Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som synes det? Her i Sør-Norge er det sol og mange varmegrader, men de siste dagene har vi også hatt mye vind. Og det er jo ingenting å finne på med 2 mnd gammel baby😅 Trilleturer er kun greit når hun sover, og det er virkelig ikke alltid. I bæresjal og sele er det for varmt synes jeg… Har et slikt UV telt, men baby ligger kun 10 min der, før hun er lei. Ellers har vi ikke skygge på uteområdet vårt før sola går ned. 
Så jeg sitter nå inne og venter på at far kommer hjem og synes ufattelig synd på meg selv, savner jobben og vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom sommeren. 

Tips til sommer med liten baby?

Anonymkode: 5ab47...000

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På Ikea hadde de i alle fall i fjor slikt stort seil, slik at man kunne skygge over store deler av uteplass. Ville også investert i en stor parasoll over utemøblement slik at du kan spise, amme, med mer, ute. 

Hva gjør du ute vanligvis, som du ikke gjør nå?

Anonymkode: d135d...3cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp parasoll eller solseil.

Anonymkode: a2f64...e6e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På Ikea hadde de i alle fall i fjor slikt stort seil, slik at man kunne skygge over store deler av uteplass. Ville også investert i en stor parasoll over utemøblement slik at du kan spise, amme, med mer, ute. 

Hva gjør du ute vanligvis, som du ikke gjør nå?

I dette været kunne vi ikke hatt verken parasoll eller solseil, det blåser for mye. 
Jeg hadde vært aktiv 😅 vært på sjøen i båt, eller fjellturer, skitur på fjellet hvor det enda ligger snø. Jeg hadde ligget i sola og solt meg, hjulpet søster på gården. Alt jeg ikke kan med baby😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I dette været kunne vi ikke hatt verken parasoll eller solseil, det blåser for mye. 
Jeg hadde vært aktiv 😅 vært på sjøen i båt, eller fjellturer, skitur på fjellet hvor det enda ligger snø. Jeg hadde ligget i sola og solt meg, hjulpet søster på gården. Alt jeg ikke kan med baby😅

Solseil er fastmontert så det blåser ikke bort. Høres ut som du må se muligheter og ikke begrensninger

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Kjenner meg igjen og føler med deg! 😅 Baby på tre mnd her. Vet ikke hvilket UV-telt du har, men jeg kjøpte et stort et sånn at jeg også får plass inni sammen med ungen. Da går det litt bedre. Ellers så sitter jeg klistra til solveggen når hun dupper og planlegger familietur til varmen i høst når far skal ha perm 😂

AnonymBruker
Skrevet

Mulig vi er heldige og har sovebabyer, så bare overse dette hvis der stemmer og er provoserende😅

Vi lar våre 1.5 uker gamle babyer ligge inne i den svale stuen og setter oss ute med babycallen. De sover gjerne 2 timer av gangen før de trenger noe. Sjekker selvsagt innom dem av og til selv om det ikke kommer lyd fra babycallen. Da kan vi nyte noen timer i sola likevel😊

Anonymkode: 4ec26...61c

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i blokk?

Fikk mai baby. Så vi kjøpte en paviljong.  Det  blåste til tider godt der vi bodde også. Men godt festet og åpne vegger og luftehull i taket gikk fint. 

Ellers dro jeg ofte på besøk til andre som feks mamma venner osv som hadde vetanda vi kunne sitte på. Der det finnes sol finnes det også mye skygge. 

Før baby nunne regulere kropostemeraturen hadde jeg baby bad på kjøkkenet og tok en dupp i vann om han ble for varm

Kosa oss skikkelig.  Av og til bare dro vi på stranden også.  Selv om jeg ikke fikk badet. Så vasset jeg litt med baby på armen. Men ikke så mye da pga sola

Anonymkode: 0a66d...f59

AnonymBruker
Skrevet

Forstår hva du mener! Men du må jo bare finne et sted med skygge. Jeg tok bilen og kjørte til skogen, i skyggen så fungerte det fint med bæresele. Hadde også med UV paraply og stor gulpeklut til å feste over bena, om det var områder med sol.

Vi hadde også lunsj i skyggen ved sjøen, her er det iallefall alltids noen trær.

Du kan gå på kafé, sitte ute i skyggen og se på livet. Kanskje får du med deg noen?

Banysang og slikt innendørs går jo som normalt. Men er først i år, hvor vi har to og de er 5 og 3 år, at jeg føler jeg kan sole meg og nyte solen litt igjen 😅

Anonymkode: b31d2...169

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Her bruker vi både seil og parasoll tross vind. Det tåler de fint. Kjøp en uttrekkbar levegg i tillegg om dere behøver litt skjerming fra vind. 

Det virker som at du er litt fastlåst i at dette er umulig og tungt? 

Faktum er at nå har du baby. Det er baby som er skyld i at du ikke kan gå skiturer, sløve i sole en dag, eller jobbe på gården. Ikke sol og vind. 

• Liker 3
Skrevet

Skaff deg ein god bæresele og solhatt til babyen, så er det bare å komme seg ut på tur 😄

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor også i sør og har en baby på 8 uker som heller ikke liker vogn😅 Jeg putter ham i bæresjalet, tar på luftige (men heldekkende) klær og en god solhatt! Så går vi ut på turer og koser oss😊 Ja, det er varmt, men noen steder er det skygge, litt sval vind osv som gjør at det ikke blir SÅ kokende varmt hele tiden. Det blir klamt i mellom oss, men han har ikke klaget og det ser ikke ut til å plage babyen noe. Skogen er best, der er det en del skygge.

Anbefaler å teste, babyene tåler mer enn vi tror🥰 

Anonymkode: bc729...595

• Liker 1
Skrevet

Legg en tynn gulpeklut i mellom ved bæring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde du ikke bare vært inne på jobben?

Anonymkode: bc223...7f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro mye og møtte folk da min var 3-4 mnd og det var sommer. Var heldig og hadde noen venninner med baby men også barselgruppa. Satt under trær i parken (skygge), på cafe, i hagen til folk osv. Jeg begynte også på barselyoga rundt da. Litt senere begynte vi på babysvømming. Og rundt 3-4 mnd tror jeg vi startet å gå på babysang iblant. Trodde det skulle være skikkelig teit men baby likte det.

Var og en del på shopping, er ikke sol inne 😁 

Du kan jo også trene hjemme med baby i babygym. Eller så finnes det kanskje treningssentere det er lov å ta med baby?

Anonymkode: ac5f2...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk turer tidlig om morgenen, og i skogen, i skyggen av trærne med min baby som ble født i mai for 6 år siden. Da var det også noe helt utrolig varmt. Jeg orket ikke å bruke bæretøy i sola, og babyen hylte bare i vogn, men vi kjørte et lite stykke og gikk på en sti innover i skogen hver dag (vi har hund, så jeg måtte, men både babyen og jeg likte det også). 

Ellers er jeg også veldig glad vi hadde aircondition og vifter inne. Og midt på dagen var vi inne. Men det var jeg da babyen som ble født i januar var fersk også. 

Anonymkode: 1f7e6...4dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 14.11):

Mulig vi er heldige og har sovebabyer, så bare overse dette hvis der stemmer og er provoserende😅

Vi lar våre 1.5 uker gamle babyer ligge inne i den svale stuen og setter oss ute med babycallen. De sover gjerne 2 timer av gangen før de trenger noe. Sjekker selvsagt innom dem av og til selv om det ikke kommer lyd fra babycallen. Da kan vi nyte noen timer i sola likevel😊

Anonymkode: 4ec26...61c

Tror dere er heldige (eller så er vi veldig "uheldige")😅 Vår 3 uker gamle baby vil kun sove i fanget, så jeg er stuck inne hele dagene. Ikke funker vognen enda heller.

Anonymkode: af945...259

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 13.20):

Er det bare jeg som synes det? Her i Sør-Norge er det sol og mange varmegrader, men de siste dagene har vi også hatt mye vind. Og det er jo ingenting å finne på med 2 mnd gammel baby😅 Trilleturer er kun greit når hun sover, og det er virkelig ikke alltid. I bæresjal og sele er det for varmt synes jeg… Har et slikt UV telt, men baby ligger kun 10 min der, før hun er lei. Ellers har vi ikke skygge på uteområdet vårt før sola går ned. 
Så jeg sitter nå inne og venter på at far kommer hjem og synes ufattelig synd på meg selv, savner jobben og vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom sommeren. 

Parasoll eller noe 

Anonymkode: da282...bb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 13.20):

Dra en tur i skogen eller på ei strand, eller et vann/ brygge. Ta med uv-telt, parasoll, snacks og kos deg

Anonymkode: 67b77...af3

AnonymBruker
Skrevet

Baby er kjedelig og slitsomt uansett årstid. 

Anonymkode: 9fd70...963

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...