flere ganger for å høre om han egentlig ikke vil være sammen med meg lengre og hva han tenker. Og han svarer alltid med samme setning " Hadde jeg ikke ville vært sammen med deg så hadde du ikke bodd her" Jeg liker ikke den setningen fordi det får meg til å føle meg så på besøk i huset her, og at den dagen han er lei av meg så bare kaster han meg ut. Jeg skjønner jo at ved et brudd så må jeg flytte, men den setningen gjør at jeg føler meg så liten. Han gir aldri noen ordentlige svar på det jeg tar opp og det er det jeg blir sittende igjen med. Hva tenker dere, hadde dere følt på den setningen? Han blir oppgitt over meg når jeg sier at jeg føler på den setningen. Anonymkode: 36701...7fb Min kan gjerne si noe liknende som : "hadde jeg ikke likt deg så hadde jeg ikke vært sammen med deg". Per nå er det kun hans hus, men vi har tidligere eid huset sammen. Menn og kvinner har nok en forskjellig tilnærming til følelser o.l, men syns likevel det er rart at han før sa masse kjærlige ting til deg som han ikke lenger gjør. Anonymkode: cc656...e49
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #15 Skrevet 15. mai 2024 Tror ikke han mener det så vondt som du føler på det. Kjærlighet språk er forskjellige. Noen sier det med ord andre viser det med småting i hverdagen. Men du kan jo tulle det litt frem istedenfor å mase om det. Hvis noen maser på meg for sånt. Da får jeg ikke lyst til å si det. For da blir det til at man kun sier det, fordi man ble bedt om det. Også blir det også feil. Jeg trenger ikke høre det. Jeg vet det. Men han kan nok av og til klage på det andre veien, men minner han om at han ikke sier det så ofte selv. Men jeg kan da si det i litt tullete situasjoner. Feks der han blir litt sur for noe slo seg, gjorde noe feil osv. Er bra jeg elsker deg da Anonymkode: e529f...818 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #16 Skrevet 15. mai 2024 Hailly skrev (5 minutter siden): Gift dere og ei huset sammen. Tror du folk automatisk får halve huset om de gifter seg? 😂 Kjøp deg inn i huset hans og ei det sammen, heter det. Anonymkode: 8c7e8...438 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #17 Skrevet 15. mai 2024 Maktforskjell i forholdet er ikke bra. Her har han makt over deg fordi han kan når som helst kaste deg ut. Jeg liker ikke sånn mele sin egen kake. Hvor står du TS og hva er planen din videre? Det er viktig at du kan stå på egne bein. At du ikke gjør deg selv avhengig av han. Anonymkode: bc59a...561 5 4
Gjest Hailly Skrevet 15. mai 2024 #18 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du folk automatisk får halve huset om de gifter seg? 😂 Kjøp deg inn i huset hans og ei det sammen, heter det. Anonymkode: 8c7e8...438 Nei. Han kan føre halvparten over på henne. Hun har brukt kroppen sin på å klemme ut en unge til han. Det burde være selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #19 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Og han svarer alltid med samme setning " Hadde jeg ikke ville vært sammen med deg så hadde du ikke bodd her" Jeg hater setninger som dette. Eksen min sa det hele tiden når jeg spurte hva han føler for meg, om han vil ha dette forholdet, hva det er han vil. "Om ikke så hadde jeg ikke vært her". Han viste meg ingen kjærlighet, ingen omtanke, ingenting. Til slutt bare gjosted han meg. Han svarte på alt med den " .. hvis ikke hadde jeg ikke vært her/gjort ditt/sagt datt". Men aldri noe rett ut. Anonymkode: c6cbc...442 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #20 Skrevet 15. mai 2024 Hailly skrev (14 minutter siden): Gift dere og ei huset sammen. Man blir ikke automatisk eier av halve huset selv om man gifter seg. Anonymkode: 9723f...0b6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå